S. Gunstad Skrevet September 14, 2010 Share Skrevet September 14, 2010 Har pr. dags dato ikke bass i bilen og nå skal jeg bygge meg basskasse. Tenkte å prøve Cervin Vega 12" kombinert med den billigste forsterkern dems. 12": http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736 Forsterker: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... 436&vn=736 Skal bygge kassa lukket, med elementet pekende inn i bilen gjennom skiluka. Hva slags materiale bør jeg bygge kassa av? Skal skru og lime med trelim, men bør kanskje tette kantene med noe slags stoff? Noen som har noen synspunkter om dette?? Har virkelig null peiling på bilstereo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenni Skrevet September 14, 2010 Share Skrevet September 14, 2010 Kombinasjonen med element og forsterker er nok bra. Elementene er nok så lettdrevne. Jeg ville bygd kassen i MDF plater, hvor jeg hadde brukt godt med skruer og lim. Ville også brukt silikon i hver søm innvendig i kassen som en liten ekstra sikring for luftlekasje. Siden MDF er nok så dyrt (d var det for 10år siden når jeg holdt på med bilstereo), så er gulvsponplater et godt alternativ. Minimum 22mm bør du da bruke. Hvis du bruker MDF så tror jeg 18mm ville være godt nok. Men tykkere jo bedre og godt med stivere hvis det er store flater på kassen. Et annet godt og rimelig alternativ er ppapprør. Da trenger du et rør som er rundt 10mm i tykkelse. Krever litt nøyaktighet når det gjelder tetting av platene i hver ende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet September 14, 2010 Forfatter Share Skrevet September 14, 2010 Takk for tips ang. kasse! Lurer på om et av de elementene blir for spinkelt 200/400W, men jeg får vel bare prøve å se. Annet spm. Vises lagerstatus på bilradiospesialisten.no?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet September 15, 2010 Share Skrevet September 15, 2010 ville uansett brukt mdf, da spon har en del egenresonanse. ang rør så er nå papp noe klent, lett for vibrasjon, vanlig pvc rør funker da gull d Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet September 16, 2010 Forfatter Share Skrevet September 16, 2010 Ser ut til at jeg går opp et hakk i både element og forsterker, så da blir det 500W. Prøver å bygge ei åpen kasse med element og bassport inn skiluka Vurderer å spraye kassa sort, i stedet for å trekke den opp i sort filt, blir det fint da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet September 16, 2010 Share Skrevet September 16, 2010 mener du med åpen kasse egentlig? lakke kassa er ikke noe problem, men du må være meget nøye med grunnarbeidet, ellers blir d ikke pent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet September 17, 2010 Share Skrevet September 17, 2010 Åpen / porta Lukka / tykkammer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet September 17, 2010 Share Skrevet September 17, 2010 Porta er bassrefleks, har nå aldri vært kalt åpen d da, men samme d, da har d blitt en nytt navn på d også, men mener nå uansett man bør holde seg til bassrefleks eller porta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet September 18, 2010 Forfatter Share Skrevet September 18, 2010 hehe, har ikke så mye peil på bilstereo som dere nå tydelig har forstått! Enden på visa ble at jeg gikk for den forsterkern der (500W), sammen med denna: http://www.ktduk.com/product/blaupunkt_ ... subwoofer/ Som jeg fikk til en ok pris. Litt svakere enn CV`n, men tror det duger. Kan legge ut noen bilder etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet September 18, 2010 Forfatter Share Skrevet September 18, 2010 OT: Noen som har erfaringer med denne saken her?? Whistler XTR140 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet September 18, 2010 Share Skrevet September 18, 2010 Funker nok dette oppsettet også når d gjelder den Whistler XTR140 så er det en radar/laser varsler, noe jeg ikke syns funker så bra, men mulig andre har bedre erfaringer en meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet September 18, 2010 Share Skrevet September 18, 2010 Hadde en sann for flere år siden. Ble veldig lei av at den hele tiden skulle pipe når jeg kjørte forbi europris som bruker "laser" i dørene sine. Noe mere eller mindre alle automatiske skyvedører gjør.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet September 19, 2010 Share Skrevet September 19, 2010 Mine erfaringer på slike varslere er at de fungerer greit på Radarkontroller, dette brukes i mye mindre grad nå enn før, som laservarsler varsler den litt for sent og bot ble det som oftest.. Hver gang man passerte en Bensinstasjon, butikk etc. peip den noen korte pip. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flextron Skrevet September 19, 2010 Share Skrevet September 19, 2010 Skru fast forsterkeren og kassa... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet September 21, 2010 Forfatter Share Skrevet September 21, 2010 Skru fast forsterkeren og kassa... Skal skru fast forsterkern oppunder hattehylla, men kassa syns jeg sto relativt støtt slik den står nå. Greit å kunne ta den ut og inn. Hvordan ville du festa den da? Måtte blitt stropper, ikke lyst til å skru i kassa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå