Fredrik Skrevet September 13, 2010 Skrevet September 13, 2010 Jeg kan iallefall bekrefte at E28 M535i var en temmelig kostbar og elegant bil på midten av 80-tallet. En god venn av familien kjøpte i 1986 en ny E28 M535iA med praktisk talt alt utstyr og den var temmelig enestående på alle måter. Han var skipsmegler av yrke, men hadde lagt opp en liten formue og kjøpt seg en fin gård med seterbruk i Østerdalen. Man kan trygt påstå at en slik BMW i 1986 ikke var helt alminnelig i dalstrøkene innenfor... og heller ikke i Oslo for den saks skyld.
Fredrik 90 Skrevet September 13, 2010 Skrevet September 13, 2010 Men til å være ganske kostbare biler så synes jeg at mange E28 528 og 535 faktisk er norske. Likeså E32 730 og 735 samt E30 325IX! Da E34 kom så solgte de ikke lenger så mange gromvarianter nye i Norge, men da var jo også jappetiden over så det kan jo være en årsak! Min onkel kjøpte ny 525IA i 1990, og selv om bilen hadde stoff seter og manglet elvinduer så kostet den like mye som en liten bolig den gangen! Men han fikk jo valutta for pengene da, kjørte bilen helt til i fjor! Da hadde den gått 320 000 km og gikk ikke gjennom EU kontrollen pga gjennomrusta kanaler! Endte sine dager som delebil! Har mange barndomsminner fra den bilen Svigerfar kjøpte i 1992 ny knall hvit 520I med både el vinduer/takluke, alufelger, sportseter og kjørecomputer denne koster vist rundt 500 000 kr, i 1992! For en 520!! Det er godt de fikk avskaffet den idiotiske luksusavgiften som herjet den gang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå