Hansen_ Skrevet August 23, 2010 Skrevet August 23, 2010 Hei! Jeg utlover en dusør på kr 5000.- til den som kan gi meg informasjon som fører til at den skyldige blir dømt! På lørdag stod jeg dørvakt på en fest fra ca kl 21:30 til 00:30 og jeg stod parkert i Florabakken på Nordstrand i Oslo. Da jeg kom tilbake til bilen var bagasjeluka, førerdøra, venstre passasjerdør og panseret kraftig ripet opp. Rent hærverk da det ikke var et eneste forsøk på å bryte seg inn i bilen. Jeg har forøvrig en sparkling graphite E90. Jeg har bestemt meg for å bruke det som må til av ressurser og kalorier for å finne ut hvem som gjorde dette. Og hvis gjerningsmannen leser dette så ber jeg deg om å melde deg! Saken er anmeldt, men jeg trekker anmeldelsen om du melder deg. (Hvis noen kjenner til noen i 91- eller 92-generasjonen som bor i området og som har gjort slikt før, så er jeg VELDIG interessert i navnet på dem) NB: jeg kommer ikke til å røpe kilder, så jeg garanterer at det ikke kommer noen represalier mot den/de som gir meg informasjon! På forhånd takk! Mvh
SweetBMW Skrevet August 23, 2010 Skrevet August 23, 2010 Såpass, kondolerer veldig med dette. Håper du får tak i de!
FredrikE24 Skrevet August 23, 2010 Skrevet August 23, 2010 Heisann Anders! Lei for å høre om det det som skjedde og håper at det ordner seg! Skjedde med moren min sin splitter nye E36 da den var ny(to paralelle riper fra midt på bagasjelokk, ut på siden av bilen og ut på panser for de lagde en fin avslutning + et kryss på høyre bakdør), gjorde alt vi kunne for å få fatt i den som gjorde det, men uten hell! Håper du har mer flaks! Kjører mye rundt på Nordstrand i forbindelse med jobb og ser jeg noe så skal jeg stoppe vedkommende!
Hansen_ Skrevet August 23, 2010 Forfatter Skrevet August 23, 2010 Takker! Vet sannsynligheten er liten, men lever litt i håpet da. Bare å rope ut om dere hører noe. 5000 rett i lomma om det medfører dom/innrømmelse!
DanielMK Skrevet August 23, 2010 Skrevet August 23, 2010 Uff... Noe lignende skjedde med min e60 for noen måneder siden. Måtte ut med 14 store lapper for å få det fikset.. (se i tråden i signaturen min) Er utrulig kjipt - håper de blir tatt!
Wacman Skrevet August 23, 2010 Skrevet August 23, 2010 Har du gått igjennom noen eventuelle folk du nektet adgang eller måtte be om å gå? Sånn drittungehærverk høres jo dessverre ut som typisk oppførsel i sånne situasjoner. Sinnssykt irriterende at folk gjør sånt med andres eiendom! Tenk etter om noen måtte stoppes i døra pga at de ikke var invitert,etc - mulig det er noen syndere der? I alle fall om de vet hvem du er/hvilken bil du kjører.
ullsokken Skrevet August 23, 2010 Skrevet August 23, 2010 Var det noen andre fester i området kanskje?
Fredrik 90 Skrevet August 23, 2010 Skrevet August 23, 2010 Huff! Trist at man ikke kan ha en fin bil uten å være redd for hærverk! Jeg håper du får tak i dem, sånne folk fortjener ikke å slippe fra det!
Skaar Skrevet August 23, 2010 Skrevet August 23, 2010 Har du gått igjennom noen eventuelle folk du nektet adgang eller måtte be om å gå?Sånn drittungehærverk høres jo dessverre ut som typisk oppførsel i sånne situasjoner. Sinnssykt irriterende at folk gjør sånt med andres eiendom! Tenk etter om noen måtte stoppes i døra pga at de ikke var invitert,etc - mulig det er noen syndere der? I alle fall om de vet hvem du er/hvilken bil du kjører. Tenker det samme, var der nokon overstadig berusa eller evt agressive folk som ble nekta adgang? Trur det er kretsane eg hadde begynt å jobbe ut i frå.
Hansen_ Skrevet August 23, 2010 Forfatter Skrevet August 23, 2010 Takker for svar! Jeg parkerte bilen et lite stykke unna festen nettopp for å unngå dette her, men det skjedde visst allikevel. Ingen av gjestene så hvilken bil jeg ankom i heller. Jeg har gjestelista fra festen og jobber meg litt gjennom den. Derfor er jeg veldig interessert i navn på folk som kanskje har gjort slikt før. Selve festen gikk veldig pent og rolig for seg og ingen ubudne gjester som prøvde å komme inn. Heller ingen konflikter eller krangler, så sånn sett ingen grunn til å herpe bilen min. Det var forsåvidt en annen fest i huset rett over veien, men der var det kun voksne folk i alderen 40+. Sannsynligheten for at noen av dem har gjort dette er ganske usannsynlig vil jeg mene.
larserso Skrevet August 24, 2010 Skrevet August 24, 2010 Utrolig frustrerende! Men, vil det ikke være rimeligere å ta egenandelen på forsikring istedet for å love ut en dusør for å få skadene fikset? Er idioter over 40 år også... Hva med tilfeldig forbipasserende? Er det så dype riper at det må lakkeres? Bilder?
ullsokken Skrevet August 24, 2010 Skrevet August 24, 2010 Utrolig frustrerende! Men, vil det ikke være rimeligere å ta egenandelen på forsikring istedet for å love ut en dusør for å få skadene fikset? Er idioter over 40 år også... Hva med tilfeldig forbipasserende? Er det så dype riper at det må lakkeres? Bilder? Du sier noe... Har du fullkasko dekker denne som regel hærverk/hit and run. Gjorde det for meg værtfall, fikk leiebil på forsikring også mens bilen var en uke hos BMW for å ordne ny skjerm.
Hansen_ Skrevet August 24, 2010 Forfatter Skrevet August 24, 2010 Er et veldig rolig område hvor det ikke ferdes mange folk. Så jeg tviler på at det var tilfeldig forbipasserende. Og i tillegg når det ligger øl og spy utover bilen, så er det nok en festdeltaker. Selvfølgelig kan det være en av disse på 40 også, men er litt tvilende til akkurat det. Det må lakkeres opp igjen. Og det vil ikke lønne seg å ta dette på forsikring. Det har jeg allerede regna på. Og dusøren er lavere enn egenandelen min. Ikke frekt ment mot noen her, men jeg er fullstendig klar over hvordan dette funker med forsikring og har allerede sjekket ut hvilke alternativer som lønner seg. Jeg har full kasko med leiebil, men bonustap + egenandel blir mye dyrere enn selve skaden. Så alternativet blir å ta dette fra egen lomme. Derfor utlover jeg en dusør for å finne han som gjorde dette.
ullsokken Skrevet August 24, 2010 Skrevet August 24, 2010 Bonustap når det IKKE er din skyld høres rart ut... Vurdert å bytte forsikringsselskap? Var 4000kr i egenandel for meg, INGEN bonustap første gangen jeg brukte forsikringen.
Hansen_ Skrevet August 24, 2010 Forfatter Skrevet August 24, 2010 Bruker Unison forsikring nå. Det er dette selskapet BMWCCN har avtale med. De dekker bla banekjøring etc. Så å bytte forsikringsselskap er egentlig ikke noe jeg ønsker å gjøre. De sa 30% tap av bonus på hærverk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå