Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde e34'n på Eu kontroll i dag og dommen ble allså:

bremserør svekket av rust - bak

skade bremseslange foran

skade på vindu foran

slitt bærekule - venstre foran

slakk i bakre bærearmsforinger foran V+H

feil felger (selvfølgelig :))

"oljelekkasje"

Oljelekkasjen var egentlig bare skittent motorrom men de førte det som oljelekkasje.

frontruten og bremseslangene foran e greit nok, men lurer på om resten er ting som e vanskelig og få byttet og om eg trenger noe spesielt av verktøy?

vil ikke sette den på verksted, synes det e unødvendig dyrt.

takker for alle svar :D

Skrevet

Drypper det olje fra motoren? Et skittent motorrom skal ikke gi 2er feil, med mindre det er dekt av ferskt olje. Frontrute kan du ta på forsikringa, og koster 2000,-

Resten ordner du selv. Du trenger et greit verktøysett, og noen fastnøkler.

Skrevet

frontruten går nok på forsikring ja, men nei har ikke funnet noe lekasjer eller fersk olje i motorrommet.

har peilet oljen siste to månene etter jeg byttet olje bare får å se etter, men har ikke brukt en dråpe olje heller.

hadde det vært igjengrodd der hadde jeg jo forstått det litt, men ikke så gale egentlig

Skrevet

Disse tingene er veldig greit å bytte. Anbefaler å bytte hele casterstaget med foringer og ikke kun foringene ( det de kaller for bakre bærearmsforinger). Det eneste som er en del arbeid er bremserørene pga de må bøyes til, og koblingene har en tendens til å sitte noe jævlig :P

Skrevet

Kan være at det holder å pusse og tectylere bremserøra. Hvis du skal bytte så kapp røret rett ved nippelen og bruk pipe og skralle. Runder bare hodet med fastnøkkel :wink:

Skrevet

håper ikke bremserøret er så gale at jeg må bytte det men slipper unna med pussing og taktylering:) så får jeg nå nye foringer til kasterstaget på tirsdag og to nye bærearmer (kan like godt ta begge sidene når jeg er i gang :)) fikk høre at det var umulig og få tak i bare bærekule så då måtte det til.

• 1 month later...
Skrevet

då var det bare frontruten igjen :D fått byttet foringene og tatt bremserøret i dag.. det var jo ikke så gale som de skulle ha det til så kvarter med pussingen og litt taktyl etterpå var det fint.. må eg bare få tatt frontruten en dag så e det klart for andre forsøk

• 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...