Gå til innhold

Lekasje M43TUB19 PROBLEM FUNNET


Mariola
 Share

Anbefalte innlegg

Heya!

Har fått en kjøleveske lekasje et sted på motoren og sliter med å finne ut hvor den er. Får ikke kjørt bilen i det hele tatt pga når jeg kjører over 1500rpm så renner det så sykt mye kjøleveske ut av motoren at det blir for varm! #-o

Har vært under bilen og leta etter lekasjen, men til nå har jeg ikke lykkes helt med det. Det jeg har funnet ut til nå er at det renner fra bak i motoren et sted og direkte ned på girkassa? Når jeg klemmer på slangene hvor kjøleveska er så kommer det "puste" lyd fra toppen et sted noe som sikkert ikke er normalt :P

Noen som har opplevd eller vet hvor lekasjen kan være?

Takker for alle svar! :)

http://images.bimmers.no/viewer.php?fil ... v09uam.jpg

Pilen viser sånn ca hvor JEG tror lekasjen er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slitt med lekkasje på samme motor. Klarte ikke å finne lekkasjen. Var på utallige verksteder til de fant ut at det var i radiatoren, men det finnes også et lite plastrør som kjølevannet passerer gjennom i bakkant av toppen. Dette røret kan etterhvert oppleve materialltretthet som i mitt tilfelle. Dette lille plastrøret var helt sprøtt og ødelagt. Lett å skifte. Her hadde jeg også en lekkasje av kjølevann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bilde du la ut Lars89 hjalp sykt mye! :D

Når jeg var under bilen og sjekka, så rant det mest kjøleveske fra NR3 på bildet altså den skrua, men jeg var jo veldig usikker på om det var problemet?!

Noen som vet hva de delene heter og om det er en lett måte å fikse feilen på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bytta den dingsen (nr. 1) Da var det nippelen som går på skrått ut fra det større røret som var knukket.

Dette bytter du på notime. Av med polllenfilteret og plata under. Så for å ikke gjøre som meg og entre skrua skeivt siden jeg ikke så noe særlig, så kan du bruke et speil for å se litt bedre.

Kan være greit å sjekke radiator også. De har en tendens til å sige i bunnen.

Her er gamle radiatoren min (står oppned)

DSC00336.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...