Jay-O Skrevet Juli 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2011 To kjappe fra en E24 newbie - hva bensin vil den ha, og hvordan åpner man panseret? Spak under rattet og lås på panseret? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DanH Skrevet Juli 20, 2011 Share Skrevet Juli 20, 2011 jay-O. Spørsmålet ditt er vel , Hvilken vei åpner panseret? En annen ting er at du vil ha modellen som kom sent 83, men er 84. Fikk en del motoroppgraderinger da. Tenning og gnist. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Juli 20, 2011 Share Skrevet Juli 20, 2011 To kjappe fra en E24 newbie - hva bensin vil den ha, og hvordan åpner man panseret? Spak under rattet og lås på panseret? Jeg kjører min på 95 blyfri. Ikke noen problemer med det. Panser åprnes ved en spake under rattet, nede i gulvet. Panser åpnes feil vei, som E34 osv. Men når du lukker panser, så må du lukke det med spaken i gulvet. Kan ikke smelle det på plass. Hvilken bil ser du på? Noen på finn? Se nøye etter rust på baksiden av framskjermene. Se framover fra hjulbuen mot blinklyset fram. Ellers sjekk gulvene for fukt pga. dårlige dørpakninger. Se etter rust i gulvet ved gasspedalen. Sjekk all elektronikk, særlig instrumentet. Lykke til! vær ekstra nøye, da deleprisen er litt høy, og noen deler har gått ut av produksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jay-O Skrevet Juli 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2011 jay-O. Spørsmålet ditt er vel , Hvilken vei åpner panseret? En annen ting er at du vil ha modellen som kom sent 83, men er 84. Fikk en del motoroppgraderinger da. Tenning og gnist. Hehe, nei, vet om den "riktige" måten panseret åpner, men om det var en lås for å så åpne den mer, som MB har tappen, Franske har en trykk "ting" osv... Men visste ikke at du lukket den nedpå med spaken inne i bilen.. Lurt... 95 blyfri ja, ok. Er denne jeg er nokså bestemt på å kjøpe nå til helga: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=28469945 Interiøret er sånn Elsk/Hat opplegg, har ikke bestemt meg enda hva standpunkt jeg skal ta til det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juli 20, 2011 Share Skrevet Juli 20, 2011 Interiøret på den der er finfint Mitt er heeeelt grønt Har selv Karmann bygget bil og synes den er helt kurrant, vinterkjører ikke og bilen er bra for rust, men har vært igjennom en restaurering i sin tid! Har selv den gamle 2.8 litern som kom i E12, veldig fornøyd med den motoren, veldig glad i turtall, går også pent Få tak i originaldeler til min bil er ikke noe problem foreløpig! Har vel kosta på bilen min en rundt 8k i slitedeler som måtte byttes i løpet av 3 år i mitt eie og jeg synes ikke det er ille! Kan tenke meg at jeg har tilbakelagt ca. 40 000 km de 3 årene, en bil som er utrolig artig å kjøre, jeg har lenge ønsket meg å kjøpe en mer fornuftig bil, men dette er en bil som er helt super å bare cruise rundt i mens folk snur seg etter deg, peker, glaner, kommer bort for å prate på bensinstasjoner etc. Det må man bare bli vant til! Når man da setter seg bak rattet på en mer vanlig bil blir turen kjedelig og man savner med en gang følelsen av å kjøre en skikkelig klassiker. Merker allerede i det man setter seg inn at bilen er "sportslig" prega, man setter seg inn og man føler man sitter på bakken, bilen er lav i seg selv, man sitter lavt og tilbakelent! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DanH Skrevet Juli 20, 2011 Share Skrevet Juli 20, 2011 Jay. Det er jo AUTOMAT!!!!!!! Kanskje du burde prøve en manuell først? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet Juli 20, 2011 Share Skrevet Juli 20, 2011 jay-O. Spørsmålet ditt er vel , Hvilken vei åpner panseret? En annen ting er at du vil ha modellen som kom sent 83, men er 84. Fikk en del motoroppgraderinger da. Tenning og gnist. Hehe, nei, vet om den "riktige" måten panseret åpner, men om det var en lås for å så åpne den mer, som MB har tappen, Franske har en trykk "ting" osv... Men visste ikke at du lukket den nedpå med spaken inne i bilen.. Lurt... 95 blyfri ja, ok. Er denne jeg er nokså bestemt på å kjøpe nå til helga: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=28469945 Interiøret er sånn Elsk/Hat opplegg, har ikke bestemt meg enda hva standpunkt jeg skal ta til det. De felgene må iallefall bort. Kler ikke bilen i det HELE tatt! Samt crom'en på hjulbuene. Det var meget stygt. Altfor markante chromlister der. Ellers var interiøret så som så. Blå var ikke det peneste til en sølvgrå bil. Men såg ganske velholdt ut den bilen. Utrolig lekker front! Har siklet litt på denne selv, men har virkelig ikke penger til å drive med veteran/nesten veteran! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jay-O Skrevet Juli 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2011 Jay. Det er jo AUTOMAT!!!!!!!Kanskje du burde prøve en manuell først? Og så? Dette er en Autobahn cruiser, ikke en M3 - og skal derfor ikke sammenlignes med det. Automat er helt greit, og på 80 tallet så var de ikke de beste, det kan jeg gå med på, men ikke ille heller - hadde vært mer skeptisk til en 70`s automat. Felgene kan jeg være enige i - men de er pene nok for nå. Kromlistene blir værende på - syns de gir den litt mer, en det motsatte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwtussan Skrevet Juli 21, 2011 Share Skrevet Juli 21, 2011 Da kan jeg vel "nesten" grattulere deg med ny bil. Den så grei ut den bilen, jeg synes ikke det så så galt ut met blå interiør mot den sølv fargen på bilen. Og deler får man til disse bilene, trenger ikke koste skjorta heller hvis man leter litt rundt på nettet. Og at det er automat gjør da ingen ting. Hvis resten av bilen er meget bra og du blir fornøyd med den, så er det bare og bygge om til manuel senere. "Hvis du ønsker det da." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jay-O Skrevet Juli 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2011 Joda, spørs om ikke jeg bygger litt på den i fremtiden, men for nå så vil den nok være som den er - eneste er at dekor / pin-stripe`n på høyre framskjerm må lakkeres (?) på igjen. Noen som vet hvor jeg evt kan få tak i stensiler til dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwtussan Skrevet Juli 21, 2011 Share Skrevet Juli 21, 2011 Stripene får du kjøpt på ebay.de Er bare og lete litt så finner du slike sett der. Er i forskjellige farger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juli 21, 2011 Share Skrevet Juli 21, 2011 Søk på BMW E24 Pinstripe kit! Har selv kjøpt det der, har det liggende har bare ikke fått satt det på, eller rettere sagt, jeg gruer meg så til å legge det på at jeg har hatt det liggende i et par år! Printet på 3M papir, så kvaliteten er nok bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
challenger Skrevet Juli 21, 2011 Share Skrevet Juli 21, 2011 Sjekk nøye ut hvorfor det er montert skjermbuelister. Er det fjernet rust før disse ble montert eller er de der for å skjule rust (eller en tidligere dårlig jobb)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jay-O Skrevet Juli 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 22, 2011 Kjøpt! Da er jeg den stolte eier av en 635CSi! :D Blyfri går bra? Han som solgte den kjørte på 95 med blytilsetning - men trenger den virkelig det da? Det er vel andre tilsetning idag som smører der blyet gjorde før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
challenger Skrevet Juli 22, 2011 Share Skrevet Juli 22, 2011 Grattis med bilen! Hvis forrige eier insisterte på at den skal ha blytilsetning så fortsetter du med det. Vurder eventuelt om det holder med annenhver tankfylling eller så. Blytilsetninga koster ikke mange ørene/km om du kjøper den typen som du bare fyller opp en kork eller to og har i tanken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå