Dirty Skrevet September 1, 2010 Forfatter Skrevet September 1, 2010 Har vel egentlig aldri mistet lappen jeg heller, men ble stoppet, og ble gitt en kraftig lekse på kjøringen min en gang. Hadde powerslide på 2 gir ut av en rundkjøring med vinge-Cossien jeg hadde da, og 300m lengre bort, på vei ut av Statoilstasjonen, stod selvfølgelig purken. Jeg hadde to mot èn, så jeg samtykket i "grisekjøringen" min (det var jo riktignok grisekjøring også egentlig). De konfiskerte lappen min først, så ringte de etter 30 min og møtte meg for å gi den tilbake. Med en kraftig advarsel. Da var jeg 27år. hehe gøy, har blitt stoppet sikkert 50 ganger av lokalpolitiet men har tatt til fornuft og roet meg ned, så etter jeg fikk tilbakelappen har jeg ikke blitt stoppet for "råning" som politiet her kaller det
Markus E30 Skrevet September 1, 2010 Skrevet September 1, 2010 trur jeg var 21 eller 22... 1 år. redskapen da var en 94 mod m5 nürburgring edition. satt jo inne noen uker å for det. Hva blei du tatt for?
hagenisse Skrevet September 1, 2010 Skrevet September 1, 2010 Jeg mistet den når jeg var 25 tror jeg. Fant den igjen 2 uker senere mellom setene på bilen. Det var en BMW. Bortsett fra det har den vært i lommeboka hele tiden.
Mexos Skrevet September 1, 2010 Skrevet September 1, 2010 Ble målt til 115km/t i snitt i 80'n så var 1 km/t unna høsten 2008(Passerte vel sivilpolitiet i ca 140). Er 23 nå og kjører etter den episoden mer forsvarlig da jeg tviler på at flaksen er like stor neste gang.
///MPower Skrevet September 1, 2010 Skrevet September 1, 2010 off det SUGER å bli fratatt lappen, vært der selv, seint en natt, måtte jo fyre forbi sivil og gjennomsnittsmålt til 125km/t, sure 6mnd uten og fylte statskassen med 10k, var 22 år da.
Skaar Skrevet September 1, 2010 Skrevet September 1, 2010 Mista ikkje lappen, men mista retten til å erverve førarprov i eit år frå eg nådde gyldig alder. Altso fekk eg ikkje lappen før eg var 19.
m-alpin Skrevet September 1, 2010 Skrevet September 1, 2010 mistet lappen 9mndr for 119 i 70 sonen,faktisk meg å ØyvindL her på forumet ble tatt på samme måling. dette var i 2003 tror jeg.
painkiller Skrevet September 1, 2010 Skrevet September 1, 2010 Mista lappen i 30 dager (samtykket ikke) da jeg var 18/19. Taka dagen før bursdagen min! Tre runder på asfalten og ned i en 2m dyp grøft gjorde sitt med 328`n! Meldte ikke fra til politiet, da vi skulle dra den opp sjæl med traktor, men før vi rakk å hente denne var politiet på stedet. Hadde visst plikt til å melde fra (noe jeg trodde hvis det kun var personskader) så ble leven med mistanke om promillekjøring.. Men tok ikke promilletest! Fikk tilbake lappen før rettsaken, men den kunne bli dratt inn ved en evnt, dom. Dette var i 2006, å det var i den tiden som ungdom å kjøring var ille i fokus (tror det var i samme tidsrom med den dødulykken med den TT`n i oslo?), så aktor skulle statuere ett eksempel. La ned påstand om 60 dager ubetinget, 12mnd uten lappen, teori og oppkjøring på nytt.. Da var det for uforsvarlig kjøring, promille og ikke melde fra + at jeg var innenfor prøvetiden. Var lærling, men de mente at jeg tjente for godt til å få dekket forsvarer, noe jeg seff ikke gjorde. Valgte å forsvare meg selv (Noe jeg ble frarådet, å alle mente jeg måtte være dum) Enden på visa ble 5000kr i bot ikke noe mere=D Skulle sett hvor sinna aktor var, rød som en hummer! Har papirer på "dommen" liggende, et lærelikt men litt artig minne.. Bilen ble kondemnert da, tenker på den hver eneste dag=(
Robkill Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 Mista lappen som 18åring, er 19 nå og har lappen i behold
ArildSN Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 1,31 promille. flytta bil 500 meter for og parkere. i totalt ovesiklig og ubefolka område. mista i 2år. 15K i bot. dette var 8 år siden.
wicky124 Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 . Jeg hadde en Porsche 944 på den tiden du er ganske stolt av det der du....?! Anyway....mista lappen i 2007...186,4 i 100 sone....3mnd uten lappen og 9500kr i bot
-Vegard- Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 kamerat mista lappen i sommer for fyllekjøring, betjeneningen på bensinstasjonen han var innom meldte ifra så andre gangen han kjørte dit sto snuten og venta på han. Med en promille på 1,92 så blei dommen 21 dager ubetinga, 2 år uten lappen og 34000 i bot!
ehrnst Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 som fortjent med andre ord... selv har jeg hatt den hele tiden
m-tech 320i Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 Mistet lett mc lappen i Juni i år for 93 i 60 sona "/ halv 12 på kvelden, fint vær oversiktlig og sakte oppbremsing i sving og hadde null problem å stoppe. Fikk 5 mnd og 9000 k i bot.. Ei uke etterpå ble en billist tatt for 96 akkurat samme plassen, hadde 88 meter med bremsespor for å klare å stoppe. Ble lovet at det skulle tas hensyn til alle faktorer osv, men det skjedde jo ikke da jeg har lest litt på lover og regler. Kjedelig men lærerikt "/
SteffenO Skrevet September 2, 2010 Skrevet September 2, 2010 19 år. Mistet lappen den 14 juli i år Ble tatt i laserkontroll i det jeg kjørte forbi en campingvogn (90 sone). 3 mnd uten lappen og 10 000 i bot. Teorien og oppkjøringen på nytt også. Teorien er heldigvis bestått Må si de 2 som satt der før jeg kom så bra rart på meg i det jeg gikk ut døren etter 13 min og med bare 1 feil Bare 6 uker igjen nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå