jacobsen91 Skrevet August 28, 2010 Share Skrevet August 28, 2010 Jæggu, nå he i hænta den nykji bjiln, d vart ein fæmtrædve disel................ Vel, det var i denne delen av landet bilen befant seg. Mitt i mellom gårder og fjorder.. eller for å være presis, Norges navle; Brandbu. Vel, nybilen var i hus, valget falt til slutt på en E39 530dA etter å ha hatt intensive psykologtimer om å få taxi-benz og auda ut av hodet.. Og gud for en bedre tankegang jeg har fått og vel verdt pengene. Fra spøk til revolver.. Bilen er en 2001 mod 530dA med det aller meste av utstyr foruten om navigsjon, telefon og litt annet småtteri. Bilen har per idag rullet 160.000km og mange flere mil skal det bli. I likhet med manger, eller de fleste her inne, har man såklart noen planer for denne brakka også; Planer: - E60 ettermonteringspedalsett - Chrome instrumentringer - ESS motoroppgradering - Senkesett/coilovers - 19/20" sommer - Frontleppe - Eksos - Carbondiffusor (dersom det blir Eisenmann 4x76mm) - BMW mattesett - M5 interiør - Garasjeportåpner + mest mulig annet gadget! - Swissvax/Meguiars pro. - Full detailing - Lakk - Navi (16:4) Her er listen over utstyret som ble levert på bilen: Vehicle information VIN long WBADL81060GX46057 Type code DL81 Type 530D (EUR) Dev. series E39 () Line 5 Body type LIM Steering LL Door count 4 Engine M57 Cubical capacity 3.00 Power 142 Transmision HECK Gearbox AUT Colour SONDERLACKIERUNG (490) Upholstery SONDERPOLSTERUNG (Z1XX) Prod. date 2000-12-18 Order options No. Description 210 DYNAMIC STABILITY CONTROL (DSC) 216 SERVOTRONIC 249 MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL 302 ALARM SYSTEM 320 MODEL DESIGNATION, DELETION 337 M SPORTS PACKAGE 352 DOUBLE GLAZING 358 CLIMATE COMFORT WINDSCREEN 403 GLAS ROOF, ELECTRIC 416 SUNBLINDS 428 WARNING TRIANGLE 430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE 434 INTERIOR TRIM 441 SMOKERS PACKAGE 464 SKIBAG 473 ARMREST, FRONT 481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 500 HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING 508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 522 XENON LIGHT 534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING 536 AUXILIARY HEATING 650 CD PLAYER 672 CD CHANGER BMW FOR 6 CDS 677 HIFI SYSTEM PROFESSIONAL 705 M SPORT SUSPENSION II 710 M LEATHER STEERING WHEEL 715 M AERODYNAMICS PACKAGE 760 INDIVIDUAL HIGH-GLOSS SATIN CHROME 761 INDIVIDUAL SUN PROTECTION GLAZING 775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE 785 WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS 788 M LT/ALY WHEELS 842 COLD CLIMATE VERSION 850 ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT 863 EUROPE/DEALER DIRECTORY 877 DELETION CROSS-OVER OPERATION 888 DANISH/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET 896 DAYTIME LIGHTS FUNCTION 925 SHIPPING PROTECTION PACKAGE Series options No. Description 202 STEPTRONIC 520 FOGLIGHTS 548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING 661 RADIO BMW BUSINESS 851 LANGUAGE VERSION GERMAN Information No. Description 415 SUNBLIND FOR REAR WINDOW 431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE 694 PREPARATION FOR CD CHANGER Individual data Processing Individual Sign "BMW individual" 0490Color Paintwork "avusblue-metallic" (code 276) Z1XXUpholstery Upholstery leather Nappa black (nb. 8 174 058) Door handle in leather Nappa black (nb. 8 174 058) Sewing thread black (1 905 499), code 0020 as standard Quilting yarn black (1 963 800), code 0020. Following items are in leather Nappa grey (nb. 8 174 057) Center seat panels of front seats incl. seat squab lenth and Center seat panels of rear seats Door panel inserts Sewing thread grey (8 171 256), code 0141 C. Quilting yarn in grey (8 171 261), code 0141 C. Rear panel of front seat backs in plastic black Plastic parts of seats in black Seam of front and rear seats according to standard option leather Montana Remainder of spec. as standard leather Montana black (code N6SW) kommentarer, ris/ros og tips til andre gromme mods mottas med stor takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 28, 2010 Share Skrevet August 28, 2010 Mycket bra og fin location på bildene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet August 28, 2010 Share Skrevet August 28, 2010 Fin fin bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet August 28, 2010 Share Skrevet August 28, 2010 Utrolig pen og gjennomført bil med veldig riktige planer Eneste jeg vil foreslå er soting på framrutene. Litt for tydelig skille nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jacobsen91 Skrevet August 29, 2010 Forfatter Share Skrevet August 29, 2010 Takk takk alle sammen:) Ja soting foran ville nok gjort seg veldig! Men politi er vel ikke så glad i det? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan magnus Skrevet August 30, 2010 Share Skrevet August 30, 2010 ser bra ut. er klar for en liten shine den ja , politiet har vel ikke noe de skulle ha sagt på soting ? er vel BT som gir evt mangel. jeg selv har aldri hatt problemer med mine biler når det kommer til soting, kanskje jeg bare har hatt flaks.. planene ser bra ut ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aplet86 Skrevet August 31, 2010 Share Skrevet August 31, 2010 Kjempefin bil! Den farven er nydelig:) Vet du hvor du får kjøpt E60 ettermonteringssett pedaler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 31, 2010 Share Skrevet August 31, 2010 Du får kjøpt de hos BMW, GS bildeler, Koed etc. og (koster hos GS ca. 1400-1500kr) ser slikt ut. Lett å montere, men fungerer kun på de med elektronisk gasspedal. viewtopic.php?f=9&t=161048&start=0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jacobsen91 Skrevet August 31, 2010 Forfatter Share Skrevet August 31, 2010 ser bra ut. er klar for en liten shine den ja , politiet har vel ikke noe de skulle ha sagt på soting ? er vel BT som gir evt mangel. jeg selv har aldri hatt problemer med mine biler når det kommer til soting, kanskje jeg bare har hatt flaks.. planene ser bra ut ja! Takk:) Ja håper vi får gjort det om ikke så altfor lenge! Mulig jeg soter vinduene foran også, men vil prioritere andre ting først Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jacobsen91 Skrevet August 31, 2010 Forfatter Share Skrevet August 31, 2010 Kjempefin bil! Den farven er nydelig:) Vet du hvor du får kjøpt E60 ettermonteringssett pedaler? Takk skal du ha:) ja liker fargen veldig godt selv! De ble kjøpt på GS bildeler som saltkjelen sa:) Gjør seg veldig til interiøret syns jeg! Anbefales:) Men husk at de kun kan brukes på elektronisk gass! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jacobsen91 Skrevet September 27, 2010 Forfatter Share Skrevet September 27, 2010 Fikk pakke fra koed idag! Fant ett veldig pent klimapanell som jeg trengte, siden forrige eier har klart å ødelegge endel knapper, så da var det greit med ett nytt! Så får prøve å montere dette i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet September 27, 2010 Share Skrevet September 27, 2010 358 CLIMATE COMFORT WINDSCREEN Vet du hva dette innebærer? Tonet stripe i toppen av ruta..? Flott E39, liker planene dine Som andre gadgets du kan vurdere så finnes det for eksempel lommelykt til å ha i hanskerommet, eller en adapter du kan plugge inn så du får et ekstra 12v uttak. Har dette selv og bruker den til GPS'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paukri Skrevet September 27, 2010 Share Skrevet September 27, 2010 så du vil tune den ja... har lest veldig mye om dette... og de fleste anbefaler å la være når en har automat... men.. ellers veldig fin bil!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet September 27, 2010 Share Skrevet September 27, 2010 Kassa som sitter i f.o.m. facelift av E39 er jo litt mer skuddsikker enn den som var der før. Legg til et oljebytta på kassa og "fornuftig" kjøring så tror jeg ikke det er noe problem, har jo ikke rusla langt heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jacobsen91 Skrevet September 27, 2010 Forfatter Share Skrevet September 27, 2010 358 CLIMATE COMFORT WINDSCREEN Vet du hva dette innebærer? Tonet stripe i toppen av ruta..? Flott E39, liker planene dine Som andre gadgets du kan vurdere så finnes det for eksempel lommelykt til å ha i hanskerommet, eller en adapter du kan plugge inn så du får et ekstra 12v uttak. Har dette selv og bruker den til GPS'n Takk Takk Hehe nei det vet jeg faktisk ikke, hehe får prøve å finne det ut, sikkert noen her som vet det. Ja jeg mangler faktisk den orginale lykta som skal være i hanskerommet, så den må jeg dra å kjøpe:) Og når det gjelder tuning, så frister det jo veldig, men vil prioritere andre ting først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå