Gå til innhold

E36 318is Prosjekt. Solgt.


Mexos
 Share

Anbefalte innlegg

Begynner å bli bil av dette nå ser jeg :) Morro med en bil man slipper å stresse med, bare gå ut og pusle litt når man vil :) Sifra om du trenger noen hele og pene stoffseter fra sedan da. Har et sett liggende som bli kastet på dynga snart hvis ingen kommer å henter det :)

Interiøret i delebilen var ganske pent så tenkte å flytte over det, ellers takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli bil av dette nå ser jeg :) Morro med en bil man slipper å stresse med, bare gå ut og pusle litt når man vil :) Sifra om du trenger noen hele og pene stoffseter fra sedan da. Har et sett liggende som bli kastet på dynga snart hvis ingen kommer å henter det :)

Interiøret i delebilen var ganske pent så tenkte å flytte over det, ellers takk :)

Bra du setter inn orginale E36 stoler igjen :clap:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli bil av dette nå ser jeg :) Morro med en bil man slipper å stresse med, bare gå ut og pusle litt når man vil :) Sifra om du trenger noen hele og pene stoffseter fra sedan da. Har et sett liggende som bli kastet på dynga snart hvis ingen kommer å henter det :)

Interiøret i delebilen var ganske pent så tenkte å flytte over det, ellers takk :)

Bra du setter inn orginale E36 stoler igjen :clap:

Har ikke bestemt meg for om jeg skal bytte ut framstolene. Det vil helt klart se penest ut, men E46 stolene er mye bedre å sitte i, pluss at de har varme :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Rekker nok ikke rudskogen, men ting går fremover sakte, men sikkert :) Er også i gang med å bygge verksted, så har litt å gjøre på kveldstid :) Jeg har nå byttet bremserørene bak som går over tanken. Dette var en drittjobb å gjøre i garasje med bukker, men ble omsider ferdig :) Holder på å bytte ene navet fremme pga. skade påført av tidligere eier med vinkelsliper :roll: Tenkte å ta dette fra delebilen min, men det regnet så mye i kveld at orket ikke å dra den inn i garasje for å plukke. Fikk også byttet litt gåene pærer i instrumentpanelet og fikset el. justeringen på speila. Bilen er nå straks klar for veien :) Har tenkt å søke til vegvesenet om turbokonvertering, så får se om ikke dette blir et aldri så lite turboprosjekt :)

Her holder jeg på akkurat nå :) Føler det er litt høkkert, men er ihvertfall tørt og under tak. Blir bra når verkstedet blir ferdig.

w0pwk3o3f024mgobj3o6.jpg

Nav fjernet:

eapjnkcgod4r6gtwbnlw.jpg

Her har noen kuttet og ødelagt [-X

azxbhnvdpwbys9zcai64.jpg

Så har vi fjøset som etterhvert skal bli verksted med bukk, kompressor osv :)

8t5lu5tmatcv2s4x215f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en ekstra manifold liggende så får kjøpe en flens og prøve å sveise selv da :) Takk for tipset. Jeg har sendt inn søknad til Statens Vegvesen angående ombygging i dag, så en får krysse fingrende for at en får grønt, eller i verste fall gult lys tilbake ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanten er vi i gang med å fjerne. Har fått lånt jackhammer imorgen så satser på fart i sakene da :) Flyterennene må vi tette på no vis. Enten med å lage lemmer ellet støype igjen el. Tanken er å bruke også møkkakjelleren, slik at vi kan skru nede og ha lagringsplass oppe. Det blir med andre ord noen m2 med arbeid og lagringsplass som jeg og resten av gutta kan nyte godt av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Tja, ting tar tid, men har fått gjort litt, og satser på å få gjort en del i helgen :) Har tatt av bakstillinga med skivebrems fra delebilen og kjøpt deler jeg trenger for å overhale denne. I går ble det montert sort dashbord og jeg har satt inn armlene foran i sort skinn :) Skal prøve å få tatt no bilder i helgen, Har også fått på emblem på prosjektbilen :lol:

Bakstilling. Skal sandblåses og lakkeres i helgen :)

dzhin6djl4mvwh1rkdft.jpg

Delebilen ble litt vanskelig å trille etterpå, så traktor måtte til :P

2kwgqzsomf98rj2kg9tu.jpg

Nye bremser og foringer ankommet fra koed (Pluss armlene i skinn :D)

i2wnjs8igps6vjsi5fdz.jpg

Her har vi bilparken på plass :) Impreza'n er min.

e6s8e1gahkwp2eek7e05.jpg

Og tilslutt kronen på verket :D

ns3ynnhyr5xps0n9gin0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var søknaden min til Statens Vegvesen om turbokonvertering av motor godkjent :) Søkte om Montering av turbo på original motor med effekt på 192hk. Understell og bremser blir oppgradert til 325. Søkte samtidig om 18" hjul og senkesett så alt skal i vognkort. Da er det bare å begynne å kjøpe deler når bilen er på veien! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...