[space] Skrevet August 17, 2010 Skrevet August 17, 2010 Mange har nok fått med seg at jeg har lagt ut bilen for salg. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=23847530 viewtopic.php?f=57&t=162127 Jeg må bite i det sure eplet og handle større bil med flere seter og større, og mer praktisk bagasjerom. ( Ja... Jeg og dama har "et prosjekt" på gang, som jo egentlig er en flott ting! \:D/ Bortsett fra når det kommer til bil. ) Da er det jo litt å velge i, men HVA er lurt! Jeg har egentlig tenkt at den nye bilen skal koste det samme som det jeg får for den jeg har. Det jeg har vurdert til nå er: e91 1-serie golf audi a4 alfa 159 [edit] Til dere som bare leser første post, så viser det seg nå å være tvillinger, så da utgår bilene over for å si det sånn [/edit] Har vel egentlig tenkt meg til at golf og 1-serie utgår nå, da jeg muligens vil ha litt mer plass. Alfa utgår pga heller tvilsom holdbarhet, i mitt hode, selv om designen er lækker... e91 står på toppen av lista til nå, i hvit, svart eller lemans blå. Motor er jeg ikke sikker på ennå... Samtidig er det litt irriterende at faceliften ser litt bedre ut, men fortsatt er for dyr. Det jeg OGSÅ kunne gjort var å kun bruke pengene som er til overs etter dagens billån er betalt ned (ca 150.000?) og finne noe fornuftig til den prisen. Deilig å slippe billån! Det jeg tenker da er at uansett hva jeg velger av bil som tilfredsstiller kravene mine, vil det ikke være noen drømmebil, så jeg kan like gjerne kjøpe noe som det ikke er så farlig med. Men bilen må jo være rimelig sikker også, noe som taler for nyere bil. Sjampanjefarget Avensis utgår, men Skoda Octavia og VW Passat kan jo være ok. Når en ser leilighetsprisene i Oslo så har en jo annet å bruke penger på enn bil også... Fantastisk vanskelig å omstille bilvalget slik. Planen var var jo 993 eller Boxster som neste bil... Eventuelt en 1-serie coupe, eller en e92... Dama sa faktisk tidligere på dagen, den dagen vi fant ut at noe var på gang, at "vi kan aldri ha bil med tak", så ho digger cab like mye som meg Jaja, utpå kvelden var det ganske opplagt at det ikke bare blir tak, men også bakseter og bagasjerom i neste bil... Er det noen som har noen gode forslag?
Tom K Skrevet August 17, 2010 Skrevet August 17, 2010 hva med en rimelig cab OG en stasjonsvogn ? i pose og sekk med andre ord hehe
spruddel Skrevet August 17, 2010 Skrevet August 17, 2010 Vet ikke hvor ny bil du trenger jeg? Men er E39 eller E46 alternativ da? Eventuelt en tidlig E91 eller E61? En ting er jo sikkert, du trenger BMW
[space] Skrevet August 17, 2010 Forfatter Skrevet August 17, 2010 Tanken 2 biler har slått meg, men klarer ikke forvare den utgiften. Det betyr også enten 2 garasjeplasser eller 1 garasje og 1 bil på gata, og ingen av delene er aktuelt for øyeblikket. Det må være målet om noen år. e46 har også vært innom tankene, men nå er jo den straks 2 generasjoner gammel, og det er ikke helt bra. En 330iT er jo morsom nok
Heimstad Skrevet August 17, 2010 Skrevet August 17, 2010 Jeg vurderte a4 og e90, rundt 06-07 modell i fjor. Fikk låne en 2006 a4 avant 1,9 tdi hos en kompis i noen uker, etter jeg solgte Volvoen jeg hadde da. Du ser vel va jeg endte opp med Er inne på min andre e90 nå, så jeg kan vel ikke si annet enn at jeg er fornøyd. Ikke det at Audien er en dårlig bil, men bmwen er ett par hakk over i kvalitetsfølelse og kjøreegenskaper. Alfa 159 skal visstnok være en liten bil. Mye mindre enn e91. En kompis som er over gjennomsnittet Alfainteressert, (har vel en 11-12 Alfaer ) vurderer ny bil, og han har hatt både 159 og e91 på prøve, og han var ikke i tvil om at det hvis det blir ny bil på han, så blir det bmw.
spruddel Skrevet August 17, 2010 Skrevet August 17, 2010 Gjør vel ikke noe om den er 2 generasjoner gammel? Kjørt mange nyere biler som er fryktelig mye dårligere å kjøre og sikkert ikke mye sikrere heller enn E46. Tja, 330i er jo litt morsomt, men synes det er skuffende at det liksom er det råeste som ble levert utenom M3. M3 er jo ikke så sykt det heller, mer akkurat slik det bør gå Men hadde jo vært artig med en liten prat med ESS om noen år, så blir det en skummel familievogn! Synes du bør vurdere E46 sterkt! Er jo pent karosseri også.
ehrnst Skrevet August 17, 2010 Skrevet August 17, 2010 Man kan vel bare gratulere selv om både bil og leilighet må vike for noe større E39 er kanskje for gammelt? solid bil da. E91 er jo en lekker vogn, men du ender vel kanskje opp med en 318d til den prisen, noe jeg minnes du ikke er så veldig fan av:) Passat og octavia er også noe å se på...
EirikL Skrevet August 17, 2010 Skrevet August 17, 2010 Grattis med "prosjektet" Hvis du skal ha en snusfornuftig bil til en rimelig penge, er Octavia et bra alternativ. Fine biler å kjøre og god plass, klassen tatt i betraktning. Men en 318d touring er jo enda bedre, hvis du bruker de ekstra pengene.
Fredrik Skrevet August 17, 2010 Skrevet August 17, 2010 Tenker du stort nok bør en V8 motor på 6834 cm3 som yter 286 HK og 550 Nm ha interesse. 0-100 Km/t går løs på 7,4 sekunder og topphastigheten er i området rundt 230 Km/t. Din for 139500 kroner... http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=23813785
bad_ip Skrevet August 17, 2010 Skrevet August 17, 2010 Synes audi a4 virker som et fornuftig valg her. 06 / 07 mod stasjonsvogn med quattro... f.eks noe som dette: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=23833280
Fredrik Skrevet August 17, 2010 Skrevet August 17, 2010 Synes audi a4 virker som et fornuftig valg her. 06 / 07 mod stasjonsvogn med quattro... f.eks noe som dette: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=23833280 Ja... en nyere Audi A4 Avant med Quattro er fine biler, men jeg er redd for at akkurat den aktuelle turbomotoren evt. blir en skikkelig nedtur etter M54B22 motoren. Jeg tror også at jeg heller ville ha hadde kjøpt en pent brukt E46 325i/330i Touring istedenfor den aktuelle Audi´en.
[space] Skrevet August 17, 2010 Forfatter Skrevet August 17, 2010 fredrik: hehe, vel... er det isofix i baksetet der? Problemet med A4 er at de har alt for mange facelifter, som skiller bilene ganske kraftig fra hverandre. Dermed blir modellene fort gamle.
Fredrik Skrevet August 17, 2010 Skrevet August 17, 2010 ":1i6ogs16]fredrik: hehe, vel... er det isofix i baksetet der? Isofix er oppskrytt... folk & fe skal nok flytte seg på når du kommer i form av et slagskip som 450 SEL 6,9...
[space] Skrevet August 17, 2010 Forfatter Skrevet August 17, 2010 Må montere sånne flaggstenger på den, og lage seg våpenskjold, så er ting som det skal
Fredrik Skrevet August 17, 2010 Skrevet August 17, 2010 ":1bpe6w2u]Må montere sånne flaggstenger på den, og lage seg våpenskjold, så er ting som det skal Mercedes-Benz W116 450 SEL 6,9 er enorm på alle måter. Husk at BMW kun hadde E3 på denne tiden og med en rekkesekser på 200 HK var de ikke helt i den samme klassen. Mercedes-Benz kjempet på denne tiden mot Rolls-Royce og Jaguar iom. at de hadde britisk overklasse assosiasjoner og V12 motorer. Mercedes-Benz hadde kun en enorm V8 og tysk presisjon av en annen verden... som britene ennå ikke forstår seg på. Som en "slengbil" til knapt 140 festblanketter vil jeg mene at en W116 6,9 i god stand er tidenes kjøp. Vel... med mindre rusten har ødelagt luftfjæringen for da blir det fort veldig kostbart...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå