Der Barockengel Skrevet September 30, 2010 Share Skrevet September 30, 2010 Spm er vel hva er grunnen til at du skal kjøre forbi. Om bilen kjører så sakte at det er nødvendig så skal bilen i tillegg bremse ned for at dere skal komme forbi? Da kjører ikke bilen sakte nok eller bilen ligger allerede i fartsgrensen og det er du som kjører for fort. Feil. Dersom du ønsker å kjøre i 70 i 80-sonen, bør du få lov til det. Men dersom bilen bak ønsker å kjøre i 80, hemmer du bilen bak. Derfor bør du hjelpe bilen bak med å komme forbi - uten at bilen bak behøver å bryte fartsgrensen. Skremmende mange bilførere har ikke forstått dette, og jeg mener de har strengt tatt ikke noe bak et ratt å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reintz Skrevet September 30, 2010 Share Skrevet September 30, 2010 Spm er vel hva er grunnen til at du skal kjøre forbi. Om bilen kjører så sakte at det er nødvendig så skal bilen i tillegg bremse ned for at dere skal komme forbi? Da kjører ikke bilen sakte nok eller bilen ligger allerede i fartsgrensen og det er du som kjører for fort. Feil. Dersom du ønsker å kjøre i 70 i 80-sonen, bør du få lov til det. Men dersom bilen bak ønsker å kjøre i 80, hemmer du bilen bak. Derfor bør du hjelpe bilen bak med å komme forbi - uten at bilen bak behøver å bryte fartsgrensen. Skremmende mange bilførere har ikke forstått dette, og jeg mener de har strengt tatt ikke noe bak et ratt å gjøre. Men om du kjører i 80 i 80-sonen skjønner jeg ikke hvorfor jeg skal bremse ned fordi en eller annen kødd skal vise hvor tøff han er til å kjøre bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markus E30 Skrevet September 30, 2010 Share Skrevet September 30, 2010 Ikke jeg heller! Kjører bilen forran deg i 70 og du 80 kommer du deg nok forbi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet September 30, 2010 Share Skrevet September 30, 2010 Spm er vel hva er grunnen til at du skal kjøre forbi. Om bilen kjører så sakte at det er nødvendig så skal bilen i tillegg bremse ned for at dere skal komme forbi? Da kjører ikke bilen sakte nok eller bilen ligger allerede i fartsgrensen og det er du som kjører for fort. Feil. Dersom du ønsker å kjøre i 70 i 80-sonen, bør du få lov til det. Men dersom bilen bak ønsker å kjøre i 80, hemmer du bilen bak. Derfor bør du hjelpe bilen bak med å komme forbi - uten at bilen bak behøver å bryte fartsgrensen. Skremmende mange bilførere har ikke forstått dette, og jeg mener de har strengt tatt ikke noe bak et ratt å gjøre. Men om du kjører i 80 i 80-sonen skjønner jeg ikke hvorfor jeg skal bremse ned fordi en eller annen kødd skal vise hvor tøff han er til å kjøre bil! da er du dum da veitu... noen har faktisk dårlig tid av og til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markus E30 Skrevet September 30, 2010 Share Skrevet September 30, 2010 Dårlig tid er ingen grunn til å bryte fartsgrenene! Må bare planlegge bedre da slik at du ikke får dårlig tid! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet September 30, 2010 Share Skrevet September 30, 2010 Men om du kjører i 80 i 80-sonen skjønner jeg ikke hvorfor jeg skal bremse ned fordi en eller annen kødd skal vise hvor tøff han er til å kjøre bil! Fordi den andre bilen har like stor rett som du til å være på veien, og du har ikke så mye med hvordan andre skal leve sitt liv. Dessuten får du en mye hyggeligere dag, og kan nyte kjøringen bedre når du ikke har en sinna gærning som blinker med lysene bak deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet September 30, 2010 Share Skrevet September 30, 2010 Ikke jeg heller! Kjører bilen forran deg i 70 og du 80 kommer du deg nok forbi. Har du tatt noen kjøretimer overhodet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markus E30 Skrevet September 30, 2010 Share Skrevet September 30, 2010 Har nok nettopp tatt dem. Du som er litt rusten tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet September 30, 2010 Share Skrevet September 30, 2010 Spm er vel hva er grunnen til at du skal kjøre forbi. Om bilen kjører så sakte at det er nødvendig så skal bilen i tillegg bremse ned for at dere skal komme forbi? Da kjører ikke bilen sakte nok eller bilen ligger allerede i fartsgrensen og det er du som kjører for fort. Feil. Dersom du ønsker å kjøre i 70 i 80-sonen, bør du få lov til det. Feil. Det avhenger av forholdene, og hvis forholdene tilsier at man bør ligge i 70 km/t er det da forsvarlig å kjøre forbi? Det skal være svææært dårlig sikt/føre hvis det kan forsvares å ligge i en hastighet lavere enn tillatt, og da bør man heller ikke prøve å kjøre forbi(?). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet September 30, 2010 Share Skrevet September 30, 2010 jeg kan ikke annet enn å le... fy fader så mange tatere på det forumet her! men ellers så har bilen som ligger foran mye å si.. er det en knesenka e38 så forstår jeg at det går sakte på humper og det nyter jeg.. mens er den en standard høg avensis eller corsa.. da koker det over her i gården i hvertfall å terrorisere sånne sjåfører med nesten-kontakt er helt topp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markus E30 Skrevet September 30, 2010 Share Skrevet September 30, 2010 Spm er vel hva er grunnen til at du skal kjøre forbi. Om bilen kjører så sakte at det er nødvendig så skal bilen i tillegg bremse ned for at dere skal komme forbi? Da kjører ikke bilen sakte nok eller bilen ligger allerede i fartsgrensen og det er du som kjører for fort. Feil. Dersom du ønsker å kjøre i 70 i 80-sonen, bør du få lov til det. Feil. Det avhenger av forholdene, og hvis forholdene tilsier at man bør ligge i 70 km/t er det da forsvarlig å kjøre forbi? Det skal være svææært dårlig sikt/føre hvis det kan forsvares å ligge i en hastighet lavere enn tillatt, og da bør man heller ikke prøve å kjøre forbi(?). Enig med Torek! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet September 30, 2010 Share Skrevet September 30, 2010 jeg holder som regel avstand. jeg ligger også klistra på bakfangeren å terrorisere sånne sjåfører med nesten-kontakt er helt topp. gi meg et godt svar nå, dere som hater oss som ligger på fangeren.. Du sier at du nyter å ligge oppi ræva på folk. Tidligere i denne tråden påsto du så fint at du sjelden gjorde nettopp dette. Splitta personlighet? jeg ser ingen annen grunn enn at disse bilistene består av samfunnets bunnslam intelligensmessig. Du bør vel kanskje feie for egen dør, først.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet September 30, 2010 Share Skrevet September 30, 2010 Har nok nettopp tatt dem. Det forklarer sikkert en del... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markus E30 Skrevet September 30, 2010 Share Skrevet September 30, 2010 Har nok nettopp tatt dem. Det forklarer sikkert en del... Fordi jeg nettopp har lært hvordan det praktiseres? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet September 30, 2010 Share Skrevet September 30, 2010 Spm er vel hva er grunnen til at du skal kjøre forbi. Om bilen kjører så sakte at det er nødvendig så skal bilen i tillegg bremse ned for at dere skal komme forbi? Da kjører ikke bilen sakte nok eller bilen ligger allerede i fartsgrensen og det er du som kjører for fort. Feil. Dersom du ønsker å kjøre i 70 i 80-sonen, bør du få lov til det. Feil. Det avhenger av forholdene, og hvis forholdene tilsier at man bør ligge i 70 km/t er det da forsvarlig å kjøre forbi? Det skal være svææært dårlig sikt/føre hvis det kan forsvares å ligge i en hastighet lavere enn tillatt, og da bør man heller ikke prøve å kjøre forbi(?). Her motsier du egentlig deg selv. Føreforhold er en subjektiv vurdering, og vil avhenge av hvordan den enkelte vurderer sine egne kjøreferdigheter, dekkvalg og kjøretøyets dynamiske egenskaper. Man skal derfor ikke påtvinge andre sine egne vurderinger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå