Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

BMW lager enkelt og greit bedre biler enn Mercedes! Bedre kvalitet, kjører bedre, ruster ikke så mye, mer driftsikkre og man får mer bil for pengene! For ikke å snakke om Audi da...... :wink:

Jeg har skjønt at du har lite til overs for MB, selv har jeg sansen for begge merker. BMW er generellt mer sporty å kjøre samt at de ruster noe mindre (ihvertfall i perioden 1996-2008), men at det er dårligere kvalitet er nok litt på viddene. MB er utrolig driftssikre biler som stort sett aldri opplever motor/gir-havarier. Det gjelder alle modellene, både personbiler og arbeidsbilene/lastebilene. En MB-motor går gjerne 600k uten større problemer, og automatkassene holder like lenge. Det kan ikke sies om BMW, der registerkjedene ryker før 100k km og automatkassene stort sett havarerer innen 350k km. Dessuten klarer de ikke lage coiler som holder ut salgslokalene engang....

Du må ikke la hatet blende deg fullstendig :wink:

Skrevet

Grunnen til at en MB motor går 600k uten problem er jo fordi de har motorvolum så d holder med kun få antall hester.... da vil d jo bli mindre slitasje og påstand på alle deler som står der...

God gammel 250 d kan jo gjerne rulle 1000k før motoren trenger å plukkes ut :)

Skrevet

BMW lager enkelt og greit bedre biler enn Mercedes! Bedre kvalitet, kjører bedre, ruster ikke så mye, mer driftsikkre og man får mer bil for pengene! For ikke å snakke om Audi da...... :wink:

Jeg har skjønt at du har lite til overs for MB, selv har jeg sansen for begge merker

Ganske riktig! De lager pene biler og AMG versjonene er absolutt råe men så lenge det finnes noe som heter BMW og Audi så faller MB igjennom hos meg! Jeg har kjørt noen mærsjer og for å være ærlig! Jeg føler meg ikke vel i dem, med stjerna foran trynet hvorenn du kjører! Også er det nok noe med at min far, kamerater og omgangskrets heller ikke akkurat er MB fan! Jeg har jo vokst opp med sterk propoganda fra min BMW kjørende far om at MB er noe fandenskap og at de er laget så drosjesjåfører og idioter kan holde seg vekk fra godbiler som Audi og BMW!

Derfor har det alltid så lenge jeg kan huske vært spetakkel når mine BMW og MB kjørende onkler(Dreiblant min far) har braket sammen i voldsome diskusjoner i hvert famileselskap! Blei de ikke enige så var det fram med instruksjonsbøker og ut i bilene for å demonstrere! På vei til felles fjellferier så var det kappkjøring så snø og slaps spruta, fattern først breit rundt svingen i dengang E39, onkel Øyvind etter i E39 Touring for så å bli fulgt av mine andre onkler i E34 525 og 520, E36 320, W210 230 og 240 og til sist onkel Kjell i sin daue C180 W202! Og dette styrer de med den dag i dag også, bare med nyere biler! Noen av de er grønne av misunelse fordi han ene har kjøpt seg F10 525d, de andre mobber han som til slutt gikk over til BMW :wink:

Så det er vel litt av grunnen til at jeg enkelt og greit ikke liker Mercedes! Det har bare blitt sånn

Sporet litt av fra tråden her nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...