RR528 Skrevet August 12, 2010 Skrevet August 12, 2010 http://www.fordclubnorway.no/forum/inde ... ch_id=1662 søknadsskjema for bil
S.Arnesen Skrevet August 13, 2010 Skrevet August 13, 2010 at ssp blir tatt mer serriøst enn en privatperson er tull, de er mennesker de også, om du har nok kunnskap osv så er det større sjangs for og få godkjent søknaden, rabler du ned 4-5 linejr uten tegnsetting osv er det en useriøs søknad, den vil også bli behandlet deretter. ja det er nok derfor de stadig klarer å få til div bygg som ingen andre klarer Ssp er ett anerkjent firma som har erfaring og peiling, dette gjør det enklere for de å få slikt godkjent i forhold til oss enkeltpersoner. rabler man ned 4-5 linjer som en søknad vil ikke søknaden bli sett på engang. Har selv sendt søknad til bt og fått den godkjent, så vet hvordan det funker...
Odd-M Skrevet August 13, 2010 Skrevet August 13, 2010 Hemmeligheten bak de godkjente byggene hos SSP er nok en TÜV- eller Dekra-test fra Tyskland. Statens vegvesen godkjenner normalt ingenting som ikke er levert originalt fra fabrikk.
SweetBMW Skrevet August 13, 2010 Skrevet August 13, 2010 det står på siden deres at de reiser til tüv.......
GSS Skrevet August 16, 2010 Skrevet August 16, 2010 Jeg har selv gjort en større ombygging, og vet hvordan rundene med biltilsynet kan være. Som andre har nevnt her, tollvesenet har ingenting med det å gjøre, de er kun interessert i eventuelle avgifter. Du er nødt til å sende søknad i forkant, hvis ikke blir det neppe noe lettere å komme i mål. Biltilsynet vil se en beskrivende søknad, dokumentasjon på at karosseriet tåler effekten, beskrivelse av arbeidet, hvilke deler som skal erstattes med hva. De skal også se kvittering på kjøp av motoren (slik at det ikke er tyvgods). Det kan også være greit å vise til et tilsvarende bygg dersom det finnes, men det betyr ikke nødvendigvis at ditt er greit ettersom hver enkelt ombygging vurderes individuelt. Hjelp fra bmw får man ikke, da de har sluttet å utlevere dokumentasjon i forbindelse med ombygging. Jeg fortstår det slik at du jobber på verkstedet (sulland Hamar?), men jeg har en følelse av at det hjelper lite. Men det ikke umulig. Finn ut av alt du skal gjøre først, send en god beskrivelse (møt gjerne opp personlig), ha tålmodighet med de, og sørg for å skaffe all nødvendig dokumentasjon eller ha en god forklaring på hvorfor det ikke er nødvendig. Husk også at det er DU som må skaffe all dokumentasjon som behøves, men BT hjelper deg med å fortelle hva du trenger.
baremats91 Skrevet August 17, 2010 Forfatter Skrevet August 17, 2010 ringte bt i dag, hyggelig kar jeg snakka med der, han virka også veldig positiv på prosjektet mitt, har også fått tak i dokumentasjon på M60B40 motor, samt litt dokumentasjon på hvilke effekter bilen min tåler (M3 3,2l) trenger kun forsterkninger sender søknad i morgen regner jeg med, og det med dokumentasjonen så må jeg prate litt mer med bt om jeg skal sende det eller ta det med på visningen, det går framover nå hvertfall, men tar tid
babjorn Skrevet August 17, 2010 Skrevet August 17, 2010 Høres bra ut,håper det går igjennom uten alt for mye problemer
baremats91 Skrevet August 19, 2010 Forfatter Skrevet August 19, 2010 søknadsskjema sendt, om søknaden blir godkjent så endrer jeg tråden til (guide om godkjenning av bil) og legger ut en liste om hvordan man skal gå fram for å godkjenne biler som i teorien ikke skal gå ann å få godkjent
SweetBMW Skrevet August 19, 2010 Skrevet August 19, 2010 du er klar over at selv om du får søknaden innvilget så skal bilen fortsatt vises med motorn ombygget og at det ervekter du ikke kan overskride og slikt?...
baremats91 Skrevet August 19, 2010 Forfatter Skrevet August 19, 2010 er klar over det, men en e34 540 har lavere totalvekt enn 320'en min, totalvekt på min er 1750 ca og e34 540 er 1650 ca, motoren er jo lettere veit jeg, kommer til å følge regelverket under byggingen, skal skaffe m60b40 motor med kat,
Gjest Skrevet August 19, 2010 Skrevet August 19, 2010 e34 540i har GARANTERT IKKE 1650kg som totalvekt egenvekt derimot.. og din e36 har ikke 1750 som egenvekt, tot derimot..
baremats91 Skrevet August 19, 2010 Forfatter Skrevet August 19, 2010 så feil på den dokumentasjonen jeg har fått ^^ så at det nå var 1650kg i egenvekt og tot var 2160
SweetBMW Skrevet August 19, 2010 Skrevet August 19, 2010 greia er at du kanke overstige totalvekta på bilen din når du har nye motorn i.. dvs hvis du har maks tillatt total vekt på bilen din, det er bil, pluss fører, 4 passasjerer (om det er 5 seter du har) og full tank. det skal ikke overskride max tillatt totaltvekt. så når du veier bilen din går de utifra bilens vekt i seg selv, pluss 5x75 kg og full tank, veier den mer enn tillat totalvekt da så blirn ikke godkjentl
baremats91 Skrevet August 19, 2010 Forfatter Skrevet August 19, 2010 det er jeg klar over, når bilen er ferdig skal jeg veie den selv, havner den over total vekt så må jeg bare fjerne vekt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå