Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hei. Kan noen fortelle med hva som er "normalt" forbruk på en 320 D 150 Hk? :?:

Høres mye ut. Jeg har kjørt både hardt og ikke hardt med bilen min, og klarer ikke å komme opp på et forbruk på 0,7. Er det diesel du snakker om?

Skrevet

På min 320 cd fra 04 med km 188000 (runda idag) er det ikke noe problem å ligge på 0,49 - 0.57. Men det er ikke mye bykjøring i de tallene. Den har forøvrig 6 trinns manuell kasse og m-tech understell. :D

Skrevet

hvist dere bruker kjørekomputeren som referanse så stemmer ikke den helt. er alt for snill. jeg har 177hk diesel e82 men manuell ifølge kjøre komputeren så ligger mitt forbuk på 0,52, men når jeg måler manuelt så kommer jeg som oftes på rund 0,60 og på mye by kjøring på 0,68.

Skrevet

Hører forlk snakke om at cumputeren ikke stemmer helt, men om jeg sjekker manuelt får jeg ganske så likt svar. Blanda kjøring, med en god del småkjøring ligger på 0,57.

Men så har bilen min godt innkjørt også - 420.000km 8)

Skrevet

Computeren ljuger på min og. Reell måling er fra 0,49 - 0,57. Og for å klargjøre, det er landevei jeg skriver om her. Dekkdimensjon er 205/55-16. Har også ca 3000km erfaring fra autobahn og hastigheter fra 120 og oppover gir et snitt som er vesentlig høyere. Det blir fort 0.6 - 0.75 som aliikevel er "billig"

Skrevet

Jeg bruker aldri kjørecomputeren for å beregne forbruk, men benytter full tank og trippteller.

Fikk ganske regelrett sjokk sist jeg fylte diesel på bilen min. Hadde da trukket tilhenger på 650 kg 20 mil, lånt bilen bort til pappa slik at han kunne øvelseskjøre med broderen og avlagt en kjøretur i byen og omegn på ca 6 mil, noe kjøring til og fra jobb og skole mens resten var langkjøring til fjellet der jeg har campingvogna. Skal sies at tilhenger ble kjørt på langkjøring med en fart ca 5-8 km/h over fartsgrensa bortsett fra 90 sonen hvor jeg holdt meg til 90 km/h. Uten henger har jeg holdt noe høyere hastighet. Ellers er kjørestilen veldig aktiv på en vei som har partier med mye svinger og bakker.

Benytter meg av 245/45 17" bak og 225/45 17" foran. Etter å ha avlagt 1054 km fylte jeg 56,7 liter diesel som tilsvarer et forbruk på 0,54 l/mil. Siden dette var spredt ut over 2 uker er det en del bykjøring inne i bildet.

Skrevet

Uansett så kan man justere kjørecomputer mht forbruk, ihvertfall på e39 med stor OBC.

Det er veldig genialt, fordi du kan da få en compjuter som helt riktig 100% av tiden. Min viser nå per i dag 100% riktig av faktisk brukt antall liter og antall kjørte kilometer. Så der trenger man ikke bruke trippteller og samme pumpe hver gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...