Gå til innhold

Har du mistet lappen ?

Dirty
 Share

Anbefalte innlegg

Hatt lappen i snart 6 1/2 år sammenhengende fra jeg fikk den.... men vært nærme mange ganger. Sjanset noen ganger, og kommet meg unna. Kunne fint ha mistet den 3 -4 ganger om ting hadde gått i min disfavør. Men nå har veiene blitt så dårlige, og elgfrekvensen så høy at jeg kjører i vesentlige lavere hastigheter, ennå jeg ofte kjører gjennom 60-70 soner i 30 over, på plasser jeg er lommekjent.

Mister jeg lappen er det nok i en 60 eller 70 sone med minst mulig margin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

. Jeg hadde en Porsche 944 på den tiden

du er ganske stolt av det der du....?!

Que?... Hvorfor skulle jeg være spesielt stolt av den bilen? Jeg var 21 år gammel og hadde en 3 år gammel Porsche 944 da jeg mistet lappen. Det var en stor opplevelse på alle måter siden jeg ikke har mistet lappen senere i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 14 år: År 2000:

Kjørte ifra politiet med opel vectra b (trodde jeg) kom hjem og parkerkte, 7-8 sek etterpå kom caravellen med 3 tusenmetere tent rett opp i trynet mitt.

"Har du gyldig førerkort" - spurte han

"Eeeh.. Jeg er 14 år" - svarte jeg

Kr 2000 i båt, og 6mnd utsettelse i alle klasser, fra jeg fyller 18.

Jævlig kjipt å se alle kameratene kjøre bil før meg.

Da jeg var 19 år: År 2005:

Laserkontroll, 84 km/t i 60 sona 1 km/t unna tap med e36.

To uker etterpå - beltebot

To uker etter beltebot så ble jeg målt i 124 km/t i 60 sona fikk det ned til 114 km/t med en vito og henger

Kr 9000 i bot, 10 mnd uten lappen, ny teoriprøve, ny oppkjøring, mange busskort. Prøvetid her da.

Og nå mange år etter, bare parkeringsbot, tlf bot og fotoboks bot.

82 km/t i 70 sona bare. Så ikke noe ille greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er uten lappen nå, faktisk.

Kjørte for tidlig dagen derpå, men trodde selv at jeg var klink edru ettersom jeg hadde venta i 12-13 timer siden jeg hadde tatt siste øl. Flaut som faen, rett og slett.

Jeg fikk minimumstraff: 12 mnd uten lappen og 38.000,- i bot. (egentlig skulle jeg få 46.500,-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet lapen for ca 8 år siden da jeg taket med min Sierra combi med cossie motor...

Måtte i avhør, og trass i at politimannen nærmest ble helt rød i toppen av sinne når jeg påstod at hastigheten hadde vært rundt 60-70 fikk jeg rodd meg inn til kun 3800kr i bot. Lappen fikk jeg også igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er uten lappen nå, faktisk.

Kjørte for tidlig dagen derpå, men trodde selv at jeg var klink edru ettersom jeg hadde venta i 12-13 timer siden jeg hadde tatt siste øl. Flaut som faen, rett og slett.

Jeg fikk minimumstraff: 12 mnd uten lappen og 38.000,- i bot. (egentlig skulle jeg få 46.500,-)

Shit... eller skal jeg si kondolerer. Flaut som faen... uten tvil, men det høres ut som om dette ikke gjentar seg med det første og det er jo bra. 38000 kroner er mye penger på den kontoen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit... eller skal jeg si kondolerer. Flaut som faen... uten tvil, men det høres ut som om dette ikke gjentar seg med det første og det er jo bra. 38000 kroner er mye penger på den kontoen....

Takk. Kommer aldri til å miste førerkortet pga. noe sånt igjen, nei.

Jeg var avhengig av lappen ifbm. jobben, så det sier seg vel selv at jeg ikke gjorde dette med overlegg.

Ja, 38.000,- er veldig mye penger, men samtidig er det helt greit. Jeg synes at straffen for promillekjøring SKAL være streng, så jeg fikk bare som fortjent og har kun meg selv å skylde på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Kommer aldri til å miste førerkortet pga. noe sånt igjen, nei.

Jeg var avhengig av lappen ifbm. jobben, så det sier seg vel selv at jeg ikke gjorde dette med overlegg.

Ja, 38.000,- er veldig mye penger, men samtidig er det helt greit. Jeg synes at straffen for promillekjøring SKAL være streng, så jeg fikk bare som fortjent og har kun meg selv å skylde på.

Så enig, men var da ei veldig Svær bot :roll:

er farlig det derre, er nok mange av oss som kjører hjem dagenderpå fra fest, og føler edru.

kammerat kjørte hjem fra fest dagenderpå ble stoppa med 0.9 i promille :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis beholdt lappen hele tiden fra jeg fikk den, men var rimelig nærme i juni 2007, da var jeg 20 år, hadde vell 170 og noe på motorveien mellom kløfta og oslo, bremset ned for to biler forran meg (midt på natta og var bare to biler på strekka jeg kjørte), så kjørte jeg fint opp en bakke mens jeg så en bil kom i sikkert 200 bak meg som kom sigende sakte sidenav meg, da så jeg det var politiet så tenkte jeg at lappen røyk, dem hadde dårlig måling på 132 km/t så jeg fikk akkurat beholde lappen, men fikk 7800kr i bot. hadde 318is den gangen. bortsett fra det har jeg hvert ganske heldig =).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig, men var da ei veldig Svær bot :roll:

er farlig det derre, er nok mange av oss som kjører hjem dagenderpå fra fest, og føler edru.

kammerat kjørte hjem fra fest dagenderpå ble stoppa med 0.9 i promille :P

Bota regnes ut ifra inntekt. 1,5 månedslønn, BRUTTO, gjennom hele året(altså årslønn).

Grunnen til at jeg fikk satt ned bota fra 46.500,- til 38.000,- var fordi de først hadde regna med det jeg hadde jobba overtid. Det synes jeg ble feil, og nesten forlangte at de skulle regne det ut ifra fastlønn. Synes det blir feil at jeg skal straffes fordi jeg har gjort en ekstra innsats på jobben, noe dommeren var enig i.

Ja, det er skummelt med den dagen derpå-kjøringa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt lappen sammenhengende (forrutenom ett døgn) i 14 år. Hadde ett uhell og taket en Audi 90 20V. Tok lappen på stedet, men fikk den igjen etter ett døgn pga. rettspraksis etter mye press på Snuten. Fikk dog 36 dager betinget og 15000 i bot og gebyr, da jeg måtte i retten. Dette er 10 år siden. Rundt samme tidspunkt hadde jeg en nestenkollisjon med en purk på Dovrefjellet. Kom i 210 (på speedo) over en haug på ett langstrekk, møtte en campingbil i mitt felt og purken i motsatt....fikk bremset så mye att i det purken passerte meg fikk jeg akkurat kastet bilen over i venstre og forbi campingbilen. Blålys kom på, men det var bare å gi på å komme seg unna....tok meg ikke igjen....

Roet meg litt de senere år, selv om mange turer over fjellet fra vest til øst og tilbake går som regel i hundre og helvete....der vei og sikt tillater det....

Har kun blitt tatt for sånn 60 i 50-soner og slikt....Litt flaks....varer vel ikke lenge....den gang pol'ti står med laser på fjellet er jeg fucked...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...