Erebus Skrevet August 26, 2010 Skrevet August 26, 2010 skjønte ikke helt dette.... http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=23978006 Den er orginal med karosseribytte...? Hva er alternativet? At den har hatt karosseribytte med en annen M5 som har hatt karosseribytte?
Wacman Skrevet August 26, 2010 Skrevet August 26, 2010 I min verden betyr det at den har vært totalvrak og fått nytt karosseri.
Arotished Skrevet August 26, 2010 Skrevet August 26, 2010 Kanskje det er en paragraf bil eller hva enn det heter. Vet at et eller annet elektro firma på sørlandet har gjort dette mange ganger med E39 M5 å ->TROR<- dette er en av de bilene. Har vært til slags LENGE. Uansett, med karosseribytte/paragraf bil så tror jeg at man tar inn en original M5, setter inn en 520 motor og godkjenner /registrer den med en 520 motor i vognkortet (mindre avgifter) så setter man tilbake M5 motoren igjen. Så var det delen der man godkjenner den med M5 motor igjen men dette er ikke så lett så mange gjør det ikke. Hva som er gjort med denne vet jeg ikke men en 2002 E39 M5 skal være MYE mer verdt enn 329 000 om alt er iorden.
BimmerE46 Skrevet August 26, 2010 Skrevet August 26, 2010 Kan være at han har kjøpt en vraket M5 her i landet, med norske papirer. Så dro han til et annet land der M5 er mye billigere enn her i landet, og plomberte den motoren som han hadde i den "vraka" M5'n og brukte den i den importerte når han viste den på BT. Så byttet tilbake til den importerte motoren i den importerte bilen. Lett tjente penger, og lovlig Det også kalles karosseribytte. Så behøver ikke være at det er en M5 med 520 papirer. Uten at jeg kjenner fakta om akkurat den bilen som er linket til.
BimmerE46 Skrevet August 26, 2010 Skrevet August 26, 2010 Prisen du tenker på? Man kan jo ikke ta lik pris for en org uskrudd m5 og en som har hatt karosseri bytte. Bare en automatikk i det at folk kvier seg for å betale det samme. Teoretisk sperre i hue det der
Arotished Skrevet August 26, 2010 Skrevet August 26, 2010 Vel, det blir mye spekulasjon. Til trådstarter så er det best å ta kontakt med selgeren å høre d direkte ifra han
Erebus Skrevet August 26, 2010 Forfatter Skrevet August 26, 2010 vel jeg synes bare det blir patetisk å annonsere en E39 M5 som "ORGINAL", da alle vet at siden det er så mye ombygd i norge, så er dette faktisk et poeng. Så når du da tar en titt på annonsen , står det "orginalt karosseribytte". Det blir bare for dumt.
Arotished Skrevet August 26, 2010 Skrevet August 26, 2010 Tviler ikke at at den er original MEN tror et eller annet ikke er godkjent på den
BimmerE46 Skrevet August 26, 2010 Skrevet August 26, 2010 Bilen er en Orginal M5! som har hatt karosseribytte. står det i annonsen. Står ikke akkurat orginalt karosseribytte. Det vil si at en Original M5 har blitt godkjent i norge etter karosseri bytte. Er jo ikke noe uorg med den M5'n da. Hvis det er slik det er gjort i dette tilfelle. Beste er å ringe selger som nevnt.
Robin L Skrevet August 27, 2010 Skrevet August 27, 2010 fatterns bil har hatt karosseribytte. det var en norsk bil som ble vraket, så han som hadde den kjøpte seg en utenlandsk bil og satte over alt i det karosseriet. dette står som merknad i vognkortet med gammelt og nytt regnr, samt begge chassisnummerene. men bilen har vært veldig god. null problemer. så virker skikkelig sammenskrudd
Lars89 Skrevet August 27, 2010 Skrevet August 27, 2010 Rimelig sikker på at dette er en av Batteri Elektro bilene ja, men er mange ombygde her i landet så vanskelig å si. Tviler ikke på at det er en org M5, men karossen har nok hatt besøk av en 520-drivlinje en gang. Det store spørsmålet er hva som står i vognkortet
e30tic Skrevet August 28, 2010 Skrevet August 28, 2010 Et karosseribytte fungerer slik. Knust norsk m5. En viss prosent av drivlinje fra norsk bil må brukkes, husker ikke i detalj, men jeg mener det var tre hovedkomponenter. Donor bil skal være tilnærmet lik norsk bil. Man tar så og plukker ut motor, gear og bakstilling fra begge bilene, og bytter om dette. og vips så har man en org m5 som det er byttet drivlinje i. De som får dette til og bli ombygd, og ikke like bra som org, må gå og kjøpe en helt ny bil, kjøre den fra butikken og hjem i garagen, og der må den stå ubrukt slikt at man aldri må bytte bremseklosser, for da er den jo ikke orginal lenger.
Kentan-racing.com Skrevet August 28, 2010 Skrevet August 28, 2010 Kan fylle på litt her.. For og kunne ta karosseri bytte må politiet ha en ulykkesrapport på bilen.. Og som e30tic sier så må 3 hovudkomponenter brukes opp igjen fra norsk bil.. disse plomberes hos biltilsynnet.. Vil tro en slik bil er like god som en orginal bil.. så lenge ting er satt sammen skikkelig og det vii jeg tro det er siden biltilsynet skal godkjenne det..
CrZyWiz Skrevet August 28, 2010 Skrevet August 28, 2010 Rimelig sikker på at dette er en av Batteri Elektro bilene ja, men er mange ombygde her i landet så vanskelig å si.Tviler ikke på at det er en org M5, men karossen har nok hatt besøk av en 520-drivlinje en gang. Det store spørsmålet er hva som står i vognkortet Hvorfor skal den ha hatt en 520 drivlinje? Når den er karosseribytte så må det vært brukt en vraket norsk M5, så henter man tilsvarende bil fra utlandet. Ble gjort på min første 325 av ny eier, så vet godt prosessen i det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå