Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal vi leve med 5-serie F10 fram til 2017 så i løpet av den tiden så skal jeg vedde på at det kommer en kjip miljømodell eller noe. Liten dieselmotor, 1,6 eller noe med to turboer som sikkert kommer til å hete 518D og ha rundt 140-150 hester :wink:

Skrevet

Om Jens og Kristin sitter ved roret i 2017 så er det forbudt og kjøre bil.Men bare og betale avgifter.

Kommer nye euro krav om forbruk på max 0,35 l/mil .Så da er det ingen som lager 5,7 l motor lenger, men 1,2 med turbo/kompressor . Nye touran har denne motoren,sikkert bra nok om du kjører på flate veier i sol og med vind .Men skal du opp en bakke så er det bare og begynne og geare ned. :mrgreen:

Skrevet

316d er jo et skritt i riktig retning da,den er overraskende kvikk og smidig,men bruker minimalt med suppe.

Noe jeg forøvrig tror BMW kommer til å vise mer og mer av,er hybridteknologi og videre utvikling av hydrogen brenselsceller.

De har allerede teknologien godt i hus.

Skrevet

synes min 525da F10 går meget rimelig på langkjøring, kjørte fra Namsos til Elverum og hadde snitt forbruk på 0,49 tur-retur og det er ikke mye med tanke på at det er en 3liters 6er på 204hk/450nm, på kortkjøring ligger den på ca 0,62 noe som også er ganske bra.... mye takket være 8 trins automaten som utnytter dreiemomentet i motoren heletiden, og efficient Dynamics programmet til BMW!!

Skrevet
synes min 525da F10 går meget rimelig på langkjøring, kjørte fra Namsos til Elverum og hadde snitt forbruk på 0,49 tur-retur og det er ikke mye med tanke på at det er en 3liters 6er på 204hk/450nm, på kortkjøring ligger den på ca 0,62 noe som også er ganske bra.... mye takket være 8 trins automaten som utnytter dreiemomentet i motoren heletiden, og efficient Dynamics programmet til BMW!!

Skal ikke klage på d! :)

Skrevet

Synes min 2,4 liters 06 mod A6 ikke var så gal da jeg målte 0,61 på langkjøring. I allfall til å være en bensin V6er med 177 hester :) Men så var det silkemyk langkjøring også da på stor sett fin vei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...