RaymondJ Skrevet Desember 4, 2010 Share Skrevet Desember 4, 2010 følte bare for å skrive her igjen nå vet det er lenge siden men klare ikke å la vere å tenke på deg Odd Einar.. du er dypt elsket og Enda mere Dypt savnet.. husker de fine bilturene vi hadde sammen og alle de fine samtalene.. vil altid huske deg, min venn.. vi sees igjen. Flott skrevet, vekker ettertanke! Ta det pent der ute boys! Vi har bare ett liv, veien er ikke rett sted å få adrenalinkick! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Desember 4, 2010 Share Skrevet Desember 4, 2010 For ikke å snakke om rasshøl som går langs veien i mørke uten refleks. Har hatt to stygge situasjoner nå siste uken. Har lyst til å stoppe å gå ut å banke dritten ut av dem hver gang. Går du med refleks? AndreasDG: Når det er generell fartsgrense betyr det ikke at du skal holde 80 kmt. Det som ville vært idiotisk var hvis den skogsveien ble pepret med forskjellige fartsgrenser. Folk med fornuft kjører med en fart som passer i forhold til veien. Om det er 30 kmt eller 80 kmt må man avveie selv. Høyere fart på våre veier tror jeg vil føre til flere ulykker. Folk holder som regel fartsgrensa, og man må tenke på at om vinteren er det ikke alltid man kan holde fartsgrensa som den er nå engang. Hadde fartsgrensa vært enda høyere ville det bare blitt rot på vinterveiene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Desember 5, 2010 Share Skrevet Desember 5, 2010 For ikke å snakke om rasshøl som går langs veien i mørke uten refleks. Har hatt to stygge situasjoner nå siste uken. Har lyst til å stoppe å gå ut å banke dritten ut av dem hver gang. Går du med refleks? AndreasDG: Når det er generell fartsgrense betyr det ikke at du skal holde 80 kmt. Det som ville vært idiotisk var hvis den skogsveien ble pepret med forskjellige fartsgrenser. Folk med fornuft kjører med en fart som passer i forhold til veien. Om det er 30 kmt eller 80 kmt må man avveie selv. Høyere fart på våre veier tror jeg vil føre til flere ulykker. Folk holder som regel fartsgrensa, og man må tenke på at om vinteren er det ikke alltid man kan holde fartsgrensa som den er nå engang. Hadde fartsgrensa vært enda høyere ville det bare blitt rot på vinterveiene. Det kommer helt ann på hvilken vei det er snakk om - en rett strekning med full oversikt har jeg ingen problemer med å bryte fartsgrensen litt, selv om jeg bare tjener få sekunder på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 5, 2010 Share Skrevet Desember 5, 2010 For ikke å snakke om rasshøl som går langs veien i mørke uten refleks. Har hatt to stygge situasjoner nå siste uken. Har lyst til å stoppe å gå ut å banke dritten ut av dem hver gang. Går du med refleks? Alltid. Når man går og okkuperer 1/3 av filen, uten refelks, så tenker jeg to ting: 1. Har denne fyren førerkort? 2. Har denne fyren et ubestemt dødsønske. De med dødsønske går jo gjerne midt i veien.. Viktig å ha kun en ørepropp i øret også om man går langs veien, slik at man får med seg farene gjennom hørselen. Hadde jeg blitt sjef i Norge skulle jeg innført 10 000kr i bot for å gå uten refleks på trafikkert vei og to ørepropper for gående/syklende langs veien, med mindre påbevist handicap (døve) etter gitte tidspunkter på døgnet (alt etter årstid). Der snakker vi trafikksikkerhetstiltak! Dernest skulle jeg kraftig revidert uaktsomt drap paragrafen. Å kjøre ned fotgjengere uten refleks eller andre som på noen måte eksponerer seg uansvarlig i veien uten sikring. Samme gjelder for foreldre som ikke har kontroll på ungene og bikkjene sine langs trafikkerte offentlige veier eksl. boligfelt. Lov å meie ned alt. Det hadde kanskje gjort noe drastisk med tankegangen til folket, slik at ulykkene hadde blitt avverget. Jeg ble litt carried away nå, men jeg blir så vanvittig forbannet når folk gjør barneskole feil på sin egen sikkerhet. For ikke å glemme hvilken belastning du påfører en evt billist ved å leke selvmordshopper i veibanen. Totalt respektløs i min bok. I Norge er alt så bakvendt, den uheldige skal straffes, mens den ansvarsløse skal sys puter under. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Desember 5, 2010 Share Skrevet Desember 5, 2010 Jeg ble litt carried away nå, men jeg blir så vanvittig forbannet når folk gjør barneskole feil på sin egen sikkerhet. For ikke å glemme hvilken belastning du påfører en evt billist ved å leke selvmordshopper i veibanen. Totalt respektløs i min bok. Jeg er enig i tankegangen din langt på vei. Svært langt på vei - det er bare at jeg er litt irritert om dagen over at bilister holder alt for høy fart foran fotgjengerfelt på det glatte føret. Apropos fotgjengere, så har jeg alltid lurt på hvordan barn skal lære hvilken side av veien de skal bruke når de sykler og hvilken side når de går, så lenge de voksne forbildene stadig bruker gal side selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Desember 5, 2010 Share Skrevet Desember 5, 2010 når det gjelder voksne syklister er det et kapittel for seg selv. Bruker hele veien som lekeplass, overholder ingen trafikklys, holder ingen vikeplikt, meier ned fotgjengere osv. heldigvis har politiet begynt å ha kontroller på dem også. btw, merker meg nå når jeg kjører en anonym familiebil hvor agressiv kjørestil ungdommer i bmw e36 har. Skal forbi koste hva det koste vil. Har ikke merket det før, siden jeg har kjørt "ungdomsbil" selv og de da ikke oppviser samme kjørestil. Det er heldigvis noe man vokser fra, for mange er det for sent. tragisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ollie78 Skrevet Desember 5, 2010 Share Skrevet Desember 5, 2010 Litt OT kanskje, men jeg mener man burde laget flere race-baner rundt om i norge. Med mye enklere tilgang, oftere kjøring. Ett "sikkert" sted å kjøre fort ville kanskje redusert ungdommers, og forsåvidt eldres trang til å kjøre fort i trafikken. I Bergensområde vet jeg bare om Eikås-banen, og den er lite tilgjengelig for biler uten skilt. Altså test-kjøring av feks banebiler må skje på offentlig vei. Samtidig vil jeg si at det er så utrolig trist når noen mister livet fordi en annen ikke har ett snev av fornuft og strøk på skolen i fysikk. Slike hendelser burde vi ta til oss alle sammen, og huske det til neste gang høyrefoten verker litt. Bruk hodet..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mholtz Skrevet Desember 5, 2010 Share Skrevet Desember 5, 2010 når det gjelder voksne syklister er det et kapittel for seg selv. Bruker hele veien som lekeplass, overholder ingen trafikklys, holder ingen vikeplikt, meier ned fotgjengere osv. heldigvis har politiet begynt å ha kontroller på dem også. Beklager et veldig OT innlegg, Det er mange syklister som oppfører seg håpløst i trafikken, men det er også mange bilister som oppfører seg like håpløst. Jeg tror det handler om gjensidig respekt blant syklister og bilister i trafikken. Og mer tilrettelegging for syklistene. Syklistene burde være flinkere til å slippe bilistene forbi, og bilistene burde være flinkere til å kjøre forbi når det faktisk er klart og ikke når det kommer biler i mot, slik at de presser syklistene ut av veien. Har selv opplevd utallige situasjoner der bilister presser meg nesten ut av veien uten at de tjener mer enn 1 min på kjøreturen sin. Og, ja, jeg slipper biler forbi når jeg ser at det er klart forran meg. Og jeg prøver å kjøre inntil siden hvis jeg merker at det er lang kø bak meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 6, 2010 Share Skrevet Desember 6, 2010 Har en kamerat som var innvolvert i en trafikkulykke i sommer hvor 1 person omkom. Han ble siktet for uaktsomt drap og venter på at saken skal komme opp i retten. Her var det verken råkjøring eller noe sånt. bare feil sted til feil tid. eller såkalt uflaks. Er bestandig sånn i slike saker at saken er ikke avsluttet før en av partene har fått skylda. Eneste man kan gjøre er å ta det mest