Mariola Skrevet September 23, 2010 Share Skrevet September 23, 2010 Heya! Har fått en kjøleveske lekasje et sted på motoren og sliter med å finne ut hvor den er. Får ikke kjørt bilen i det hele tatt pga når jeg kjører over 1500rpm så renner det så sykt mye kjøleveske ut av motoren at det blir for varm! Har vært under bilen og leta etter lekasjen, men til nå har jeg ikke lykkes helt med det. Det jeg har funnet ut til nå er at det renner fra bak i motoren et sted og direkte ned på girkassa? Når jeg klemmer på slangene hvor kjøleveska er så kommer det "puste" lyd fra toppen et sted noe som sikkert ikke er normalt Noen som har opplevd eller vet hvor lekasjen kan være? Takker for alle svar! http://images.bimmers.no/viewer.php?fil ... v09uam.jpg Pilen viser sånn ca hvor JEG tror lekasjen er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet September 23, 2010 Share Skrevet September 23, 2010 Kan nesten garantere at det er nr 1 på bilde som lekker. Skifta mange av de. http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/C ... hed_parts/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DJ RS2 Matrix Skrevet September 23, 2010 Share Skrevet September 23, 2010 du kan sjå litt igjennom her http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=11&t=164989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titansølv Skrevet September 23, 2010 Share Skrevet September 23, 2010 Har slitt med lekkasje på samme motor. Klarte ikke å finne lekkasjen. Var på utallige verksteder til de fant ut at det var i radiatoren, men det finnes også et lite plastrør som kjølevannet passerer gjennom i bakkant av toppen. Dette røret kan etterhvert oppleve materialltretthet som i mitt tilfelle. Dette lille plastrøret var helt sprøtt og ødelagt. Lett å skifte. Her hadde jeg også en lekkasje av kjølevann. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet September 23, 2010 Share Skrevet September 23, 2010 Det plastrøret jeg viste til Har også sett oppmorka slanger i forbindelse med dette røret og lekkasje i en slange/kobling under innsuget, men mest sannsynlig er det denne koblingen i ditt tilfelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariola Skrevet September 24, 2010 Forfatter Share Skrevet September 24, 2010 Det bilde du la ut Lars89 hjalp sykt mye! Når jeg var under bilen og sjekka, så rant det mest kjøleveske fra NR3 på bildet altså den skrua, men jeg var jo veldig usikker på om det var problemet?! Noen som vet hva de delene heter og om det er en lett måte å fikse feilen på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet September 24, 2010 Share Skrevet September 24, 2010 Jeg har bytta den dingsen (nr. 1) Da var det nippelen som går på skrått ut fra det større røret som var knukket. Dette bytter du på notime. Av med polllenfilteret og plata under. Så for å ikke gjøre som meg og entre skrua skeivt siden jeg ikke så noe særlig, så kan du bruke et speil for å se litt bedre. Kan være greit å sjekke radiator også. De har en tendens til å sige i bunnen. Her er gamle radiatoren min (står oppned) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariola Skrevet September 24, 2010 Forfatter Share Skrevet September 24, 2010 Ok ok! Fant ut at det er en konektor(nr1) og en HEX bolt (nr3) som sikkert er helt ødelagt... Har sjekket rundt på radiatoren og den er i god stand hos meg, ikke noe sig eller skade på den i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet September 24, 2010 Share Skrevet September 24, 2010 Tviler på at bolten din er ødelagt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariola Skrevet September 25, 2010 Forfatter Share Skrevet September 25, 2010 Enten så har hele konektoren sprukket rett der bolten er eller så har den pakninga blitt ødelagt! Har ikke fått sjekka det enda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet September 25, 2010 Share Skrevet September 25, 2010 Hele plastikk greia bakpå min der var knekt tvers av... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariola Skrevet September 25, 2010 Forfatter Share Skrevet September 25, 2010 Åssen faen er det mulig egentlig? Noen som vet om det er dyrt for den konektoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet September 25, 2010 Share Skrevet September 25, 2010 Delen i seg selv er ikke dyr, jobben koster penger fordi det er PITA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet September 25, 2010 Share Skrevet September 25, 2010 Delen koster under 100kr. Litt knot å skifte, men langt ifra noe PITA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariola Skrevet September 26, 2010 Forfatter Share Skrevet September 26, 2010 Skjønner skjønner! Er det sånn at jeg må ta av hele manifolden for at jeg skal få god plass til å jobbe med skaden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå