Gå til innhold

Overvåkingskamera til bilparkering/garasje

AlXz
 Share

Anbefalte innlegg

Noen her som har noe tips? :)

Regner med flere her inne har, ellr har tenkt tanken selv?

Hva funker bra?

Kobles til nettverk? Rett til pc? Egen enhet med opptak etc..?

Noe bra å finne til grei pris?

Som tåler utendørs bruk?

Thx :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logitech har noen geniale noen, til en superbillig penge. bruker homeplug. ( bruker strømnette til å sende video )

har montert 2 slike selv tar 5 min å koble opp og man kan logge seg på hvor som helt i verden, få tilsendt sms\mail når noe skjer på kamera ++ bra bilde også

tror det koster rundt 2500 + -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://smartprodukter.com/product_info. ... i9e862b367

For å sette opp overvåkningsutstyr er det rimelig strenge regler hvis man skal følge loven that is..

For å i det hele tatt sette opp overvåkningsutstyr skal det være et grunnlag for det, f.eks. hærværk, tyveri o.l.

OM det skulle skje hærverk, tyveri eller annet straffbart forhold på din eiendom/eiendeler vil opptaket ditt bli avvist i retten om det ikke er søkt og godkjent for å sette opp overvåkningsutstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://smartprodukter.com/product_info.php?cPath=81_115&products_id=213&osCsid=b918ffc8inq1i04pi9e862b367

For å sette opp overvåkningsutstyr er det rimelig strenge regler hvis man skal følge loven that is..

For å i det hele tatt sette opp overvåkningsutstyr skal det være et grunnlag for det, f.eks. hærværk, tyveri o.l.

OM det skulle skje hærverk, tyveri eller annet straffbart forhold på din eiendom/eiendeler vil opptaket ditt bli avvist i retten om det ikke er søkt og godkjent for å sette opp overvåkningsutstyr.

Den så jo liten å grei ut, ikke noe særlig med en sånn svær klump hengende på veggen! Det er vel greit å henge opp overvåkningsutstyr på egen eiendom vel! Sålenge det ikke sjenerer andre mener jeg. Å henge opp et kamera som filmer nabofrua som soler seg i hagen er nok litt drøyt, men et kamera som dekker kun garasje og inngangsparti er vel ikke så strengt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så jo liten å grei ut, ikke noe særlig med en sånn svær klump hengende på veggen! Det er vel greit å henge opp overvåkningsutstyr på egen eiendom vel! Sålenge det ikke sjenerer andre mener jeg. Å henge opp et kamera som filmer nabofrua som soler seg i hagen er nok litt drøyt, men et kamera som dekker kun garasje og inngangsparti er vel ikke så strengt!

Ja denne skal være rimelig å bra bildekvalitet på, også i mørket =)

Misforstå meg rett, du kan fritt sette opp overvåkningskamera så lenge det filmer din egen eiendom og bare din eiendom..

Men som bevis i retten blir det nok avvist om det ikke er godkjent av datatilsynet ^^,

Selvfølgelig kan du møte opp på døra til en evt. gjerningsmann selv med balltreet =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke studert regelverket selv, men mener det er lov og filme eget området, så lenge du ikke fanger opp plasser der det er lovlig og ferdes for offentligheten, og det skal merkes/opplyses om at det er filming på gang i området.

Hvorvidt det er lovlig som bevismateriale er noe jeg personlig driter en lang gang i, da det ikke kommer til og bli noen anmeldelse fra min side dersom jeg finner den/de eventuelle forbrytere som skulle kunne ha påført meg /mine og mitt private liv/eiendeler skade osv. Men det er nå en helt annen sak.

Sett det på spissen, og si at sønn/datter eller whatever skulle bli bortført/påført skader osv. som eventuelt kunne dokumenteres med "ulovlig" oppsatt overvåkings utstyr, så tror jeg nok muligens det ville blitt brukt til og oppklare saken uten særs store problemer.

Jeg sier bare en ting. Samfunnet har dessverre utviklet seg slik at meg med flere i en gitt situasjon kan finne på og ta loven i egne hender dersom det "byr"seg en "mulighet" til det, hvorpå igjen overvåknings kameraer med blinkende lys og stickers, der sier at her er det overvåket, vil kunne avverge tragiske episoder som kan forandre ditt og andres liv og fremtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loven om overvåkning er dessverre veldig tvetydig..

Glemte som Ballder sa å nevne at overvåkning skal skiltes og informere om hvem overvåkningen foretas av.

I grove saker der det forekommer personskade/bortføring som nevnt er det ikke spesifisert noe i lovverket om (tvetydig lovverk).

Men man kan jo ikke se bort ifra at slike saker skal kunne brukes i retten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne tenkt meg sånne bittesmå kameraer som man kunne gjemt inni bilen som filmer bakover og forover mens bilen er parkert (og når man kjører). Hadde vært deilig med tanke på hærverk eller folk som kommer borti bilen og stikker av. Noen som vet om billige alternativer? Bør jo være veldig bra batteritid hvis man skal ha på 24 timer i døgnet. Litt dumt hvis det går på 12V også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt syn på saken er, minst mulig mikkmakk, bruk sunn fornuft og parker deretter :)

Når det er snakk om overvåkning er nok Webcam over IP den beste løsningen med Cat.5 kabel koblet direkte i switch!

Til dere som har disse som sender over strømnett, har mye med dette å gjøre på jobben og det å sende IP over strømnett det er stress uten like. Kommer veldig ann på åssen strømnettet er, skjøteledninger, forgrenere, avstand osv. Det trenger ikke være hokkus pokkus, noen ganger får man det opp å gå i en fei, men pleier å være noe vakkel. Enkelte kunder av oss har fått dette innstallert til å streame Full-HD oppløsning til fjernsyn, dette fungerer ikke stabilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...