Gå til innhold

BMW diesel nyheter der ute?

stenerik
 Share

Anbefalte innlegg

Nå skal vi leve med 5-serie F10 fram til 2017 så i løpet av den tiden så skal jeg vedde på at det kommer en kjip miljømodell eller noe. Liten dieselmotor, 1,6 eller noe med to turboer som sikkert kommer til å hete 518D og ha rundt 140-150 hester :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Jens og Kristin sitter ved roret i 2017 så er det forbudt og kjøre bil.Men bare og betale avgifter.

Kommer nye euro krav om forbruk på max 0,35 l/mil .Så da er det ingen som lager 5,7 l motor lenger, men 1,2 med turbo/kompressor . Nye touran har denne motoren,sikkert bra nok om du kjører på flate veier i sol og med vind .Men skal du opp en bakke så er det bare og begynne og geare ned. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

316d er jo et skritt i riktig retning da,den er overraskende kvikk og smidig,men bruker minimalt med suppe.

Noe jeg forøvrig tror BMW kommer til å vise mer og mer av,er hybridteknologi og videre utvikling av hydrogen brenselsceller.

De har allerede teknologien godt i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes min 525da F10 går meget rimelig på langkjøring, kjørte fra Namsos til Elverum og hadde snitt forbruk på 0,49 tur-retur og det er ikke mye med tanke på at det er en 3liters 6er på 204hk/450nm, på kortkjøring ligger den på ca 0,62 noe som også er ganske bra.... mye takket være 8 trins automaten som utnytter dreiemomentet i motoren heletiden, og efficient Dynamics programmet til BMW!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes min 525da F10 går meget rimelig på langkjøring, kjørte fra Namsos til Elverum og hadde snitt forbruk på 0,49 tur-retur og det er ikke mye med tanke på at det er en 3liters 6er på 204hk/450nm, på kortkjøring ligger den på ca 0,62 noe som også er ganske bra.... mye takket være 8 trins automaten som utnytter dreiemomentet i motoren heletiden, og efficient Dynamics programmet til BMW!!

Skal ikke klage på d! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...