mulig med ro og tenke på at selv om man selv føler at man kjører trygt så vet man aldri hva man møter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet Desember 6, 2010 Share Skrevet Desember 6, 2010 Litt OT kanskje, men jeg mener man burde laget flere race-baner rundt om i norge. Med mye enklere tilgang, oftere kjøring. Ett "sikkert" sted å kjøre fort ville kanskje redusert ungdommers, og forsåvidt eldres trang til å kjøre fort i trafikken. I Bergensområde vet jeg bare om Eikås-banen, og den er lite tilgjengelig for biler uten skilt. Altså test-kjøring av feks banebiler må skje på offentlig vei. Du er inne på noe, men ikke helt. Her i Oslo bruker vi tryvann som lekeplass for å SLIPPE å kjøre på veier. Når da 50-100 ungdommer i bil møtes der for å ha det kult, kommer politiet og kaster oss vekk.. Konklusjonen min da er: Ligg bredt på veier, jeg vet jeg kommer gjøre det.. Politiet vil heller at vi gjør det, enn at vi leker oss på en STOR åpen plass med liten risiko for trafikksikkerheten.. Nei for guds skyld, fuck trafikksikkerhet, ligg bredt i alle rundkjøringer, ta sjanser der istedet.. Hvem vet om du klarer rette den opp eller ikke :-/ Er vel bare å håpe Apropos fotgjengere, så har jeg alltid lurt på hvordan barn skal lære hvilken side av veien de skal bruke når de sykler og hvilken side når de går, så lenge de voksne forbildene stadig bruker gal side selv. Jeg lærte alltid det at man skal sykle MED bilene, og gå MOT bilene.. Du skal med andre ord se personen som kjører på deg når man er ute og går. Høyere fart på våre veier tror jeg vil føre til flere ulykker. Folk holder som regel fartsgrensa, og man må tenke på at om vinteren er det ikke alltid man kan holde fartsgrensa som den er nå engang. Hadde fartsgrensa vært enda høyere ville det bare blitt rot på vinterveiene. Er totalt uenig. Senking av farten der alle er vant til f.eks 80 vil føre til at folk fortsetter å kjøre i 80. samt foretar enda flere forbikjøringer fordi de er lei de som ligger f.eks i 70.. Men det kommer selvfølgelig HELT ann på veien. For eksempel hadelandsvegen (Riksvei 4), der har de fucka opp veien så hardt med å lage helstrukken stripe over lengre steder.. Spesielt steder der det ER oversiktlig, og man kunne ha kjørt forbi. Dette skaper frustrasjon, og gjør at enda flere antagelig vil kjøre forbi der man kan. Jeg er av den mening at om folk har så dårlig bil at de ikke klarer holde fartsgrensa på ei rett strekke får de sette igjen bilen hjemme, eventuelt kanskje kjøpe seg nye dekk. Dersom det ER glatt er det selvfølgelig en ting, da kjører jeg pent selv.. Men når det er godt med grep, og greit føre, og folk allikevel ligger 20 under.. Da skulle de faenmeg hatt deng.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerfulglenn Skrevet Desember 6, 2010 Share Skrevet Desember 6, 2010 Huff, Det her er Triste greier og lese om.. Jeg kjente en person som jeg hadde det mye gøy med.... Han var en skikkelig god gutt... Han Ble likt av alle og smilte hele tiden... Men så en dag så satt han seg i en bil med Ungdommer de var bare 18år og full bil... Han her het Jørgen.. Han satt helt bakerst og hadde på beltet... Men så måtte han idioten av en sjåfør dra på for og Tøffe seg.... Så gikk det galt og de kjørte rett ut og rett i ett tre! gjett hvem som overlevde ? De 4 unntatt Jørgen... Sorry meg men der skulle sjåføren miste livet! Tenk de som sitter igjen da... På en måte så var jo alle innblanda.. pga de kunne sagt Stopp! men men.... Greit man kjører gris, Men det er måte på å..... Men alle kan ha uflaks... Det kan skje alle! man veit ikke hva man møter i neste sving ellerno... Så folkens! Ta vare på de dere er glad i ! Og HUSK ! BILBELTE! OG TENK MED HODET! Er ikke gøy og miste dem man er glad i ! Her kan dere se bilde og hvor galt det kan gå! Det som er sykt er at Foreldrene fikk 75.000 i erstatning :S Men uansett ett menneskeliv kan ikke erstattes med penger :S Så kjør forsiktig! Og Kjør dere " ihjel" på en bane! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ollie78 Skrevet Desember 6, 2010 Share Skrevet Desember 6, 2010 Litt OT kanskje, men jeg mener man burde laget flere race-baner rundt om i norge. Med mye enklere tilgang, oftere kjøring. Ett "sikkert" sted å kjøre fort ville kanskje redusert ungdommers, og forsåvidt eldres trang til å kjøre fort i trafikken. I Bergensområde vet jeg bare om Eikås-banen, og den er lite tilgjengelig for biler uten skilt. Altså test-kjøring av feks banebiler må skje på offentlig vei. Du er inne på noe, men ikke helt. Her i Oslo bruker vi tryvann som lekeplass for å SLIPPE å kjøre på veier. Når da 50-100 ungdommer i bil møtes der for å ha det kult, kommer politiet og kaster oss vekk.. Konklusjonen min da er: Ligg bredt på veier, jeg vet jeg kommer gjøre det.. Politiet vil heller at vi gjør det, enn at vi leker oss på en STOR åpen plass med liten risiko for trafikksikkerheten.. Nei for guds skyld, fuck trafikksikkerhet, ligg bredt i alle rundkjøringer, ta sjanser der istedet.. Hvem vet om du klarer rette den opp eller ikke :-/ Er vel bare å håpe Jo, jeg er forsåvidt enig med deg der. Men det er fortsatt "offentlig" sted går jeg utifra. Politiet har vel da ikke noe annet valg enn å gjøre som de gjør når de får beskjed om hva som foregår der. Kan nok godt hende Politiet er enig i at dere bør gjøre det der og ikke på offentlig vei, men de har nok ingen hjemmel for å la dere få holde på. Så om de blir gjort oppmerksom på det har de nok ikke annet valg. Tenk hvor enkelt det ville vært om de offentlige hadde sagt at på ett gitt område kan dere får holde på. Sperret det av, lagt ned noe asfalt og tut og kjør.....Vet det ikke er så enkelt, men det burde vært det. Man kunne spart samfunnet for noe av griskjøringen iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet Desember 6, 2010 Share Skrevet Desember 6, 2010 Huff, Det her er Triste greier og lese om.. Jeg kjente en person som jeg hadde det mye gøy med.... Han var en skikkelig god gutt... Han Ble likt av alle og smilte hele tiden... Men så en dag så satt han seg i en bil med Ungdommer de var bare 18år og full bil... Han her het Jørgen.. Han satt helt bakerst og hadde på beltet... Men så måtte han idioten av en sjåfør dra på for og Tøffe seg.... Så gikk det galt og de kjørte rett ut og rett i ett tre! gjett hvem som overlevde ? De 4 unntatt Jørgen... Sorry meg men der skulle sjåføren miste livet! Tenk de som sitter igjen da... På en måte så var jo alle innblanda.. pga de kunne sagt Stopp! men men.... Greit man kjører gris, Men det er måte på å..... Men alle kan ha uflaks... Det kan skje alle! man veit ikke hva man møter i neste sving ellerno... Så folkens! Ta vare på de dere er glad i ! Og HUSK ! BILBELTE! OG TENK MED HODET! Er ikke gøy og miste dem man er glad i ! Her kan dere se bilde og hvor galt det kan gå! Det som er sykt er at Foreldrene fikk 75.000 i erstatning :S Men uansett ett menneskeliv kan ikke erstattes med penger :S Så kjør forsiktig! Og Kjør dere " ihjel" på en bane! Det finnes desverre alt for mange slike saker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 1986 Skrevet Desember 6, 2010 Share Skrevet Desember 6, 2010 her er bilen den drepte satt i, den blå WV.. den bilen vedsia er den bilen som den siktede kjørte.. og her ser dere ulykkesplassen og sporene... kjennte begge to veldig godt savner deg Odd Einar.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Desember 7, 2010 Share Skrevet Desember 7, 2010 Og da var det tid for å gjøre seg klar til å gå ut i desemberkvelden - og siden jeg nettopp kom til å tenke på oddis, tror jeg at jeg tar en ekstra refleks på meg for sikkerhets skyld. For ikke å snakke om rasshøl som går langs veien i mørke uten refleks. Har hatt to stygge situasjoner nå siste uken. Har lyst til å stoppe å gå ut å banke dritten ut av dem hver gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå