Tom K Skrevet August 31, 2010 Skrevet August 31, 2010 Hvis den er stjålet i Ålesund i natt, skal det ikke da holde hardt å komme til Kr.Sand i 7 tiden?? Raskt søk på gulesider viste ca 10timer fra ålesund til Kr.Sand.. HALLO ?? Dette er en M3 og du klarer fint å kjøre den strekningen på langt under 10 timer på nattetid, 10 timer er den tiden det tar hvis du kjører 100% lovlig
325ti Skrevet August 31, 2010 Skrevet August 31, 2010 Skal holde øyne og ører åpne jeg også!. dette er kjedelige saker.
Fredrik 90 Skrevet August 31, 2010 Skrevet August 31, 2010 Skal holde et våkent øye her på Sørlandet Heldigvis så er det ikke en bil det er så lett å stikke seg bort i. Det er blitt så få E30er på veiene nå at det er en bil som jeg ikke kan unngå å legge merke til Var vel en eller annen i Øst europa som trengte en delebil! "Stikk til Norge å rapp en! Så rike som Nordmenn er så pleier de å ha mange grombiler stående" er jo den vanlige tankegangen hos bilkriminelle i de gjeldene land
Tom K Skrevet August 31, 2010 Skrevet August 31, 2010 Den sto på henger da, Tom... ikke sikkert den har gjort det hele veien vet du
trond_325i Skrevet August 31, 2010 Skrevet August 31, 2010 Skal gi beskjed dersom jeg ser noe i skien området. Er en del bmw her.
Jørgen Lie Skrevet August 31, 2010 Skrevet August 31, 2010 HALLO ?? Dette er en M3 og du klarer fint å kjøre den strekningen på langt under 10 timer på nattetid, 10 timer er den tiden det tar hvis du kjører 100% lovlig Jaha, men om bilen var stjelt i NATT, så regner jeg med klokka var etter 24.00, så skal bilen tas å gjøres kjørbar, noe som sikkert ikke tar så lang tid for de som kan det. Men videre da så har mann 7timer igjen, å fra Vatne til Kristiansand er det 75mil, noe som tar ca 11timer ved normal kjøring som du sier. Da skal man holde en gjennomsnittsfart på ca 70km/t om jeg ikke tar feil? Det skal vel da holde hardt å kjøre 70km/t i snitt om bilen står på henger, noe den gjorde i dette tilfellet hvor dirtydicky så en bil på henger... Det blir så klart noe annet om bilen har kjørt selv mye av stykket og evt kjørt opp på henger ved en senere anledning. Fergen over Folkestad - Volda tar i overkant av 20min om den evt dro denne veien. Da har man plutselig bare 10t og 40min. Så er det ferge Anda-Lote, som tar ca 10min, så da er vi kommet til 10t.30min. Ny ferge, Dragsvik-Hella, 10min. 10t20min gjennstår. Videre 20min med ferge Kinsarvik-Utne. 10t igjen. Når man igjen da tenker på gjennomsnittsfarten som skal ta igjen de stakkars km/t fergene går, samt legge til/fra kai, så mener jeg det er litt lite sannsynlig alle fall. Sier ikke at dette er umulig, men det skal holde hardt!!! Mann må tenke litt på kjøreforhold, kanskje ukjente veier, litt trafikk på natt kan det jo være, å 3-4 fergesamband som må tas.. Dette ut i fra kjørerute som gulesider legger opp til. Vil tro dette kanskje er den raskeste veien om man ikke er kjent, og det tar kanskje lengre tid å kjøre en strekning uten ferger??
Tom K Skrevet August 31, 2010 Skrevet August 31, 2010 Joda for all del jeg har tatt feil før jeg men slike biler stjeles ofte av folk som har litt erfaring med å kjøre bil, har også hørt fra folk som har vært i "bransjen" at i gamle østblokkland så finnes det mange ex rally og racingførere som nå er arb ledige , disse blir ofte betalt noen tusenlapper for å kjøre en bil fra a til b
Jørgen Lie Skrevet August 31, 2010 Skrevet August 31, 2010 Foresten glemte jeg en strekning, Festøya-solavågen, som også tar 20 min. Denne går fra 00.20 og hver time frem til 02.40. Etter dette er d stille frem til 04.10. Folkestad-Volda går hele døgnet. Det ser ikke ut som Anda-Lote går hele døgnet, opphold fra 02.05 til 05.00. Dagsvik - Hella går siste fra Dagsvik kl24.00, og stille til 06.05. Kinsarvik-Utne har er stille fra 22.50 til 06.00.
Jørgen Lie Skrevet August 31, 2010 Skrevet August 31, 2010 Joda for all del jeg har tatt feil før jeg men slike biler stjeles ofte av folk som har litt erfaring med å kjøre bil, har også hørt fra folk som har vært i "bransjen" at i gamle østblokkland så finnes det mange ex rally og racingførere som nå er arb ledige , disse blir ofte betalt noen tusenlapper for å kjøre en bil fra a til b Alle kan ta feil, selv den beste Og er også enig i at det sikkert er "proffe" folk som gjør dette.. Men ut i fra fergebeskrivelsene her da, så virker det som om de har måtte tatt en annen rute for å rekke dette med strekningen som er oppgitt på gulesider.. Om bilen i det hele tatt har dratt den veien der! Alt det her blir jo på en måte "synsing", men greit å se flere alternativer som kanskje letter arbeidet for de som leter etter bilen ! Off, synes virkelig synd i eieren altså.. Må være så ufattelig fortvilt over situasjonen. Håper den kommer tilbake, i hel og samme stand!!!
Fredrik 90 Skrevet August 31, 2010 Skrevet August 31, 2010 men slike biler stjeles ofte av folk som har litt erfaring med å kjøre bil, har også hørt fra folk som har vært i "bransjen" at i gamle østblokkland så finnes det mange ex rally og racingførere som nå er arb ledige , disse blir ofte betalt noen tusenlapper for å kjøre en bil fra a til b Nettopp! Det er det jeg også har hørt! Bilen er gjerne godt ute av landet i løpet av et døgn, fordi hvis de ikke får den ut av landet fort som f... så vet de at sjansen for å bli tatt er VELDIG stor!
Just-turbodiesel Skrevet August 31, 2010 Skrevet August 31, 2010 Skal holde et våkent øye her på Sørlandet Heldigvis så er det ikke en bil det er så lett å stikke seg bort i. Det er blitt så få E30er på veiene nå at det er en bil som jeg ikke kan unngå å legge merke tilVar vel en eller annen i Øst europa som trengte en delebil! "Stikk til Norge å rapp en! Så rike som Nordmenn er så pleier de å ha mange grombiler stående" er jo den vanlige tankegangen hos bilkriminelle i de gjeldene land hahaha, nordmenn har europas eldste bilpark men sånne utsatte objekter lever farlig i disse dager dessverre.
Fredrik 90 Skrevet August 31, 2010 Skrevet August 31, 2010 hahaha, nordmenn har europas eldste bilpark men sånne utsatte objekter lever farlig i disse dager dessverre. Sant at vi har en av Europas eldste bilparker, men det er kun kjent her i landet og ikke i utlandet! Det behøver ikke å si at vi har europas dårligste bilpark, hvis halve Norge kjørte E39, gamle A8er og S-klasser så hadde vi fortsatt hatt europas eldste bilpark! Dessuten så er det ikke å fornekte at det finnes en god del perler i garasjer og lagre rundt om i vårt langstrakte land! En annen ting som gjør Norske biler ettertraktede er at med de bilprisene vi har her i landet så tar vi bedre vare på våre f eks gammle E39er enn hva de ville gjort i Tyskland! Jeg selv kjører blandt annet en 93 modell Audi 100 som jeg har holdt dønn strøken, og jeg skal si polakker og annet dritt snur seg etter den. Fruen kom ut av butikken og da sto det en gammal herja Litausk Audi 100 hvor de hang ut av vinduene og tok bilder av bilen, en 18 år gammal Audi sedan!!! Er nesten mer redd for at de skal ta 100en enn A6en, heldigvis så har jeg dem begge trygt i garasje med alarm fire meter unna soveromsvinduet mitt! Og jeg hopper gjerne ut igjennom soverommsvinduet i 3 egt for å ta tyver jeg, har hoppa ut av det vinduet før jeg men det er en annen historie
Anbefalte innlegg