heyn Skrevet August 19, 2010 Skrevet August 19, 2010 hei. har tenkt å gå til innkjøp av e34 touring, og lurte på noen tips om hva jeg bør se etter? Og er 250.000 km langt for en m50b20? Takk for alle tips
ingard Skrevet August 19, 2010 Skrevet August 19, 2010 250000 skal gå fint hvis den er tatt vare på. Da holder den 250000 til. - Sjekk at automatkassa girer fint og mykt. Hør om olja har vært skiftet. - Kjenn etter risting i ratt og bil når du bremser, forstilling må ordnes - Kjenn om bilen/rattet rister når du kjører i ca 80km/t, forstilling må ordnes - Kjenn om det klunker i humper, forstilling må ordnes - Sjekk for dødgang i rattet - Sjekk at motor drar jevnt, og ikke tikker, selv fra kald motor. - Sjekk for oljelekkasjer!! Spesielt på automatkassa. Det kan bli dyrt! - Undersøk når demperne sist var byttet - Se etter rust i bakluka, tanklokk, bunn av dører (på innsida), kanaler og jekkfester. Rust tyder på dårlig vedlikehold.
Lars89 Skrevet August 20, 2010 Skrevet August 20, 2010 http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E34/
heyn Skrevet Oktober 7, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2010 takk for hjelpen , ble en e34 530 touring som har gått 250k
Robin L Skrevet Oktober 7, 2010 Skrevet Oktober 7, 2010 Grattis med ny bil da:D Må lage en post så vi får se. M60 er veldig gode motorer. Men du bør sjekke oljepumpa om det ikke er gjort. Boltene her har en tendens til å løsne.
heyn Skrevet Oktober 10, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2010 Takk for det Skal prøve å få lagd en tråd, er diverse fiks som må gjøres. hehe. foreløbig har jeg bare bytta olje + oljefilter
heyn Skrevet Oktober 10, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2010 Btw, takk for tipset ang. pumpa. Burde nok sjekket dette før oljeskift, men sånn er det. hehe. Burde jeg bare bite i det sure eplet og sjekke pumpa med en gang? er jo 1600 kr. for olje og filter.. Det er ingen ulyder fra motor. Virket som "BMW huer" (far og sønn) men de sa ikke noe om at de hadde sjekket den.
Robin L Skrevet Oktober 10, 2010 Skrevet Oktober 10, 2010 du kan jo bare tappe av olja og hell den på igjen om den er ny. eller bare ta det på neste oljeskift. er nok ikke ett akutt problem, men kan være greit å sjekke. ny pakning kan være greit å ta med. her har du en diy på det. riktignok på en 7serie, men samme motoren ;D http://www.cardomain.com/ride/240317/5 http://www.60ateight.com/BMW_E38/
heyn Skrevet Oktober 10, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2010 Tusen takk for god hjelp skal prøve å få sett på det snart, er litt dumt å vente til skaden har skjedd. Det blir dyrt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå