Egil-s Skrevet August 4, 2010 Skrevet August 4, 2010 Hei. Jeg fikk skaffet Led baklykter fra en 2004-mod og fikk med adaptere slik at det gikk an og koble de på de originale koblingene bak. Ingen bokser eller trafoer her, bare ledningsadapter. Meeen, jeg får lysfeil. Blinklysene blinker fort, som om det var en gåen pære. Og når baklysene lyser som normal, er det som om de blinker superfort, ser det nesten ikke. Snakka med GS-bildeler, de sa jeg måtte bytte lysmodul og deretter kode om. Noen som har noe erfaring med dette? Hvor sitter denne lysmodulen? Edit: Dette er en 01' E46 320 cab, med lykter fra 04'.
Robbi3 Skrevet August 4, 2010 Skrevet August 4, 2010 Du må ha lysmodul ja, men det går også an å lodde inn ledninger slik at du får riktig "motstand" i kretsen. Eneste grunnen til at du får slike feilmeldinger er at LED bruker mye mye mye mindre w styrke enn ordinære pærer. Derfor trenger u motstand, går også an å kjøpe lysmodulene.. Men er mye billigere bare å lodde inn no.
Saltkjelen Skrevet August 4, 2010 Skrevet August 4, 2010 Lysmodulen sitter på høyre side foran vet føttene til passasjeren. Du har to valg, enten å kjøpe noen motstandsbokser som Hella leverer når man kjøper ett ettermonteringssett av LED baklys til E39 eller bytte lysmodulenn (koster ca 5000kr) og deretter kode om...
helgeb Skrevet August 4, 2010 Skrevet August 4, 2010 Lysmodulen sitter på høyre side foran vet føttene til passasjeren. Du har to valg, enten å kjøpe noen motstandsbokser som Hella leverer når man kjøper ett ettermonteringssett av LED baklys til E39 eller bytte lysmodulenn (koster ca 5000kr) og deretter kode om... sitter ikke lysmodulen i lysbryteren på disse da?
Kjennern Skrevet August 4, 2010 Skrevet August 4, 2010 Lysmodul sitter i bryteren på venstre side ja. Du kan evt gjøre det slik, kosta meg ca 250 kr på Elfa Trenger litt ledninger, loddebolt og noe å isolere med og en limpistol. viewtopic.php?f=6&t=93721&start=32 Tok utgangspunkt i denne guiden her http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=224984 For å slippe blinkingen kan du ta ut sikring nr 32. Så blinker det ikke hvert 60 sekund.
Egil-s Skrevet August 4, 2010 Forfatter Skrevet August 4, 2010 Takker så mye for svar! Den tråden der hjalp kjempemye! Du har vel ikke delenummer på motstandene?
Kjennern Skrevet August 4, 2010 Skrevet August 4, 2010 Nei, kasta kvitto. Men er bare å søke på Elfa sine hjemmesider. Var veldig lett å finne.
Saltkjelen Skrevet August 4, 2010 Skrevet August 4, 2010 Lysmodulen sitter på høyre side foran vet føttene til passasjeren. Du har to valg, enten å kjøpe noen motstandsbokser som Hella leverer når man kjøper ett ettermonteringssett av LED baklys til E39 eller bytte lysmodulenn (koster ca 5000kr) og deretter kode om... sitter ikke lysmodulen i lysbryteren på disse da? Jeg skiftet min LCM (Light Check Module) og dette er en boks som sitter på høyre side i fotrommet på passasjersiden.
Egil-s Skrevet August 4, 2010 Forfatter Skrevet August 4, 2010 Fikk bestillt motstandene på Elfa nå, meget grei og oversiktlig plass å bestille slike komponenter. Om noen lurer på dette senere så er typenummeret på motstandene (33ohm, 25w): 60-328-00 300,- ferdig fraktet for 6stk.
Lars89 Skrevet August 5, 2010 Skrevet August 5, 2010 Lysmodulen sitter på høyre side foran vet føttene til passasjeren. Du har to valg, enten å kjøpe noen motstandsbokser som Hella leverer når man kjøper ett ettermonteringssett av LED baklys til E39 eller bytte lysmodulenn (koster ca 5000kr) og deretter kode om... sitter ikke lysmodulen i lysbryteren på disse da? Jeg skiftet min LCM (Light Check Module) og dette er en boks som sitter på høyre side i fotrommet på passasjersiden. Trådstarter har E46 og da sitter lysmodulen i lysbryteren Må gjerne oppdatere når du får installert trådstarter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå