Hans Wilhelm Skrevet September 14, 2010 Share Skrevet September 14, 2010 Har akkurat handlet en 325ti med business cd-spiller med cd-veksler. Har nylig funnet ut hvor smidig det er å kjøre Spotify på min HTC Hero telefon. Jeg ønsker en løsning hvor jeg kan koble til telefonen på eksisterende anlegg foran i bilen. Flott hvis man har mulighet til å evt legge en Ipod der "fast". Ønsker: - Mulighet for å bruke enten Ipod, telefon eller annen ekstern lydkilde. - Gjerne lading vi pluggen - Trenger ikke cd-veksleren - Vil gjerne ha tilkoblingen framme i bilen, enten i hanskerommet eller "skjult" i midtkonsoll e.l - Veldig gjerne mulighet for å styre Ipod/telefon/Spotify fra spiller i bilen og multifunksjonsratt - Hvis jeg slipper å demontere halve bilen er det ett pluss.. Tar VELIG gjerne mot tips på dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StereoVest Skrevet September 14, 2010 Share Skrevet September 14, 2010 Den her har det meste: http://acb.no/Details.asp?ProductID=2159 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Wilhelm Skrevet September 14, 2010 Forfatter Share Skrevet September 14, 2010 Noen som har prøvd denne? Får man fram noe tekst i displayet med en slik? Hvis man bruker den blåtann-enheten som ligger i bunnen på siden der trenger man vel ikke ledning i det hele tatt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 14, 2010 Share Skrevet September 14, 2010 Alternativ 1: Ettersom du har en 2002-modell har disse original aux-inngang (med mindre cd-spiller er byttet e.l.). Det du trenger for å få denne til å fungere er en ledingstubb som kan kobles til bak cd-spilleren din som gir deg mulighet for vanlig 3,mm jack (slik som hodetelefoner og slikt bruker). Denne ledningen kan kjøpes hos BMW, eller man kan lage til en selv. Velger du denne løsningen kan du bruke alt som er av telefoner/MP3-spillere med de programmer du vil, MEN du kan ikke styre dette fra ratt/spiller og du får heller ingen informasjon noe annet sted enn på telefonen/MP3-spilleren. Lading må du også legge opp utenom. Alternativ 2: Kjøpe et iPod-adapter, disse fungerer til iPod og iPhone. Det er mange forskjellige fabrikater, bl.a. originalt fra BMW. Jeg vil alikevel ikke anbefale dette da det mangler en del funksjoner. De beste etter min mening er Intravee og Dice. Begge fungerer noenlunde likt, men Intravee har endel funksjoner som man kun får utnyttet om man har navigasjon, så her betaler man endel for ting man ikke kan benytte uansett i ditt tilfelle. Felles for alle er at de erstatter cd-veksleren. Adapterene gjør at man kan styre i-dingsen fra ratt, få opp informasjon på skjermen og lade (Intravee krever et adapter for lading). Problemet med denne løsningen i ditt tilfelle er at man ikke har mulighet til å styre/få informasjon fra annet en Apple sin originale programvare, altså så kan man ikke styre Spotify. Skal man bruke Spotify med denne løsningen blir det i praksis nesten som alternativ 1. Dice kan også bestilles slik at man kobler seg til bak cd-spilleren foran istedefor bak. Alternativ 3: Blir egentlig ganske likt alternativ 2, men istedet for at man benytter seg av iPod/iPhone får man kjøpt tilsvarende produkter man bare plugger en USB-minnepinne inni. Denne kan selvfølgelig ikke kjøre Spotify, men er en relativt rimlig løsning. Jeg vet dessverre ikke om noen produsenter her, men vet de finnes. Skal du "gjemme" MP3-spilleren/telefonen er det enkelt og greit bare å trekke en ledning inn dit du ønsker denne. Et annet alternativ er å kjøpe en docking-stasjon (passer kun Apple-produkter) som man putter nedi der askebegeret er. Denne har dessverre en noe stiv pris og fås kjøpt her. I min bil har jeg Intravee som kan styres fra ratt, informasjon på navi-skjerm, lading og den nevnte docken. Har skrevet litt mer om det et eller annet sted i tråden om bilen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Wilhelm Skrevet September 15, 2010 Forfatter Share Skrevet September 15, 2010 Takk for utfyllende svar. Bilen min er nok en 01mod, men kanskje det er likevel er likt da E46 compact meg bekjent er laget på faceliften. Det er da rett og slett ikke lett a få en god løsning så lenge jeg ikke vil bruke Apple produkter men spotify. Eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 15, 2010 Share Skrevet September 15, 2010 Da vet jeg ikke hva du har, men jeg mener at det står "mode" på knappen under volumhjulet på de med aux. De uten har tre små knapper her. Er riktignok ikke helt sikker på dette. Nei, så lenge du vil ha mulighet til å styre dette fra rattet og slikt er det dessverre ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet September 15, 2010 Share Skrevet September 15, 2010 Siden du har kun cd-spiller ville jeg valgt Dice, den har iPod dock med styring fra spiller/ratt. Denne har også AUX input. Du kan få kjøpt denne her: http://www.europeanautosource.com/produ ... ts_id=1620 Husk Radio/front mount. Den viser også tittel i displayet. Du mister cd veksler med Dice. Du får ikke mulighet til å styre lydkilden via AUX. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
5string Skrevet September 21, 2010 Share Skrevet September 21, 2010 Er noen som bare bruker USB og har erfaring med hvordan Dice produktene fungerer i BMW 320 2002 (E46)? Eksempelvis denne: http://www.europeanautosource.com/product_info.php?cPath=67_69&products_id=3354 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OveN Skrevet September 22, 2010 Share Skrevet September 22, 2010 Jeg har ikke den USB versjonen, men jeg har DICE med eple-tilkopling i min 2002 E46. Funker veldig bra, kan styres fra spillern/rattet og artist/album/sang vises paa spillern. Selvsagt overlegent ift AUX inngang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ckleiv Skrevet September 23, 2010 Share Skrevet September 23, 2010 satt å leste litt her, var snakk om E46, men er det samme om x5 2001 uten nav? er litt meir gira på usb. fant denna http://www.acb.no/Details.asp?ProductID=2333, skal koples i cdskifter kontakten, så står det 12pin i "Fakra" kontakt ? Har ikkje cd skifter, men detta trengs ikkje? Plug and play? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
5string Skrevet September 24, 2010 Share Skrevet September 24, 2010 satt å leste litt her, var snakk om E46, men er det samme om x5 2001 uten nav? er litt meir gira på usb.fant denna http://www.acb.no/Details.asp?ProductID=2333, skal koples i cdskifter kontakten, så står det 12pin i "Fakra" kontakt ? Har ikkje cd skifter, men detta trengs ikkje? Plug and play? Såvidt jeg har skjønt, så må du ha utgang på spilleren til CD-veksler. Den du har link på, viser ikke filnavn/navn på artist. Dice skal visstnok gjøre det. Jeg har begynt å komme dit at jeg tror at en ny multimedia spiller er tingen. Da får man opp artist, sang, album og cover! Og man får ratt kontollen til å virke på dette også. Men dette er en smakssak (se egen tråd om Pioneer og Kenwood spill). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dj_maz Skrevet Desember 1, 2010 Share Skrevet Desember 1, 2010 jeg kjøpte dice mediabridge til min e46 2004 mod.. noe mere overlegent intelegent har jeg ikke vært borti. Men for å bruke den ville jeg ha gått for den med radio inteface og ikke trunk interface siden du har cd veksler. Mere kabler og lengre kabler kan fort bli mere krøll. Kjører all lyd fra iphonen min via bluetooth og styrer alt fra multiratt/spiller på BT da vises ikke sangtekstene i displayet men kobler man iphonen til med USB kabelen så vises sangene i dispayet på spilleren. absolutt verdt hver eneste krone kan koble til masse usb enheter. evt aux og BT. mikrofon medfølger også til bruk for handsfree. enkelt og innstallere for 1000 muligheter lykke til http://www.europeanautosource.com/produ ... ts_id=3543 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torjusan Skrevet Desember 26, 2010 Share Skrevet Desember 26, 2010 Er det mulig å koble til DICE på kassetspilleren som står i 98 mod? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Desember 28, 2010 Share Skrevet Desember 28, 2010 Jeg har en Dice boks til salgs snart. Skal bygge om litt i bilen så da blir den til overs. Har kabel både for front og rear mount. Den har Ipod kabel og AUX tilkobling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå