Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Kanskje det er en paragraf bil eller hva enn det heter. Vet at et eller annet elektro firma på sørlandet har gjort dette mange ganger med E39 M5 å ->TROR<- dette er en av de bilene. Har vært til slags LENGE.

Uansett, med karosseribytte/paragraf bil så tror jeg at man tar inn en original M5, setter inn en 520 motor og godkjenner /registrer den med en 520 motor i vognkortet (mindre avgifter) så setter man tilbake M5 motoren igjen. Så var det delen der man godkjenner den med M5 motor igjen men dette er ikke så lett så mange gjør det ikke.

Hva som er gjort med denne vet jeg ikke men en 2002 E39 M5 skal være MYE mer verdt enn 329 000 om alt er iorden.

Skrevet

Kan være at han har kjøpt en vraket M5 her i landet, med norske papirer.

Så dro han til et annet land der M5 er mye billigere enn her i landet, og plomberte den motoren som han hadde i den "vraka" M5'n og brukte den i den importerte når han viste den på BT. Så byttet tilbake til den importerte motoren i den importerte bilen. :) Lett tjente penger, og lovlig :D

Det også kalles karosseribytte.

Så behøver ikke være at det er en M5 med 520 papirer. Uten at jeg kjenner fakta om akkurat den bilen som er linket til.

Skrevet

Prisen du tenker på?

Man kan jo ikke ta lik pris for en org uskrudd m5 og en som har hatt karosseri bytte. Bare en automatikk i det at folk kvier seg for å betale det samme. Teoretisk sperre i hue det der :)

Skrevet

vel jeg synes bare det blir patetisk å annonsere en E39 M5 som "ORGINAL", da alle vet at siden det er så mye ombygd i norge, så er dette faktisk et poeng. Så når du da tar en titt på annonsen , står det "orginalt karosseribytte".

Det blir bare for dumt.

Skrevet

Bilen er en Orginal M5! som har hatt karosseribytte. står det i annonsen.

Står ikke akkurat orginalt karosseribytte.

Det vil si at en Original M5 har blitt godkjent i norge etter karosseri bytte.

Er jo ikke noe uorg med den M5'n da. Hvis det er slik det er gjort i dette tilfelle.

Beste er å ringe selger som nevnt.

Skrevet

fatterns bil har hatt karosseribytte. det var en norsk bil som ble vraket, så han som hadde den kjøpte seg en utenlandsk bil og satte over alt i det karosseriet. dette står som merknad i vognkortet med gammelt og nytt regnr, samt begge chassisnummerene. men bilen har vært veldig god. null problemer. så virker skikkelig sammenskrudd

Skrevet

Rimelig sikker på at dette er en av Batteri Elektro bilene ja, men er mange ombygde her i landet så vanskelig å si.

Tviler ikke på at det er en org M5, men karossen har nok hatt besøk av en 520-drivlinje en gang. Det store spørsmålet er hva som står i vognkortet :wink:

Skrevet

Et karosseribytte fungerer slik.

Knust norsk m5. En viss prosent av drivlinje fra norsk bil må brukkes, husker ikke i detalj, men jeg mener det var tre hovedkomponenter.

Donor bil skal være tilnærmet lik norsk bil.

Man tar så og plukker ut motor, gear og bakstilling fra begge bilene, og bytter om dette. og vips så har man en org m5 som det er byttet drivlinje i.

De som får dette til og bli ombygd, og ikke like bra som org, må gå og kjøpe en helt ny bil, kjøre den fra butikken og hjem i garagen, og der må den stå ubrukt slikt at man aldri må bytte bremseklosser, for da er den jo ikke orginal lenger.

Skrevet

Kan fylle på litt her.. For og kunne ta karosseri bytte må politiet ha en ulykkesrapport på bilen.. Og som e30tic sier så må 3 hovudkomponenter brukes opp igjen fra norsk bil.. disse plomberes hos biltilsynnet..

Vil tro en slik bil er like god som en orginal bil.. så lenge ting er satt sammen skikkelig og det vii jeg tro det er siden biltilsynet skal godkjenne det..

Skrevet
Rimelig sikker på at dette er en av Batteri Elektro bilene ja, men er mange ombygde her i landet så vanskelig å si.

Tviler ikke på at det er en org M5, men karossen har nok hatt besøk av en 520-drivlinje en gang. Det store spørsmålet er hva som står i vognkortet :wink:

Hvorfor skal den ha hatt en 520 drivlinje?

Når den er karosseribytte så må det vært brukt en vraket norsk M5, så henter man tilsvarende bil fra utlandet.

Ble gjort på min første 325 av ny eier, så vet godt prosessen i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...