e30 tic Skrevet September 26, 2010 Share Skrevet September 26, 2010 jeg var i banken for noen år siden og hørte på et bil lån. fikk da svar at bil lån og alder på bil kan ikke overstige 15 år. så er bilen 10 år får du lånet på maks 5 år. er bilen 13 år får du 2 år på å betale lånet.og har du billån på 80 000.- eller mer så MÅ bilen ha full kasko ifølge DNB så er nok ikke så lett med billån på en banebil. og heller ikke om bilen er gammel. mulig de har endret litt på saker i banken nå. men er nok ikke no særlig gunstig med så høyt lån på leketøy uansett. har man betalingsevne får man forbrukslån til uansett om det skal gå til bil, hest eller fest men steffen burde jo etthvert ta hintet Man får neppe et billån på noe som ikke skal registreres eller settes i pant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet September 26, 2010 Share Skrevet September 26, 2010 ja. forbrukslån er enkelt og få. billån er verre i dette tilfellet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet September 26, 2010 Share Skrevet September 26, 2010 Jeg klarte å unngå billån når jeg kjøpte e46'n. Tok lån med far som kausjonist, i teorien ble dette ett "oppussingslån" i bankens øyne. Dette ga meg veldig lav rente og veldig stor frihet med nedbetaling osv. Jeg ville anbefalle å prøve å få til noe slikt, da dette er MYE gunstigere enn forbrukslån. Fikk brev i posten ifra Ge moneybank forrige uke, skulle få låne 300 000 uten sikkerhet, og ett års avdragsfritt. Kanskje jeg skal bytte bil hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet September 26, 2010 Share Skrevet September 26, 2010 Kan du ikke bare låne via dine foreldre? Få de til å ta opp ekstra lån på huset og så betaler du de bare en fast sum i måneden. Må selvfølgelig betale renter på et privat lån også, men mye billigere enn billån/forbrukslån Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet September 26, 2010 Share Skrevet September 26, 2010 Aldri lånt penger av banken til å handle bil. og har jo rimelige gromme biler så bare å spare hehe . men skjønner du er gira på banebilen. og det virker lett å låne penger, du er vel lærlig også? har vel ikke mer en 6-7tusen i utbetalt, men alt går. ville uansett prøvd å låne av foreldrene dine. vis det lar seg gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn-Andre Skrevet September 26, 2010 Share Skrevet September 26, 2010 Dere maser om privat lån, men hadde foreldrene deres gitt dere ett lån til en banebil/leike bil? det hadde i hvertfall ikke mine foreldre gjort. Det koster mye å ha en leikebil , skal man på treff må man evnt ha trekkbil / henger (vis du ikke er sikker på at bilen holder) , prøveskilt, bensin , dekk og betale for kjøringa. prater av erfaring... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet September 26, 2010 Share Skrevet September 26, 2010 Dere maser om privat lån, men hadde foreldrene deres gitt dere ett lån til en banebil/leike bil? det hadde i hvertfall ikke mine foreldre gjort. Det koster mye å ha en leikebil , skal man på treff må man evnt ha trekkbil / henger (vis du ikke er sikker på at bilen holder) , prøveskilt, bensin , dekk og betale for kjøringa. prater av erfaring... Nei, men di fleste her har jo netopp posta han en del fraråding mot netopp det lånet han ber om. Alle di gamle bilene mine har jeg jobba for å få råd til. Og når maks grensa på betalingsevne er 2500 pr mnd sier det seg jo selv at morroa neppe blir langvarig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet September 26, 2010 Share Skrevet September 26, 2010 Du kan jo høre med Elcon.. De har noe som heter "kaskofritt-lån" Men du må garantert ha kausjonist på lånet. I tillegg er det krav til 20% egenkapital.! Kaskofritt Billån kan halvere prisen på din bilforsikring, og passer ypperlig for deg som: - skal kjøpe bruktbil - trenger lån på inntil kr 100.000,- - ikke ønsker kaskoforsikring Hvorfor velge Kaskofritt Billån? Kaskoforsikring lønner seg sjelden til biler under kr 100.000 - ikke bare koster det mye å anskaffe kaskoforsikring, ved bruk vil du også tape bonus og egenandel Med Kaskofritt Billån trenger du ikke å kaskoforsikre bilen din for å få billån - dermed kan du redusere kostnaden på din bilforsikring kraftig. Merk: Det er krav om at du kan stille med 20% egenkapital på Kaskofritt Billån https://www.elcon.no/servlet/ContentSer ... 2153080559 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet September 26, 2010 Share Skrevet September 26, 2010 Siden renten på "kaskofritt billån" er nesten like høy som på et forbrukslån (vel 18% effektiv rente ), er det ikke sikkert kausjonist er påkrevd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet September 26, 2010 Share Skrevet September 26, 2010 Siden renten på "kaskofritt billån" har nesten like høy rente som et forbrukslån (neste 18% effektiv rente ), er det ikke sikkert kausjonist er påkrevd. Hva.?? Er den virkelig så høy.?? Det glemte jeg å sjekke.. Nei, da er det beste å spare, du får MYE bildeler for summen du betaler i renter på lånet.!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet September 26, 2010 Share Skrevet September 26, 2010 Jeg er 18år, har vært fast ansatt siden 16.aug, har ikke hatt noe stødig inntekt før nå. Siden mange anbefaler sparing, ville jeg nevne at det ikke er umulig å forstå at 2-3 års sparing for noe du ønsker deg nå, er veldig lang tid. På en annen side vil et forbrukslån det her er snakk om først være nedbetalt om 6 år, og da har man betalt 180.000 tilsammen - for en bil man kanskje ikke lenger har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå