Larsinnj Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 Neinei. Heller tvert imot. God underholdning å se hva noen skriver her. Men jeg mener at selv om sykelistene kansje har rett til å ferdes langs våre (elendige) veier, bør de vise hensyn til bilistene. De som ligger to i bredden irriterer meg ganske mye når jeg blir liggende bak på en smal svingete vei å ikke kommer meg forbi. Sykelister er en ting, men de som ferdes på rulleski er enda værre. Skøytende opp en bakke. Da tar jeg jo gjerne hele feltet for seg selv. Og ikke kan de stoppe, for det er jo ikke bremser på fjølene deres heller. Det er galskap spør du meg. Hvis de er redd for sin egen sikkerhet, bør de etter min mening la være å stå på de skiene i det hele tatt.
Just-turbodiesel Skrevet August 11, 2010 Forfatter Skrevet August 11, 2010 Det blir litt som å spørre: Jeg lurer på hvorfor enkelte bilister er ignorante og på ingen måte tar hensyn til syklister og egentlig alle de andre i trafikken. Hvem kan svare på det? Det gjør de aller fleste. Men du svarer jo ikke. Hvorfor er enkelte bilister ignorante? Det er et enkelt svar på det, de er tilbakestående eller lever i sin egen lille verden. Men man kommer ikke utenom at det er folk som bruker til TRENING som skal være de underståtte i en eventuell konflikt(kø i denne sammenheng). De skal vike for de som har noe viktig å gjøre, noe man må regne med at alle bilister må. Hva er viktigst? komme seg til og fra på en hurtig og sikker måte, eller en person sin lyst til trening som attpåtil ofte fører til farlige situasjoner både for dem selv og bilistene?!
LeK Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 Men du svarer jo ikke. Hvorfor er enkelte bilister ignorante? Det er et enkelt svar på det, de er tilbakestående eller lever i sin egen lille verden. Men man kommer ikke utenom at det er folk som bruker til TRENING som skal være de underståtte i en eventuell konflikt(kø i denne sammenheng). Det er her vi er uenige, og det er her du tar feil. Vi (altså de nyankomne kverulantene) har gang på gang argumentert for hvorfor syklister har rett til å sykle i veibanen. Vi har også gang på gang sagt at syklister er pålagt å ta hensyn til andre trafikanter. De skal vike for de som har noe viktig å gjøre, noe man må regne med at alle bilister må. Hva er viktigst? komme seg til og fra på en hurtig og sikker måte, eller en person sin lyst til trening som attpåtil ofte fører til farlige situasjoner både for dem selv og bilistene?! All bilkjøring er ikke nyttetransport, like lite som all sykling er "trening".
Just-turbodiesel Skrevet August 11, 2010 Forfatter Skrevet August 11, 2010 De har kanskje rett sett i gjennom et juridisk perspektiv, og som jeg sa, kan skjønne det hvis det ikke er andre alternativer og gangfeltet egner seg dårlig. Men har de kø bak seg og de fortsatt sykler i veien hvor trafikken hoper seg opp, så skal de få de sykkelrytter-skinkene sine ut av veinbanen og opp på gangfeltet, uansett lov. Gjør de ikke det, så får de den nevnte reaksjonen med tut og spylervæske.. Er veldig enkelt og greit å se om de fortjener slik reaksjon eller ikke, adferd og omgivelsene bestemmer dette. De som har normal intelligens, de slipper unna og kan kose seg med sykkelturen..Flott at folk sykler.
clo Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 You buy a 3series when you want to be somebody,You buy a 7series when you are somebody Gratulerer med ny signatur. Husk å rydde rommet ditt.
LeK Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 Men har de kø bak seg og de fortsatt sykler i veien hvor trafikken hoper seg opp, så skal de få de sykkelrytter-skinkene sine ut av veinbanen og opp på gangfeltet, uansett lov. Og den loven heter Vegtrafikkloven. Der er vi enige. Gjør de ikke det, så får de den nevnte reaksjonen med tut og spylervæske.. Er veldig enkelt og greit å se om de fortjener slik reaksjon eller ikke, adferd og omgivelsene bestemmer dette. De som har normal intelligens, de slipper unna og kan kose seg med sykkelturen..Flott at folk sykler. Nei. Jeg vil ha meg frabedt at du deler ut slik straff/påminnelse etter eget forgodtbefinnende. Forstår du hvorfor?
Just-turbodiesel Skrevet August 11, 2010 Forfatter Skrevet August 11, 2010 Jeg ønsker meg frabedt slike bemerkninger, særlig av en audi-sjåfør fra Oslo. Men, for å være hyggeligere enn jeg pleier, så tilbyr jeg et kompromiss: Jeg skal rydde rommet mitt om du får av deg prada-skjorta og lacoste-hårbåndet. Sånn at vi kan ha en mann-mot-mann-diskusjon. Jeg begir meg dessverre ikke inn i transe-verdenen foreløpig. Deal?
SteffenM2 Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 Jeg ønsker meg frabedt slike bemerkninger, særlig av en audi-sjåfør fra Oslo.Men, for å være hyggeligere enn jeg pleier, så tilbyr jeg et kompromiss: Jeg skal rydde rommet mitt om du får av deg prada-skjorta og lacoste-hårbåndet. Sånn at vi kan ha en mann-mot-mann-diskusjon. Jeg begir meg dessverre ikke inn i transe-verdenen foreløpig. Deal?
Just-turbodiesel Skrevet August 11, 2010 Forfatter Skrevet August 11, 2010 Men har de kø bak seg og de fortsatt sykler i veien hvor trafikken hoper seg opp, så skal de få de sykkelrytter-skinkene sine ut av veinbanen og opp på gangfeltet, uansett lov. Og den loven heter Vegtrafikkloven. Der er vi enige. Gjør de ikke det, så får de den nevnte reaksjonen med tut og spylervæske.. Er veldig enkelt og greit å se om de fortjener slik reaksjon eller ikke, adferd og omgivelsene bestemmer dette. De som har normal intelligens, de slipper unna og kan kose seg med sykkelturen..Flott at folk sykler. Nei. Jeg vil ha meg frabedt at du deler ut slik straff/påminnelse etter eget forgodtbefinnende. Forstår du hvorfor? Dere er jo opptatt av hvordan dere tar dere ut for nabolaget, så jeg vil tro du finner det nedverdigende at du kommer syklende inn i gårdsplassen med spylervæske fra europris på treningsklærne, da fløden ikke har den riktige konsistensen for at naboen skal anse dere som likestilte med "vestkant-prominensen". Regner med at du er fra Oslo du også, siden det er der den største andelen selvutnevnte mensa-medlemmer bor.
LeK Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 Jaja, når ikke saklige argumenter er å oppdrive, er det best å ta i bruk klassisk "ta mannen i stedet for ballen"-taktikk. Jeg hadde satt pris på om du bidro med noe interessant.
Kjennern Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 Jeg ønsker meg frabedt slike bemerkninger, særlig av en audi-sjåfør fra Oslo.Men, for å være hyggeligere enn jeg pleier, så tilbyr jeg et kompromiss: Jeg skal rydde rommet mitt om du får av deg prada-skjorta og lacoste-hårbåndet. Sånn at vi kan ha en mann-mot-mann-diskusjon. Jeg begir meg dessverre ikke inn i transe-verdenen foreløpig. Deal? Regner med du da kommer i FK dressen?
clo Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 Jeg ønsker meg frabedt slike bemerkninger, særlig av en audi-sjåfør fra Oslo. En gutt som bor hos foreldrene sine og skriver om "mannfolk", etc må jo regne med en kommentar. Men slapp av: Jeg skal være saklig, og ikke plage deg mer med at du prøver å virke eldre/tøffere/etc enn du er. Forresten: Alle syklister med selvrespekt går utelukkende kledd i Rapha: http://www.rapha.cc/
Just-turbodiesel Skrevet August 11, 2010 Forfatter Skrevet August 11, 2010 Jeg ønsker meg frabedt slike bemerkninger, særlig av en audi-sjåfør fra Oslo. En gutt som bor hos foreldrene sine og skriver om "mannfolk", etc må jo regne med en kommentar. Men slapp av: Jeg skal være saklig, og ikke plage deg mer med at du prøver å virke eldre/tøffere/etc enn du er. Forresten: Alle syklister med selvrespekt går utelukkende kledd i Rapha: http://www.rapha.cc/ Nei og nei, jeg ler.. tapere Det der er ikke mye til stil! Dere har jo misforstått totalt. -Det er størrelsen/antall kjøretøy og eiendom som bestemmer hvor respektert man blir i samfunnet(hvis man absolutt skal synke ned på: jeg er større enn deg-nivået) . Det hjelper ikke å komme med klær til 10 lapper, det kan hvem som helst kjøpe seg. Litt bedre med flere eiendommer med stor verdi i både inn og utland, samt 10-15 kjøretøy hvor store maskiner inngår, som koster sitt Forøvrig har jeg ALDRI prøvd å virke tøffere enn jeg er, sier det jeg mener. Hvis du påstår at 21-åring som hører på barnesanger er "å virke eldre", så bør du rulle inn før du sklir enda lengre ut her.. Det er dere syklister som ikke klarer å argumentere for hvorfor syklister skal bedrive pes-trening eller hva dere kaller det.. mens andre syklister blir junior-norgesmestere uten å bedrive det. En jeg sykla med er vel blitt det 2 ganger i hvertfall.
clo Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 Det er dere syklister som ikke klarer å argumentere for hvorfor syklister skal bedrive pes-trening eller hva dere kaller det.. Hvem er "dere syklister"? "Pes-trening": Jeg skrev først i ett innlegg av jeg syntes det virket skummelt, og nylig (i går?) refererte jeg til en sak der det sto at det var, eller i hvert fall kunne være, ulovlig. Likevel forventer du at jeg skal argumentere for det? Synd du ikke skjønte Rapha-spøken, og komisk at du måler alt i penger.
Fredrik 90 Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 Du clo! Hva er det du egentelig vil fram til? Hva er vitsen med å melde seg inn i et BMW forum for å lage bråk, snakke nedsettende om andre her på forumet og være useriøs! Nå skal ikke jeg ta parti med noen men jeg synes du viser en til de grader tåplig oppførsel, det har da ingenting med saken å kjøre om noen her kjører stor BMW og kaller seg for "mannfolk" og bor hjemme! Jeg bodde hjemme jeg også og gikk til og med på videregående da jeg kjøpte min BMW 5-serie! Flaut at sånne som deg også kjører Audi, håper du ikke har samme modell som meg! Vi Audi eiere er som BMW eiere flest, greie og hyggelige mennesker(bare vi ikke blir treget opp av syklister) med god bilsmak Men fra det ene til det andre! Her på Hisøya uten for Arendal hvor jeg bor så er vi så "heldige" å ha fått sykkelfelt på noen strekninger, selvsagt på bekostning av veibreden og nedsatt fartsgrense. I dag på vei til arbeid så kommer jeg kjørede på den aktuelle strekningen hvor jeg så ser en hobbysyklist i VEIBANEN, altså utenfor den strekete linja som de skal holde seg innenfor Jeg trodde jeg skulle gå av skaftet i sinne, og etter flere tut så får jeg bare en ristende knyteneve som respons, det var altså ikke snakk om å legge seg inn for å slippe meg forbi. Jeg kan love deg at han fikk kjenne hvordan det er å få 1,6 tonn A6 i 80 km/t forbi seg med sikkert 10 cm klaring, pluss en fin dusj spylerveske Her er det lagt ved et bilde av hvordan de aktuelle sykkelfelt-strekningene ser ut:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå