Gå til innhold

Sløv aut.kasse i -93 525 tdsa ift -91 735ia..!!


j-bravo
 Share

Anbefalte innlegg

Har en -93 525 tdsa og en -91 735ia. Begge bilene er i ganske god stand.

Spesielt når jeg starter 525 tdsa`n fra kald så er aut.kassa skikkelig slapp....kan trykke gassen i bunn og det er som å tråkke i ei 10-liters bøtte med lunkent vann...den er så treig og siger bare igang liksom...ikke mulig å spinne litt på løs grus engang... :)

(Virker nesten som det er noe automatikk som slår inn??)

Når den er varm er den bedre og mer kontant, selv om det er som natt-og-dag i forhold til 735`n som oppleves som hissig i forhold.. :)

Når den (735`n) startes fra kald, så er den kjapp og kontant med ên gang..spinner lett ved den minste berøring på gasspedalen ut gårdsplassen..kan ikke sammenlignes med 525`n....

Noen som vet om det er normalt at det er sånn...dvs at 525 tdsa`n skal være så sløv når den er kald..?

Takker for alle svar.. :applause:

Mvh

Jc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en -93 525 tdsa og en -91 735ia. Begge bilene er i ganske god stand.

Spesielt når jeg starter 525 tdsa`n fra kald så er aut.kassa skikkelig slapp....kan trykke gassen i bunn og det er som å tråkke i ei 10-liters bøtte med lunkent vann...den er så treig og siger bare igang liksom...ikke mulig å spinne litt på løs grus engang... :)

(Virker nesten som det er noe automatikk som slår inn??)

Når den er varm er den bedre og mer kontant, selv om det er som natt-og-dag i forhold til 735`n som oppleves som hissig i forhold.. :)

Når den (735`n) startes fra kald, så er den kjapp og kontant med ên gang..spinner lett ved den minste berøring på gasspedalen ut gårdsplassen..kan ikke sammenlignes med 525`n....

Noen som vet om det er normalt at det er sånn...dvs at 525 tdsa`n skal være så sløv når den er kald..?

Takker for alle svar.. :applause:

Mvh

Jc

Tror du kan prøve en flush jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluring, enten fra clutch i kassen eller i converteren? Det første som slår meg er lavt nivå på olja ettersom den kommer seg med litt kjøring. Jeg ville ikke ha kjørt så veldig langt uten å prøvd flush med oljeskift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har jeg fått hyggelig info ang kassa i 525`n fra forrige eier:

"I 2006 var det en olje-lekkasje i fremkant av kassen (gåen simmring). Kassen ble da delt og alle tetninger ble skiftet, samt filter og olje.

Det var ingen slitasje på lameller. I januar 2009 kom det på ny en lekkasje da simmringen hadde falt ut i frem kant. Dette ble så fikset og olje ble byttet (ikke filter denne gang). Personlig tror jeg ikke det er noe hensikt å skifte olje. Mvh Kristian"

Så da høres det jo ut som at alt er slik det skal være... :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo ikke sammenligne en 525D mot en 735 bensiner, hva er det egentlig du forventer? at de skal være like spreke?

Nei, såklart ikke!

Men det er forskjellen i hvor "kvass" kassa er ved igangsetting på de 2 bilene...det er stor forskjell der skjønner du.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...