Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjemme syk i dag, så satt og så på Wheeler Dealers igjen, der de fikset en 9x Range Rover. Får alltid lyst på ny bil når jeg ser det programmet :)

2002 modellen ser en del bedre ut også selvfølgelig.

Synd ikke Lexus har kommet med noen stasjonsvogner. Hadde hatt litt troa på det.

Djæææg (som Clarkson uttaler det) er jo litt artig, selv om de morsomme modellene ikke ligger helt i riktig prisklasse.

Denne her er jo en mulighet, men ikke verdens mest spennende bil det heller: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=24046185

85_-2088510967.jpg

E39 har jeg tenkt gjennom noen ganger nå, og det kan være et alternativ til en E46.

Mercedes har vel mest "taxier" i den prisklassen, og er vel egentlig priset ganske likt som BMW.

En Maserati Quattroporte tror jeg hadde kledd meg som familiefar. Da kunne jeg heller kjøpt en mindre vogn / kjørt 2 turer når vi skulle noe spesielt :)

• Svar 312
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hva med en S-Type?... Du mangler ikke mange kronene og den modellen kan være et fantastisk godt kjøp fordi den, temmelig ufortjent, har kommet helt i skyggen av de tilsvarende tyske alternativene. Kvaliteten er ikke helt på høyden med f.eks BMW, men den er absolutt på nivå med VW og Ford... bare mye, mye, mye mer spennende... :)

http://www.youtube.com/watch?v=c2584f1_8ug

Skrevet
":1zkkfzs6]Hm! Faktisk innenfor budsjett med litt pruting den. Men plass til barnevogn da...

Det går bra og det er bra med plass i baksetet... minner mye om E39 når alt kommer til alt. Det er imidlertid mer stil over en S-Type og som V6 3.0 går den meget bra.

Skrevet

Og hvem "vanlige" folk tror egentlig en såpas ny Jaguar koster 150.000.

Er tonn med stil i en sånn bil ja :)

Skrevet
":2fcn7247]Og hvem "vanlige" folk tror egentlig en såpas ny Jaguar koster 150.000.

Er tonn med stil i en sånn bil ja :)

Det kan betale seg å være kreativ og tenke litt annerledes noen ganger... :)

Skrevet

En V8 4.0 går naturligvis enda bedre, men den aktuelle bilen er nesten for billig til at jeg klarer å ta den seriøst.

Skrevet

tja, vet ikke helt jeg...en 540 E39 på samme alder går vel for rundt det samme... og det er en i mye større grad annerkjent bil... E430er får du hevet etter deg... dette begynner å bli gamle biler med tilhørende verdifall..

Skrevet
tja, vet ikke helt jeg...en 540 E39 på samme alder går vel for rundt det samme... og det er en i mye større grad annerkjent bil... E430er får du hevet etter deg... dette begynner å bli gamle biler med tilhørende verdifall..

Såvidt jeg kan se koster en E39 540i ca. 40-50000 kroner mer enn en tilsvarende Jaguar S-Type... altså ca. 40% mer. Hvorvidt E39 er en mer anerkjent bil enn en S-Type avhenger av hvilket sosialt miljø du frekventerer.... jeg kjenner folk som hverken vil bli sett levende eller døde i en BMW.

Skrevet

tja, 540 er en annerkjent bil med en stor tilhengerskare.

Jaguar S-type er vel det motsatte. mye ford-plast, frynsete rykte og generellt en lite elsket bilmodell...

Folk søker vel ikke på S-type på finn hvis du skjønner hva jeg mener...

og det å kjøpe 10 år gammel jæææg hadde jeg vært forsiktig med selv og...

Skrevet
og 40% mer? tror du må sette fra deg rødvinsglasset et øyeblikk nå gamlefar..he he

Så, så... sneip... hvis en nogenlunde fornuftig E39 540i koster rundt 170-180000 og en Jaguar S-type 4.0 koster 120-130000 kroner... hva er prisforskjellen i prosent da tror du?

Jeg stoler ikke på markedet når det gjelder bilmodeller som f.eks S-Type. Folk flest har ikke større krav til en bil at det er enn diesel, stasjonsvogn og at den har en lakkfarge som er sort eller titansølv. Jaguar er helt klart undervurdert i markedet og prisen er deretter. BMW er tilsvarende helt klart overvurdert i markedet og prisen er deretter... spesielt dieselmodellene.

Noen venner av familien har hatt en S-type 3.0 i over 10 år og bilen kan faktisk ikke være mer pålitelig. De har hatt færre problemer med deres S-Type enn jeg har hatt med min 2003 E46 318d Touring... og det tiltross for den samme kjørelengden (ca. 250000 Km).

Skrevet

interessant, jeg synes selv S-typen er fin...står en like ved meg til 150.000, lapp i vinduet...bilen ser dyrere ut spør du meg, og vesentlig mer moderne enn en kjip E39 pre-face...noe stort sett alle 540er er i norge...rævkjørte 96-98 modeller...

Skrevet

Jeg vil mene at en S-Type 3.0 er mer enn godt nok når det gjelder en alminnelig bruksbil og de er faktisk temmelig billige for tiden. En 2.5 er også OK, men 3.0 er mer en komplett S-Type enn en 530i er en komplett E39. En Jaguar S-Type er for sofistikerte mennesker... som James May villa ha sagt det... :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...