wicky124 Skrevet Oktober 6, 2010 Share Skrevet Oktober 6, 2010 mister du ikke garanti om du chipper den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Oktober 6, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2010 det skal vist gå bra, det er bmw firmaet som solgte meg bilen som har bestilt chippen og skal monterer den.... og de mener det ikke er noen fare for havari pga chip, har dessuten maskinskade i bilforsikringen om jeg skulle være så uheldig at det skjer noe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 6, 2010 Share Skrevet Oktober 6, 2010 Trodde ikke maskinskade ville dekke havari når motoren er tuklet med i forhold til chip? Hadde det vært min bil hadde jeg definitivt gått for Hartge eller AC-Schntizer sine programmer. Vel verdt de ekstra tusenlappene dette koster! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Oktober 6, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2010 det står ingen ting om det i forsikrings papirene, men får de greie på at det er brukt chip kan det kanskje by på problemer! bmw her jeg bor har ingen betenkeligheter med å montere chip på bilen, og jeg vill tro de vet hva de driver med! får vurdere hartge eller AC-schnitzer ved en senere anledning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Oktober 7, 2010 Share Skrevet Oktober 7, 2010 vet du hvor mye du får etter chip? Regner med at du merker ganske stor forskjell, det gjorde i alle fall jeg på min 318d, så her er det bare å glede seg, selv om jeg skulle tro at de 204 som var der burde holde men som alltid mye vil ha mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Oktober 7, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2010 de mente det blir en økning på ca 40-50hk og ca 80nm, den går ganske godt fra før, mye bedre en den 2003mod E39 530d'n jeg hadde tidligere selv om det bare er 10 hk mere i 525'n.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DanielMK Skrevet Oktober 7, 2010 Share Skrevet Oktober 7, 2010 Nyyyydelig bil !! Forhørte meg hos BMW da eg skulle chippe min e60 530d - og de hadde ingenting negativt å si om det. Så det går nok bra Berre hugs på å la bilen stå å gå i ca 20 sekunder, før du sløkker motoren, når du skal sette den fra deg. (slik at turboen får roe seg ned.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 7, 2010 Share Skrevet Oktober 7, 2010 det står ingen ting om det i forsikrings papirene, men får de greie på at det er brukt chip kan det kanskje by på problemer! bmw her jeg bor har ingen betenkeligheter med å montere chip på bilen, og jeg vill tro de vet hva de driver med! får vurdere hartge eller AC-schnitzer ved en senere anledning. Iht. til garantivillkårene til BMW så frafaller garantien ved f.eks chip av motoren med mindre det ikke er et produkt fra Hartge / Ac-Schntizer og at det er montert av en autorisert BMW forhandler. Men for all del, det er din og ikke min bil. Det viktigste er jo at du blir fonøyd, men jeg må jo ærlig innrømme å si at jeg ikke ville spart noen tusenlapper på et slikt produkt til en så dyr bil med garantier.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Oktober 7, 2010 Share Skrevet Oktober 7, 2010 det står ingen ting om det i forsikrings papirene, men får de greie på at det er brukt chip kan det kanskje by på problemer! bmw her jeg bor har ingen betenkeligheter med å montere chip på bilen, og jeg vill tro de vet hva de driver med! får vurdere hartge eller AC-schnitzer ved en senere anledning. Iht. til garantivillkårene til BMW så frafaller garantien ved f.eks chip av motoren med mindre det ikke er et produkt fra Hartge / Ac-Schntizer og at det er montert av en autorisert BMW forhandler. Men for all del, det er din og ikke min bil. Det viktigste er jo at du blir fonøyd, men jeg må jo ærlig innrømme å si at jeg ikke ville spart noen tusenlapper på et slikt produkt til en så dyr bil med garantier.. Ut i fra papirene jeg fikk når jeg monterte Hartge chip på min så stemmer ikke dette helt Salty. Der står det nemmelig at Hartge tar over garantien, så hvis jeg tolker det rett så vil BMW garanti fra falle på motor og drivverk, mens Hartge tar over med like betingelser. siden det er autorisert verksted som har gjort jobben så vil det for meg som kunde ikke være noe forskjell når jeg setter inn bilen. Om Hartge eller BMW tar kostanden er for meg det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 7, 2010 Share Skrevet Oktober 7, 2010 Ja, det er riktig det du sier, men det er kun Hartge og ASC som er autoriserte til å ta over nybilgarantien. I tillegg må jeg jo få presisere at produktene fra de nevnte leverandørene stilller i en helt annen divisjon hva gjelder kvalitet og gjennomførhet i forhold til f.eks billigschipene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Oktober 7, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2010 hva måtte du betale for hartge chipen din flobben? den jeg får kommer fra DTE systems, jeg har brukt chip fra de på 2 tidligere diesel bmwer også, men det er vel litt skummelt om det ikke er noen garantier lenger..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 7, 2010 Share Skrevet Oktober 7, 2010 Hartge chip koster. ca. 22.000kr ferdig montert av autorisert BMW verksted. Strandveien Auto i Trondheim er offisiell importør. Det skal imidlertid sies at jeg ikke ser at Hartge har kommet med noen oppgradering til F10 enda, men Strandveien Auto er jo de eneste som kan si noe om det er kommet eller når det kommer. Grunnen til at det tar lang tid før disse produktene kommer er at de er utviklet og testet over lengre tid og at de derfor er satt sammen nøye etter minste detalj. Formålet til Hartge er ikke å få flest mulig hk og nm, men at det skal være et kompromiss. Husk at det skal være holdbart i lengden for både motor og turbo.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Oktober 7, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2010 regner med de har chip til 530d ettersom motoren kom i 2008... det er jo den samme motoren også i 525d (N57D30) DTE systems tar også ut bare en liten økning i forhold til en del andre billige tuning selskaper, selv om de selvfølgelig ikke kan sammenlignes med Hartge og ACS.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Oktober 7, 2010 Share Skrevet Oktober 7, 2010 det tilbudet jeg fikk var 19504 uten mva, men så hadde prisene gått litt opp så det ble litt mer en 22.000 Dette for boksen(additional ecu) + arbeid. Så du må nok påberegne ca 25.000 ferdig montert. Jeg tok det gjennom Bilia her i Oslo, da lysten til å kjøre til Trondheim ikke var så veldig stor. Prisene Saltkjelen nevner er vel hos Strandveien Auto. Tror også at de har nok vært påvirket av inflasjon siden du fikk prisene Salty? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 7, 2010 Share Skrevet Oktober 7, 2010 Ja, det er mye mulig det flobben. Prisen jeg fikk var 22.900kr ferdig montert hos hvilken som helst BMW forhandler, men det kan jo være at dette dreier seg om et pristilbud. Uansett så regn meg 20-25.000kr så vet du hvilket prisleie du må stille deg i for å få Hartge... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå