Gå til innhold

Hva bruker bimmern din på mila?

goty
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 288
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

E39 M5.

Har kun computeren i bilen å gå ut ifra, ifølge den ligger jeg på 1,20 liter/mila for øyeblikket. Den regner vel ut gjennomsnittet de siste 10 mil, så kan kalle det blandet kjøring. Har vært så "lavt" som 1,12 liter/mil men da jeg kjøpte den viste den 1,40 liter. Så iforhold til forrige eier, kjører jeg nok litt penere ;)

Det er jo ganske imponerende. Har du noen gang målt på ren langkjøring?

Jeg ligger stort sett på 1.4-1.5 og da stort sett bare småkjøring. Blandet kjøring ca. 1.2-1.3, og i overkant av literen på langkjøring.

Hmm, kjørte jo tur-retur Charlottenberg da jeg hadde 1,12 l/mil, det er jo for det meste langkjøring ifra der jeg bor. Kan ikke helt se hvordan jeg skal få den lavere..hehe. Da må jeg dytte den tror jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med en på jobben idag som har E39 M5 og han sa at han ikkje klarte å komme under 1.4L på mila. Hører alltid folk som sier bilene bruker så lite, lurer på hvordan dere klarer det #-o

For min del bryr eg meg ikkje om min bruker 1.2 eller 2.2L, den får drikke så mye den vil for min del.

Men er det bare meg som syns folk klarer å presse bilene sine utrolig langt ned på mila ? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får oppdatere meg selv litt her.

Blitt eldre, bygd om til manuell kasse, skufta endel ifm motor og satt på mindre felger.

Hjelper litt, men fortsatt latterlig tørst til å være så dau :roll:

E46 323Ci

1-1,2 på blandet

0,80-1,0 på langkjøring

Syns det var mye ja. Min 523iA 1997 mod bruker 1-1,1 på vår bl. kjøring og 0,76 på strekningen Haugesund Gøteborg (alle mine målinger er ved tanking). Kanskje du bør sjekke om vanosen din virker, den øker forbruket og gir dauere bil. Jeg byttet nettopp vanos på min Z3, en himmelsk forskjell etterpå.

Har bytta vanos-ringer. Merka ikke den store forskjellen.

Men er nok stort sett kjørestilen som gjør det. En med voksen kjørestil hadde sikkert fått den under litern på mila. Og automat-diffen gjør at det blir noe høyt turtall i forhold til det det skal være (ca 3000rpm i 100, 3500 i 140)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får oppdatere meg selv litt her.

Blitt eldre, bygd om til manuell kasse, skufta endel ifm motor og satt på mindre felger.

Hjelper litt, men fortsatt latterlig tørst til å være så dau :roll:

E46 323Ci

1-1,2 på blandet

0,80-1,0 på langkjøring

Syns det var mye ja. Min 523iA 1997 mod bruker 1-1,1 på vår bl. kjøring og 0,76 på strekningen Haugesund Gøteborg (alle mine målinger er ved tanking). Kanskje du bør sjekke om vanosen din virker, den øker forbruket og gir dauere bil. Jeg byttet nettopp vanos på min Z3, en himmelsk forskjell etterpå.

Har bytta vanos-ringer. Merka ikke den store forskjellen.

Men er nok stort sett kjørestilen som gjør det. En med voksen kjørestil hadde sikkert fått den under litern på mila. Og automat-diffen gjør at det blir noe høyt turtall i forhold til det det skal være (ca 3000rpm i 100, 3500 i 140)

Utvekslingen har mye å si på langkjøring, jeg har bare 2000 rpm ved 110 km/t og går veldig billig ved kjøring fra 80 km/t. Men det er jo synd at 5 giret knapt kommer i bruk, det er jo nesten bare 60 og 70 grenser her i distriktet :evil::evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med en på jobben idag som har E39 M5 og han sa at han ikkje klarte å komme under 1.4L på mila. Hører alltid folk som sier bilene bruker så lite, lurer på hvordan dere klarer det #-o

For min del bryr eg meg ikkje om min bruker 1.2 eller 2.2L, den får drikke så mye den vil for min del.

Men er det bare meg som syns folk klarer å presse bilene sine utrolig langt ned på mila ? :roll:

hva slags felger har du på m5en?

har jeg vinterfelger på min 735 bruker den ikke noe særlig men med en gang sommer felgene kommer på hehe då skal du se måleren ikke er under 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva slags felger har du på m5en?

har jeg vinterfelger på min 735 bruker den ikke noe særlig men med en gang sommer felgene kommer på hehe då skal du se måleren ikke er under 1

Schmidt PC line (3delte) 9 x18” & 10,5x18”

BBS RS replica 8,5x17" foran og 10x17" bak

Har ikkje vinterfelger til bilen eg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Byttet NOx sensor på E92'en. Noe som gjorde underverker. Jeg syntes forbruket var greit nok før, men nå er det over all forventning. Dette er blandet kjøring. Inkludert litt køkjøring. Hadde den nede på 0,58 på en 10 mils landeveistur. Men da kjørte jeg bevisst veeeldig fint. Slett ikke verst for en 3-liters bensinmotor.

6ajyst9km91i93s7qrbp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...