Kim Andrè Skrevet September 24, 2010 Share Skrevet September 24, 2010 Heisan! Tenkte jeg skulle kjøpe meg en bimmer nå. Har mest lyst på en 318IS eller en 325! Men mye bensin må jeg regne med på mila ? og ja jeg VET at bensin kommer an på kjørestilen.. men må ha et ca? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StraightSix Skrevet September 24, 2010 Share Skrevet September 24, 2010 318is ligger vel på 0.9, 325 holder seg vel på literen + -. Kommer selvfølgelig an på kjørestilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet September 24, 2010 Share Skrevet September 24, 2010 De få hundrelappene det koster ekstra i året er så verdt det når det gjelder 318is kontra 325. Hadde ikke vurdert det en gang. Gå for 325. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet September 24, 2010 Share Skrevet September 24, 2010 Kun is og 325 det står mellom? is er en kjempe bil, men det er 4'er Vet ikke hvordan du kjører men tror ikke det er store forskjellen på forbruket sånn egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW320 Kompressor Skrevet September 25, 2010 Share Skrevet September 25, 2010 samme hva den bruker på mila.. kjører du BMW så må du regne med at det koster litt exstra hvis du trer gassen i bån.. jeg selv har en 320++ å jeg vet at på lang kjøring bruker den ca 1 liter++ kommer ann på høyre foten.. å høyre foten min er ikke snill.haha det meste jeg har vært oppe i er 2.8 på mila på lang kjøring.. ikke snilt vet jeg.. men det koster å være kar.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sladjan Skrevet September 25, 2010 Share Skrevet September 25, 2010 Ikke tenk bensin når du først skal kjøpe bmw. Det er så lite forskjell at du ikke vil merke det. Men sammenligner du en diesel mot bensin kan man fort spare halve. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Andrè Skrevet September 27, 2010 Forfatter Share Skrevet September 27, 2010 Hehe høres flott ut Vel, blir nok en bensin bil du ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet September 27, 2010 Share Skrevet September 27, 2010 Er vel forsikringa som er størst forskjell på når det gjelder kostnader. Uansett så kan du ta en titt i denne tråden under hvor bimmers.no medlemmer har skrevet hva deres bil ligger på mila, så kanskje du finner noe som kan hjelpe viewtopic.php?f=9&t=166441&start=0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet September 27, 2010 Share Skrevet September 27, 2010 Det er faktisk noe forskjell på drivstofforbruket på disse bilene. på blandet kjøring hadde jeg ca 0,8-0,9L mila på 318is'n, mens 325'n tviler jeg lå noe spesielt under 1,2L, det var vel værmere 1,3L tenker jeg. Det er ikke store forskjellen på langkjøring: 0,6 på Is'n og 0,7 på 325'n ca, men i sentrum bruker 325'n my mer. Så det spørs egentlig om du kjører mye i by, eller om det er mest langkjøring du skal bruke bilen til. Blir det mye bykjøring må du regne med et saftig forbruk på 325'n ihvertfall. Men i bunn og grunn er det nok prisforskjellen på forsikring som spiller mest inn vil jeg tro. 325'n er nok fort dobbelt så dyr å forsikre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet September 27, 2010 Share Skrevet September 27, 2010 Brukte 400kr på 25mi her om dagen, da var det hard kjøring, mye spinning etc. Rekna ut at det vart ca 1,2(3) på mila! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Andrè Skrevet September 27, 2010 Forfatter Share Skrevet September 27, 2010 Høres jo greit nok ut det bor ikke i noe by såeh ^^ Tror 325'en kom på 13 i året kan det stemme? 75% bonus etc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Oktober 4, 2010 Share Skrevet Oktober 4, 2010 Min 325 ligger ned mot 0,8 på langkjøring, og litt over 0,9 på blandet kjøring. Har aldri vært over 1,3, hverken med min 325 eller 328 som var automat. Ikke engang ved bykjøring... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Oktober 4, 2010 Share Skrevet Oktober 4, 2010 jeg har en 2,8L rekkesekser i en bmw 7 serie på nesten 2 ton. og den ligger på 1,2 på gjenomsnitt forbruket i computeren. det er litt by og litt langkjøring. tror ikke en liten 3 serie er verre enn det. jeg ville valgt en bmw med 6er. minimum en 320. 4er motoren i bmw er kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå