Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
ahh, deilig ratt :D du har sansen for alcantara ser jeg ;) hadde vel det på ene M5 en din også :D får du det sydd på selv, eller hvor finner du dem ? :P har lett lenge selv

jepp hadde det i gamle m5en og, digg ratt og holde pluss konge grep på banen.

dette ble kjøpt "brukt", var helt nytt av en her på bimmers.

men har du airbag i bilen, så bare kjøp et fra en e36, de selger til de på koed mener eg.

Noen sier du må ha det som passer til e30 og noen sier e36? Jeg har airbag i min 92 modell og folk sier jeg skal ha e30 ratt... confused!

Skrevet
ahh, deilig ratt :D du har sansen for alcantara ser jeg ;) hadde vel det på ene M5 en din også :D får du det sydd på selv, eller hvor finner du dem ? :P har lett lenge selv

jepp hadde det i gamle m5en og, digg ratt og holde pluss konge grep på banen.

dette ble kjøpt "brukt", var helt nytt av en her på bimmers.

men har du airbag i bilen, så bare kjøp et fra en e36, de selger til de på koed mener eg.

Noen sier du må ha det som passer til e30 og noen sier e36? Jeg har airbag i min 92 modell og folk sier jeg skal ha e30 ratt... confused!

airbag e36 ratt ikkj e30 ratt ;)

• 2 weeks later...
Skrevet
Åå så digg! Hvordan gikk testingen?

virket som ting "løsnet" litt her en periode, går bedre og kjøre den nå med vanoser koblet til. det var ikke så lett før.

tatt motorrens og oljeskift for å se om det hjalp, men er noe som ikke stemmer helt enda.

tatt vanos test med data, da skal den vri kammene 60grader for å kunne gå videre til neste test.

her får eg bare hhv 32 og 40grader på innsugskammer, og siden den ikke oppnår spec så avbryter den testen.

alt av stikk og sensorer på motor har kontakt til ecu. dette er sjekket mange ganger.

prøvd med annen vanosenhet og samme greier da også.

nye o.ringer på solenoider-

loddet alle koblinger som er kjent for å ryke på solenoidkortene.

nye kamsensorer.

sjekket arbeidstrykket på vanossystem, OK

cam timing,OK

veivsensor,OK

har kjørt bilen ca 300km nå, er små forbedringer underveis, men nå ser det ut som det har stoppet litt opp.

virker som at det er evnt gammel olje som lager litt ugler i mosen. motor har stått lagret siden 2002 og ikke brukt siden det. så kan være noe som henger litt innvendig i vanosstyringen i kammene.

er ikke noe ulyder i motor what so ever, den maler fint. og det er greit skyv etter 4k rpm, tipper den går som en org 540 eller m5 3.6 nå. så mangler en hel del power som vanoser fucker til.

• 2 weeks later...
Skrevet

måtte slå til når kingb solgte disse meget gunstig :)

blir banerims.

skal sko de med federal 595 rs-r i 235/40 og 255/35

speedline magnesium i 18". 8.5 og 10"

c31ny5ci1jlumxhp0md6.jpg

kmne13tab77beser1eou.jpg

2fogbnlcdhyrsacubnob.jpg

• 2 weeks later...
Skrevet

takker så mye :) det ble plutselig litt mer motivasjon nå og gliser bredt gjør eg og. har vært MYE feilsøking og styr.

ble etterhvert lei av alt styret og begynte og leite etter ny motor. det låg en på finn og tok kontakt med selger,

reiste østover på torsdag som var og handlet ny maskin.

fredagen var det fullt kjør med å flytte over alt custom greiene fra den andre motoren og ta en grundig vask av den nye. fikk så satt inn motor/gir/mellomaks på kvelden før vi gikk hjem.

lørdag ble eksos, ledninger,radiator, væsker fyllt opp osv.

så var det tid for oppstart, jaggu startet greiene. fikk gå litt på tomgang for å bli varm, eg syns det var en rar eksos lyd i den. tok diagnose og fikk opp mye de samme feilkodene som på den første motoren. FAEN ka e dettte for noe dritt tenkte eg. ble litt frustrert der og då så gadd gjøre noe mer da. pluss måtte gjøre klar 530en til banekjøring på søndagen.

søndagen kom og etter banekjøring ble det en tur for å finne ut mer. tok på panser,fanger osv for å kunne ta en tur med den. etter en times kjøring så var det AKKURAT de samme symptomene som med den første motoren. WTF

ble litt brainstorming og vi fant ut at det kunne ikke være noe med motorene, ka er sjansen for å handle 2 defekte s62!

da sa en kompis, ka har du på denne motor som på den gamle? eneste er svinghjulet sier eg.

har da alusvinghjul fra jb-racing. jaja kan jo være mulig det er feilprodusert, så kassen ble tatt ned søndagskveld. svinghjul demontert og sjekket opp mot det orginale.

e d føkkings mulig, triggerkransen står minst 5cm feil iforhold til org.

så da var saken enkel, flytte triggerkransen til rett plass. siden dette er alusvinghjul og herdet krans så er kransen varmet og boltet fast på senteret. så da var det bare å varme det av,borre nye hull og montere alt igjen.

så kan si eg var spent når eg sku fyre den igjen i går ettermiddag. BROOOM sa det da den fyrte meget lett. KONGE!

trillet ut og prøvetur, megasuksess, sattan gromt det her e om eg får si det sjøl, prikken over ien med presse etterhvert :D

så no har eg altså en ekstra motor som er gått under 40k, hmm kanskje den kommer i en touring etterhvert :wink:

Skrevet

Gøy å lese Mpower! ;) du har jobbet mye med den, så det er artig lesing at det løste seg tilslutt! nå gleder jeg meg bare til å se og høre den i aksjon i sommer :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...