Jørgen Lie Skrevet September 16, 2010 Share Skrevet September 16, 2010 Var i kontakt med en bilselger i sta, der jeg spurte litt ang en bil. Han kunne fortelle at nyere biler ikke hadde servicehefte, fordi alt skjedde elektronisk når d skulle være service, oljeskift etc etc.. Er dette tilfelle? Bilen er bare 3år gammel, men hadde ikke servicehefte... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heimstad Skrevet September 16, 2010 Share Skrevet September 16, 2010 Nye biler har servicehefte. Enten er selger ute etter å lure deg, eller så vet han ikke bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet September 16, 2010 Forfatter Share Skrevet September 16, 2010 Nye biler har servicehefte. Enten er selger ute etter å lure deg, eller så vet han ikke bedre. skal sies at d var en privatperson.. Men synes også at dette hørtes merkelig ut... bilen har jo gått under 50.000km å han har hatt bilen i nesten all kjørelengde.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet September 16, 2010 Share Skrevet September 16, 2010 Det er ikke krise at den ikke ahr det, men få han til å få laget det. Skal jo ha det. Eventuelt få verstedet som har gjort ting på bilen til å bekreft at de har gjort det og når det er gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet September 16, 2010 Share Skrevet September 16, 2010 fars 2010 mod saab har ihvertfall servicehefte i hanskerommet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet September 16, 2010 Forfatter Share Skrevet September 16, 2010 Okei.. Ja skal fikse servicehefte på den. Hadde vært på to servicer her i Norge, en på Billia i Oslo og på en BMW forhandler i Stavanger.. Bilen var ikke gått mer enn litt over 5000km da den kom til norge, og han har hatt den siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet September 16, 2010 Share Skrevet September 16, 2010 Jobber på Mercedes, der går det mer over til digitalt servicehefte. Dette er forsåvidt biler som er maks 2 år gamle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 16, 2010 Share Skrevet September 16, 2010 Jobber på Mercedes, der går det mer over til digitalt servicehefte. Dette er forsåvidt biler som er maks 2 år gamle. Men nå er Mercedes meget spesielle da.... rust og tekniske problemer samt annet faenskap representerer de bilene der for meg i allfall! Og at de i 2010 ennå ikke klarer å lage en to hjulstrekker bil som er god på vinterføre er på trynet Nye biler har service hefte, noe de må ha slik at man kan dokumentere bilens servicehistorie! Dette kan også dokumenteres på data men det avhenger at alle servicer er tatt på samme sted(eller kjede! Møller og Bavaria f eks). Da er det mer vanlig at eldre biler ikke har servicehefte, så hvis bilen du kikker på ikke er veldig gammal så er nok selgeren en lurendreier vil jeg tro! Krev et servicehefte sammen med dokumentasjon på at alle servicer er tatt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet September 16, 2010 Share Skrevet September 16, 2010 Jobber på Mercedes, der går det mer over til digitalt servicehefte. Dette er forsåvidt biler som er maks 2 år gamle. Men nå er Mercedes meget spesielle da.... rust og tekniske problemer samt annet faenskap representerer de bilene der for meg i allfall! Og at de i 2010 ennå ikke klarer å lage en to hjulstrekker bil som er god på vinterføre er på trynet Skal ikke motsi deg der Fredrik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet September 18, 2010 Forfatter Share Skrevet September 18, 2010 Har uansett ingenting å bekymre meg for, da jeg fant serviceheftet i bilen uansett Og det var heldigvis skrevet i det hva som hadde blitt gjort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 18, 2010 Share Skrevet September 18, 2010 Og at de i 2010 ennå ikke klarer å lage en to hjulstrekker bil som er god på vinterføre er på trynet De mercedesene jeg har kjørt har vært like bra/dårlig på vinterføre som det meste annet med drift på to (ett) hjel jeg har kjørt. Kan det være noe med sjåføren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet September 18, 2010 Share Skrevet September 18, 2010 Og at de i 2010 ennå ikke klarer å lage en to hjulstrekker bil som er god på vinterføre er på trynet De mercedesene jeg har kjørt har vært like bra/dårlig på vinterføre som det meste annet med drift på to (ett) hjel jeg har kjørt. Kan det være noe med sjåføren? Jepp, du behersker ikke vinterføre uansett bilmerke.!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet September 25, 2010 Share Skrevet September 25, 2010 Jeg kan bekrefte at nyere MB har digitalt servicehefte (DSB) der alt blir lagret i deres database. Dog får jeg service-dokumentasjon på arbeidet som er gjort hver gang, som jeg setter inn i egen perm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 25, 2010 Share Skrevet September 25, 2010 Og at de i 2010 ennå ikke klarer å lage en to hjulstrekker bil som er god på vinterføre er på trynet De mercedesene jeg har kjørt har vært like bra/dårlig på vinterføre som det meste annet med drift på to (ett) hjel jeg har kjørt. Kan det være noe med sjåføren? Ja da er nok du en veldig god sjåfør du da! Også er mange sjåfører veldig dårlige, særlig min onkel som har kjørt MB i 35 år og bytta bil hvert tredje år i denne perioden! Etter å ha vært på nippet til å gå over til BMW siden E34 kom i 88 så gikk han i fjor endelig over til ny E60 525d, da BMW forhandleren endelig klarte å lage et bedre pristilbud enn MB på den nye E-klassen! Og vinteregenskapene var noe av de som imponerte mest på E60en i forhold til hans forrige 08 E280 CDI, selv med samme type dekk og dimensjon! BMW lager enkelt og greit bedre biler enn Mercedes! Bedre kvalitet, kjører bedre, ruster ikke så mye, mer driftsikkre og man får mer bil for pengene! For ikke å snakke om Audi da...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet September 25, 2010 Share Skrevet September 25, 2010 BMW lager enkelt og greit bedre biler enn Mercedes! Bedre kvalitet, kjører bedre, ruster ikke så mye, mer driftsikkre og man får mer bil for pengene! For ikke å snakke om Audi da...... nja, det er vel å overdrive endel men... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå