Gå til innhold

Holdbarhet/kvalitet på Supersport coilovers?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Har hørt mange si at også nyere FK er veldig stivt, så skal du ha "comfort" bør du nok se på noe annet.

Coilovers generelt er veldig stivt i forhold til org understell, så justerbar hardet er kanskje ikke så dumt. :wink:

Yngvejos: Kjøpes hvor? Virker veldig interessant! :D

Ta kontakt med forhandlere av H&R. Koed eller Brakes feks. ;)

Skrevet
Sett på litt bilder osv av E46 med supersport og ser ut som jeg får det lavt nok. Da blir det kjøp :wink:

Hvordan syns du det var å kjøre med kontra vanlige fjører btw?

Har m-tech understell med 30mm eibach liggende, men blir for høy.

Jeg satt på koni dempere med eibach fjører, dette var 10 ganger bedre å kjøre med. Litt på grunn av at jeg ville ha litt mer komfort, og litt på grunn av at jeg syns det virker mer "gjennomtenkt" med tanke på kjøreegenskaper. Det supersport justerbare jeg hadde var så stivt at bilen ble veldig hoppette i dumper. Mistet grep i høy fart på en måte...

Skrevet

Er nok ingen tvil om at bilen er bedre å kjøre med vanlige fjører.

Har kjørt endel E46 med 15-18tom og org/lite senk gjennom jobb og det er utrolig hvor mye mer lettkjørt de er.

Skrevet
okey men da hjalp det plutseligmeg med valget :) trur jeg styrer unna fk da å går for ta technix ellerno..

Jeg kan anbefale Spax. Du får det billig på www.ebay.co.uk

Jeg har det på min e39 touring, og med hardhetsjusteringen på hakk nr 10 av 28, er det veldig behagelig å kjøre med. Da har jeg mye å gå på både for å gjøre det ubrukelig bløtt eller pinnestivt. ;)

Skrevet
Er nok ingen tvil om at bilen er bedre å kjøre med vanlige fjører.

Har kjørt endel E46 med 15-18tom og org/lite senk gjennom jobb og det er utrolig hvor mye mer lettkjørt de er.

Nå er det ikke lettkørt jeg prater om det er fysikken jeg tenker på. Dempere og fjører fra f.eks bilstein, eibach, koni osv osv gir en betraktelig mye bedre feelig enn de billige coiloversettene...

Jeg kan fint anbefale supersport og slikt, om du ikke skal bruke det på bane. Eller vil bevare kjøre egenskapene(lets face it, med 20"felger så driter man i kjøre egenskaper :lol: )

Skrevet

hvor lenge har du kjørt med det da?spax er totalt ukjent for min del så jeg vet ikke noe om de lekker fort osv.

men jeg fant settet ditt til 6500+ frakt+moms..men det sto ingenting om garanti dærimot og heller ikke om det er tuv godkjent..

jeg har funnet flere billigsett med 3 års garanti..da burde de vell holde såpass godt når de kan levere så lang garanti :D

men det er igjen ukjente merker for min del så jeg aner ikke om de er pinnestivt eller blaut som fy #-o:P

*edit* de har ikke justering på hardheta selvfølgelig..

Skrevet
hvor lenge har du kjørt med det da?spax er totalt ukjent for min del så jeg vet ikke noe om de lekker fort osv.

men jeg fant settet ditt til 6500+ frakt+moms..men det sto ingenting om garanti dærimot og heller ikke om det er tuv godkjent..

jeg har funnet flere billigsett med 3 års garanti..da burde de vell holde såpass godt når de kan levere så lang garanti :D

men det er igjen ukjente merker for min del så jeg aner ikke om de er pinnestivt eller blaut som fy #-o:P

*edit* de har ikke justering på hardheta selvfølgelig..

Jeg har kjørt med det ca 12000km så langt. Ingen problemer så langt.

Spax har et godt rykte, og når jeg kjøpte mitt for 7000 tok GS nærmere 15 000 for det samme settet. Jeg tenkte at når de turte å ta en sånn pris for det, måtte det være greit nok. ;)

Settet er tüv-godkjent og det følger med engelsk tüv-dokumentasjon. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...