Hansen_ Skrevet Juli 27, 2010 Share Skrevet Juli 27, 2010 Hei! Fikk en melding på iDriven om at partikkelfilteret måtte sjekkes. Stod at jeg kunne kjøre videre, men at motorytelsen kunne oppleves redusert. Noen som vet hva dette kan være ? Merker at bilen kan fuske litt. Hvis jeg feks gir gass og drar ut 2 giret og deretter slenger inn 3, så merker jeg et ganske kraftig turbolagg. Sånn har det ikke vært før. Tar liksom et sekund før det skjer noe igjen. Har ringt litt rundt til verksted osv, men det er bare Bavaria som har utstyr til å feilsøke på dette og det koster litt. Det ene verkstedet jeg ringte til sa at jeg kunne prøve å kjøre bilen litt hardt på turtall for å blåse rent litt. Noen som har vært borti dette før? Og som evt vet om det finnes noen enkel løsning på dette? Nytt partikkelfilter koster rundt 25k har jeg hørt rykter om... Så det frister ikke så veldig Bilen er forøvrig en 2007 mod som har gått 53000km. Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robbi3 Skrevet Juli 27, 2010 Share Skrevet Juli 27, 2010 For å være helt ærlig, jeg aner ikke. Kan være dittn elr dattn, så mye som kan forårsake dette. Bilen din er relativ ny, så tror ikke det er vakuumlekkasje noen steder enda. Men kan forekomme? Diagnose er faktisk det beste. Da kommer det opp hva som er hva. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fixfax Skrevet Juli 27, 2010 Share Skrevet Juli 27, 2010 Dette er noe dritt alle nye diesel biler har, du må til autorisert bmw verksted for og få det brent reint. Den prosessen skal egentlig starte automatisk, men det fungerer ikke ordentlig i norge. grunnet småkjøring osv. når den ikke blir brent rein under kjøring må prosessen kjøres fra diagnoseutstyr. motorytelsen blir bare mere og mere redusert til slutt blir det helt ubrukelig. så jeg setter fingertuppen på at det bare er en regenerering av dpf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Juli 27, 2010 Share Skrevet Juli 27, 2010 Dette kommer vel av at partikkelfilteret soter igjen ? har det vært mye småkjøring i det siste så kan det være lurt og komme seg ut på motorveien og få litt turtall over en lengre strekning, har hørt snakk om 110 km/t i en time, men hvis du kjører sørover da så er du jo brått på Svinesund hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robbi3 Skrevet Juli 27, 2010 Share Skrevet Juli 27, 2010 Ta deg en svensketur, men si fra Du hadde vel ikek giddet å kjøpe no der for meg? Haha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansen_ Skrevet Juli 27, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2010 Takker for svar! Det å brenne dette reint igjen kan da ikke koste allverden? Jeg slipper vel å bytte hele filteret? Tom K: Oslo-Svinesund i 3gir i 110km/t ? Robbi3: hehe. Er det noe intr å kjøpe i sverige om dagen da? Bortsett fra ting som er kvotebegrenset da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robbi3 Skrevet Juli 27, 2010 Share Skrevet Juli 27, 2010 Takker for svar!Det å brenne dette reint igjen kan da ikke koste allverden? Jeg slipper vel å bytte hele filteret? Tom K: Oslo-Svinesund i 3gir i 110km/t ? Robbi3: hehe. Er det noe intr å kjøpe i sverige om dagen da? Bortsett fra ting som er kvotebegrenset da Haha, jeg tenkte kun på litt treningsdill dall.. Fåes kjøpt på Bodygym der, er ikke lov å selge i Norge. Men ikke ulovlig, er for "sterk" for Norge så da må man ha det på resept i Norge.. Og det gidder jeg ikke Snakk om 1-2 Bokser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansen_ Skrevet Juli 27, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2010 Ok. Send meg en PM med navn på tilskuddet du, så slipper vi at tråden blir en diskusjon rundt kosttilskudd Så skal jeg si ifra om det blir en tur. Andre tips til løsning av problemet med partikkelfilteret er hjertelig velkomne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fixfax Skrevet Juli 29, 2010 Share Skrevet Juli 29, 2010 Etter en viss stund kan man ikke brenne det reint ved og kjøre, om lampa lyser så er det verksted som gjelder, ikke dyrt, godt mulig at bmw norge dekker dette også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Juli 29, 2010 Share Skrevet Juli 29, 2010 når vi først er inne på dette. Hva går som små kjøring? 5 min 10 min eller opp til halvtime? er det bare tomgangskjøring og lavt turtall dette problemet oppstår, eller vil det også oppstå hvis man kjører f.eks 15min om dagen, men ofte bruker litt turtall? Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fixfax Skrevet Juli 29, 2010 Share Skrevet Juli 29, 2010 til og fra butikken, er ikke noe særlig bedre og ligge på lavt turtall konstant heller, bilen må brukes en gang i blant for og unngå problemet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansen_ Skrevet Juli 29, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2010 Takker! Kanskje jeg bare skal booke meg en time hos Bavaria da. Har forsøkt noen halvtimesturer med 80km/t på cruisecontrol i 2gir. Irriterende måte å kjøre bil på Men lampa kommer på ved hver tur. Men det tar gjerne noen minutter før den begynner å lyse. Merker som sagt også litt på oppførselen og ytelsen på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stibrek Skrevet August 2, 2010 Share Skrevet August 2, 2010 Hallo Hansen Har du gjort noe mer med partikkelfilteret? Har akkurat samme problemet på min 2007 modell 325 CdAM. Får feilmelding på partikkelfilteret. Ringte BMW Jæger Sentrum i Bergen, men de virket veldig usikker på hva som er problemet. Da blir det fort dyrt, dersom en lærling skal leite i blinde til kr 1000 pr time. Filteret skal vanligvis byttes på 180 - 200.000 km. Bilen min er gått 35.000 km. Betyr det noe at den er chippet tror du (ca 240 Hk / 500Nm)? Prøvde å brenne det rent ved å holde 3500 - 4000 rpm i en halv time, uten at det hjalp. Vurderer en servicetur til Tyskland. Regner med at de er flinkere der. Dessuten kan jeg jo da også få prøvd bilen skikkelig. Vet du om noen bra BMW-verksteder nord i Tyskland? Mvh Stig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 2, 2010 Share Skrevet August 2, 2010 http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=525040 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fixfax Skrevet August 2, 2010 Share Skrevet August 2, 2010 man må ha diagnoseutstyret i orden, be dem brenne den rein, det er vært forsøket tar 99% ikke over en time, går det ikke, da kan du revurdere tysklandsturen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå