Gå til innhold

Venstre bakhjul datt av.. med film!

hagenisse
 Share

Anbefalte innlegg

På lørdagen var jeg på årets siste banetreff på våler sammen med Honda-klubben. Det endte jo litt annerledes enn planlagt..

hhj.jpg

Vi kjørte 2+3 kombinasjonen og etter 2-3 runder i heat nummer 2 så datt venstre bakhjul rett og slett av på vei opp brua. Tok en 360 over toppen og trillet av banen. Ganske heftig manøver som jeg tror mange skulle hatt litt trening i å gjøre etter meg!

Alle hjulboltene knakk, bremseskiva og felgen er ikke spesielt pene lengre, bakfangeren er slått løs, samt at venstre bakskjerm fikk seg en hurtigvalsing da hjulet presset seg ut. ABS-lyset er også kommet på, så en sensor har vel muligens takk kvelden. Bortsett fra det virker ting å være i orden og bilen kjørte selv opp på hengeren.

Forøvrig må jeg nevne super-service fra Bolneset og resten av folkene på vålerbanen, og spesielt av Hans-Wilhelm som gikk tidlig fra jobb, hentet bil og bilhenger og kjørte til vålerbanen og trakk bilen trygt hjem! Med tanke på at det er over 3 timer hver vei, så er det jo ikke mindre enn fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jasså, det var derfor du sto parkert der altså!! Jeg tenkte de hadde ansatt deg som flagg vakt og at du sto på post.

Bare svingte innom depoet og så på lørdagen, men kikket ikke nøye og så at du manglet et hjul..

Spenstig å få sånn på film :) Knekte hjulbolter har jeg med selvsyn sett hvilken skade kan utgjøre når det er i feil setting. En E30 turbo kompis føk rett i en telefonstolpe i 100km/t (slakk venstresving og mistet høyre bakhjul), gikk ned i grøfta, opp på høykant og skle mange meter på taket midt i veien så gnistspruten sto. Får helt angst av å høre at hjulbolter knekker nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske heftig manøver som jeg tror mange skulle hatt litt trening i å gjøre etter meg!

Ikke for å si noe nedlatende om dine ferdigheter, men dette kalles instingt. Du rakk neppe å tenke så veldig mye der... Men bra gjort, for all del. Og kjedelig med bilen! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er/var studs ja. Bakhjulet var 235/40/17 så latterlig bredt er vel å ta i. :)

Ikke for å si noe nedlatende om dine ferdigheter, men dette kalles instingt. Du rakk neppe å tenke så veldig mye der... Men bra gjort, for all del.

Hehe, ironi? :) Hadde godt med flaks i uflaksen gitt.. For å si det sånn.. det slo meg først at vi hadde gått rundt når jeg så det på filmen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er/var studs ja. Bakhjulet var 235/40/17 så latterlig bredt er vel å ta i. :)
Ikke for å si noe nedlatende om dine ferdigheter, men dette kalles instingt. Du rakk neppe å tenke så veldig mye der... Men bra gjort, for all del.

Hehe, ironi? :) Hadde godt med flaks i uflaksen gitt.. For å si det sånn.. det slo meg først at vi hadde gått rundt når jeg så det på filmen...

Ironi på nettet ja... :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...