JTS77 Skrevet August 28, 2010 Skrevet August 28, 2010 Det var med kun innsuget. Jeg har modifisert hjerne på min og uten at jeg har målt noe før/etter, så føles den noe sterkere med den kontra den orginale. Men det som merkes mest er økt turtallsperre - mao; det er ganske små forskjeller.Skifter man innsug så har man jo i praksis en M50B25 bare at det er en nyere motor uten støpejerns blokk. Nuvel; Det er vel som å si at man i praksis har en e46 hvis man setter e46-fanger på e36-en sin. Det er faktisk ikke så langt fra sannheten i hans tilfelle
Haug530D Skrevet August 29, 2010 Skrevet August 29, 2010 Det var med kun innsuget. Jeg har modifisert hjerne på min og uten at jeg har målt noe før/etter, så føles den noe sterkere med den kontra den orginale. Men det som merkes mest er økt turtallsperre - mao; det er ganske små forskjeller.Skifter man innsug så har man jo i praksis en M50B25 bare at det er en nyere motor uten støpejerns blokk. Nuvel; Det er vel som å si at man i praksis har en e46 hvis man setter e46-fanger på e36-en sin. Jeg tenkte Effektmessig, kun illustrasjons messig. Man bør jo kunne hente ut samme effekt av en M52B25 som en M50B25.
hagenisse Skrevet August 29, 2010 Skrevet August 29, 2010 De har jo i praksis nesten samme toppeffekt, og mer krefter i resten av registeret orginalt.
frengen Skrevet September 3, 2010 Skrevet September 3, 2010 hmm..jeg byttet til m50 innsug. merket ikke noe til tapt bunndrag. men toppdraget derimot!!! økte noe sinnsykt. før jeg byttet lønnet det seg å gire på 5000rmp pga for lite luft på høyt turtall. etter innsuget dro det hele veien opp til 6500. ble en mye artigere bil. skal forresten chippe bilen nå straks. De mente det var mulig å hente ut mer moment med m50 innsuget enn uten. det var også på lavt turtall. Med andre ord...mulig du mister bittelitt moment, som man ikke merker, men chipper du den etterpå vil du få enda mer enn orginalt. (garanterte ca 40- 50 nm mer enn orginalt. dvs ca 330nm) Ellers får man raskt 40hk mer på topp, enn orginalt. Er ikke uten grunn at dette blir gjort på omtrent alle...Legger ut dyno etter chippinga, så får vi se..
Haug530D Skrevet September 3, 2010 Skrevet September 3, 2010 hmm..jeg byttet til m50 innsug. merket ikke noe til tapt bunndrag. men toppdraget derimot!!! økte noe sinnsykt. før jeg byttet lønnet det seg å gire på 5000rmp pga for lite luft på høyt turtall. etter innsuget dro det hele veien opp til 6500. ble en mye artigere bil. skal forresten chippe bilen nå straks. De mente det var mulig å hente ut mer moment med m50 innsuget enn uten. det var også på lavt turtall. Med andre ord...mulig du mister bittelitt moment, som man ikke merker, men chipper du den etterpå vil du få enda mer enn orginalt. (garanterte ca 40- 50 nm mer enn orginalt. dvs ca 330nm) Ellers får man raskt 40hk mer på topp, enn orginalt. Er ikke uten grunn at dette blir gjort på omtrent alle...Legger ut dyno etter chippinga, så får vi se.. Flott, kom med tilbakemeldinger nei jeg kan ikke akkurat si at jeg merket noe til dårlig bunndrag jeg heller, ligger på 5 giret nesten hele veien opp Bømlafjord tunellen og den er ganske bra stigning i.
JTS77 Skrevet September 3, 2010 Skrevet September 3, 2010 hmm..jeg byttet til m50 innsug. merket ikke noe til tapt bunndrag. men toppdraget derimot!!! økte noe sinnsykt. før jeg byttet lønnet det seg å gire på 5000rmp pga for lite luft på høyt turtall. etter innsuget dro det hele veien opp til 6500. ble en mye artigere bil. skal forresten chippe bilen nå straks. De mente det var mulig å hente ut mer moment med m50 innsuget enn uten. det var også på lavt turtall. Med andre ord...mulig du mister bittelitt moment, som man ikke merker, men chipper du den etterpå vil du få enda mer enn orginalt. (garanterte ca 40- 50 nm mer enn orginalt. dvs ca 330nm) Ellers får man raskt 40hk mer på topp, enn orginalt. Er ikke uten grunn at dette blir gjort på omtrent alle...Legger ut dyno etter chippinga, så får vi se.. Flott, kom med tilbakemeldinger nei jeg kan ikke akkurat si at jeg merket noe til dårlig bunndrag jeg heller, ligger på 5 giret nesten hele veien opp Bømlafjord tunellen og den er ganske bra stigning i. Akselerer opp der eg... på femte Har m52b28 med m50 innsug og chip tilpasset innsuget. Det er også uhyre viktig at vanosen fungerer 100%. for å yte ca 230hk. De fleste vanoser som er kjørt over 100000 kansje mindre er til en hvis grad eller helt defekte). Har akkurat overhalt min og man merker god forskjell.
frengen Skrevet September 3, 2010 Skrevet September 3, 2010 aha! hva vil en overhaling av vanos innebære??? Bytte av oringer?=p
JTS77 Skrevet September 3, 2010 Skrevet September 3, 2010 Det innebærer primært bytte av stempelringer ja. Men det kan også være lurt å stramme opp lageret mens du har det ute. Ligger mye info her: http://www.beisansystems.com/ Har en overhalt vanos tilsalgs forøvrig. Pm om interesse..
frengen Skrevet September 3, 2010 Skrevet September 3, 2010 aha! leste litt om problemet...Har ikke funnet noe ang dette problemet på m52b28, kun dobbelvanosmotorer? er det like utbredt på enkelvanos? før 09
Haug530D Skrevet September 4, 2010 Skrevet September 4, 2010 aha! leste litt om problemet...Har ikke funnet noe ang dette problemet på m52b28, kun dobbelvanosmotorer? er det like utbredt på enkelvanos? før 09 Dette gjelder Enkelvanos også ja.
Tzunami Skrevet November 1, 2010 Skrevet November 1, 2010 Frengen, hvordan gikk det med bilen etter chippingen? er det 528' din det er snakk om?
Random Hero Skrevet Oktober 31, 2011 Skrevet Oktober 31, 2011 holder på med samme oppgradering, har en 523 og bytter til en 2.8 liter med m50 innsug + chipping av hjernen. har noen her som har gjort dette hatt bilen på dyno?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå