j-bravo Skrevet August 18, 2010 Share Skrevet August 18, 2010 Har en -93 525 tdsa og en -91 735ia. Begge bilene er i ganske god stand. Spesielt når jeg starter 525 tdsa`n fra kald så er aut.kassa skikkelig slapp....kan trykke gassen i bunn og det er som å tråkke i ei 10-liters bøtte med lunkent vann...den er så treig og siger bare igang liksom...ikke mulig å spinne litt på løs grus engang... (Virker nesten som det er noe automatikk som slår inn??) Når den er varm er den bedre og mer kontant, selv om det er som natt-og-dag i forhold til 735`n som oppleves som hissig i forhold.. Når den (735`n) startes fra kald, så er den kjapp og kontant med ên gang..spinner lett ved den minste berøring på gasspedalen ut gårdsplassen..kan ikke sammenlignes med 525`n.... Noen som vet om det er normalt at det er sånn...dvs at 525 tdsa`n skal være så sløv når den er kald..? Takker for alle svar.. Mvh Jc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dunderdo Skrevet August 18, 2010 Share Skrevet August 18, 2010 Har en -93 525 tdsa og en -91 735ia. Begge bilene er i ganske god stand.Spesielt når jeg starter 525 tdsa`n fra kald så er aut.kassa skikkelig slapp....kan trykke gassen i bunn og det er som å tråkke i ei 10-liters bøtte med lunkent vann...den er så treig og siger bare igang liksom...ikke mulig å spinne litt på løs grus engang... (Virker nesten som det er noe automatikk som slår inn??) Når den er varm er den bedre og mer kontant, selv om det er som natt-og-dag i forhold til 735`n som oppleves som hissig i forhold.. Når den (735`n) startes fra kald, så er den kjapp og kontant med ên gang..spinner lett ved den minste berøring på gasspedalen ut gårdsplassen..kan ikke sammenlignes med 525`n.... Noen som vet om det er normalt at det er sånn...dvs at 525 tdsa`n skal være så sløv når den er kald..? Takker for alle svar.. Mvh Jc Tror du kan prøve en flush jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j-bravo Skrevet August 19, 2010 Forfatter Share Skrevet August 19, 2010 Tror du kan prøve en flush jeg Okei.. Sikker på at det blir bedre da, og hva er isåfall årsaken til at den er slik som den er nå..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet August 19, 2010 Share Skrevet August 19, 2010 Sluring, enten fra clutch i kassen eller i converteren? Det første som slår meg er lavt nivå på olja ettersom den kommer seg med litt kjøring. Jeg ville ikke ha kjørt så veldig langt uten å prøvd flush med oljeskift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet August 19, 2010 Share Skrevet August 19, 2010 Skift oljen nå!! før kassa ryker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j-bravo Skrevet August 19, 2010 Forfatter Share Skrevet August 19, 2010 Okei gutter, da blir det å sette den inn for oljeskift asap..! Takk for tips Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j-bravo Skrevet September 4, 2010 Forfatter Share Skrevet September 4, 2010 Da har jeg fått hyggelig info ang kassa i 525`n fra forrige eier: "I 2006 var det en olje-lekkasje i fremkant av kassen (gåen simmring). Kassen ble da delt og alle tetninger ble skiftet, samt filter og olje. Det var ingen slitasje på lameller. I januar 2009 kom det på ny en lekkasje da simmringen hadde falt ut i frem kant. Dette ble så fikset og olje ble byttet (ikke filter denne gang). Personlig tror jeg ikke det er noe hensikt å skifte olje. Mvh Kristian" Så da høres det jo ut som at alt er slik det skal være... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet September 4, 2010 Share Skrevet September 4, 2010 Kan jo ikke sammenligne en 525D mot en 735 bensiner, hva er det egentlig du forventer? at de skal være like spreke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j-bravo Skrevet September 4, 2010 Forfatter Share Skrevet September 4, 2010 Kan jo ikke sammenligne en 525D mot en 735 bensiner, hva er det egentlig du forventer? at de skal være like spreke? Nei, såklart ikke! Men det er forskjellen i hvor "kvass" kassa er ved igangsetting på de 2 bilene...det er stor forskjell der skjønner du.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå