Gå til innhold

Sonar SX-1 EVO, noen som har erfaringer med dette dekket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å sette på Sonar SX-1 EVO på 19" org. M-sport felg, henholdsvis 235/35 på en 8x19" felg og 265/30 på 9,5x19" felg.

Vurderer 4 stk. av dette dekket. eller Good year F1 Asymmetric fremme og sonar bak. Da bakdekkene til good year er vanskelig å få fatt i her hjemme.

Er litt skeptisk.

- ER det noen her ute som har testet dette dekket?

- Hvordan er det på våt vei og i regnver?

- Sporing?

- Slitasje?

- nedbremsing på våt vei?

- Sidegrep og sideslitasje?

- Støy?

Håper noen kan dele erfaringer. Vet det er billig dekk. Merk: jeg er sjeldent over 120 km/t. skal monteres på en E60.

Skrevet

Kjørte med disse dekka på vålerbanen i pøsende regn, og ble positivt overaska over hvor bra grep det var i dem på vått, både sideveis grep og bremsegrep. Men når det kommer til støy så har jeg aldri hørt dekk som har støya såppas. Høres nesten ut som alle hjulagra har gått på bilen :)

Dem er også litt myke i dekkveggen så dem blir litt "deigette" på inspirerende kjøring.

Skrevet

Jeg kjører disse i 17" på en E46 og synes de fungerer meget tilfredsstillende. Sporer ikke, stille og helt greit grep både tørt og vått. Har rikyignok hørt mye forskjellig, men de fungerer meget bra for meg.

Skrevet

har de på min e-46 me 235/35 19. kan bjynde å lure på om de e pigg dekk som står på, ekstremt med støy fra disse dekka, so de blir ikkje kjøpt sonar neste gong. ellers er det ok dekk.

Skrevet

Sonar er et ekstremt billig dekk som man ikke bør forvente seg mye av. Men hvorfor spare penger på noe av det viktigste som sitter på bilen, nemlig dekkene?

Skrevet

Dei støyer veldig mykje. På vått føre sporer dei litt. Eg køyrer med ganske høgt trykk i dekka, og er det vått og veldig knapp sving so slepp han med ræva sjølv i lav hastighet. Men greie i forhold til prisen.

• 3 weeks later...
Skrevet

Kjørt på sonar dekk nå i sommer foran...Har ikke noe å sammenligne med desverre siden det er første gang jeg har kjøpt lavprofil dekk. De støyer veldig å det høres ut som hjullager er slitt og til tider i 60 km\t er bilen helt jævlig rister og rumler...Skiftet over til piggfire dekkene mine foran så ble det 2 forskjellige verdener...Ingen lyder ikke vibrasjon i ratt drøm å kjøre igjen...Fikk avbalensert dekkene foran igjen ikke bra jobb fra forhandler der så vibrasjon ble bedre men spesielt når bilen har stått litt og kommer opp i 60 km\t blir helt forferdelig...Så ikke kjøp Sonar

Skrevet

- Hvordan er det på våt vei og i regnver? - har funka ganske bra på våte vestlandsveier, men føles litt glatte i svinger når man kommer opp i "stor" fart

- Sporing? - har 18" og har ikkje merka noke sporing igrunn..

- Slitasje? - Har ikkje hatt dei so veeeldig lenge, men virkakje som dei slite so veldig på normal kjøring ;)

- nedbremsing på våt vei?

- Sidegrep og sideslitasje? - Glipper litt når man ligger i 120 ++ i en nokså krapp sving (tørt føre) ellers sitter dei bra :) (om det er det du sikta til)

- Støy - I begynnelsen syns eg støyen var utrulig høg, no legge eg ikkje merke til da..

Skrevet

Har Sonar SX-1 EVO på min E36, og kan ikke si meg enig i at det er mye støy fra disse.. Hører ikke noe når bilen er i bevegelse :)

De må få litt skryt på vår asfalt også :) Har ikke kjørt bilen selv med disse dekkene.

Men pappa har kjørt bilen i 2 mnd. med disse dekkene, og han skryter veldig av de :)

Skrevet

kjørt med disse dekkene i hele sommer, veldig positivt overasket :)

Hos meg er det IKKE noe sporing, lite dekkstøy, sitter veldig bra på veien og ser ikke noe tegn til slitasje.

På veldig våt vei osv er det mer sporing og vannplaning. Men det er det egentlig på de fleste brede dekk. .

Skrevet
Vurderer 4 stk. av dette dekket. eller Good year F1 Asymmetric fremme og sonar bak. Da bakdekkene til good year er vanskelig å få fatt i her hjemme.

Hvordan får du til å nevne de to dekkene i samme setning? ;) Er jo ikke akkurat i samme prisklasse, F1 Asymmetric er vel over dobbelt så dyrt, og helt overlegent Sonar på alle områder! Forstår liksom ikke helt hva det er du er ute etter - det beste dekket en finner? Budsjettdekk? Mellomklasse?

Dekkonline har F1-dekket i dimensjonen du ikke finner, du har de på døra på få dager.

Skrevet

Hvordan får du til å nevne de to dekkene i samme setning? ;) Er jo ikke akkurat i samme prisklasse, F1 Asymmetric er vel over dobbelt så dyrt, og helt overlegent Sonar på alle områder! Forstår liksom ikke helt hva det er du er ute etter - det beste dekket en finner? Budsjettdekk? Mellomklasse?

Dekkonline har F1-dekket i dimensjonen du ikke finner, du har de på døra på få dager.

Det var da voldsomt?Se dato på trådstart.

Når jeg trengte dekk, hadde lokalt firma kun fremmdekkene i good year, hadde ikke tid til å vente på dekkonline. Hva er poenget med dette innlegget ditt? Eneste jeg ville vite var, folk erfaringer med sonar dekket. At kanskje det var et greit nok dekk til resten av sesongen, som du selv sier, er vel dobbelt så dyrt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...