T. Tharaldsen Skrevet September 30, 2010 Skrevet September 30, 2010 hadde e34'n på Eu kontroll i dag og dommen ble allså: bremserør svekket av rust - bak skade bremseslange foran skade på vindu foran slitt bærekule - venstre foran slakk i bakre bærearmsforinger foran V+H feil felger (selvfølgelig ) "oljelekkasje" Oljelekkasjen var egentlig bare skittent motorrom men de førte det som oljelekkasje. frontruten og bremseslangene foran e greit nok, men lurer på om resten er ting som e vanskelig og få byttet og om eg trenger noe spesielt av verktøy? vil ikke sette den på verksted, synes det e unødvendig dyrt. takker for alle svar
ingard Skrevet September 30, 2010 Skrevet September 30, 2010 Drypper det olje fra motoren? Et skittent motorrom skal ikke gi 2er feil, med mindre det er dekt av ferskt olje. Frontrute kan du ta på forsikringa, og koster 2000,- Resten ordner du selv. Du trenger et greit verktøysett, og noen fastnøkler.
T. Tharaldsen Skrevet September 30, 2010 Forfatter Skrevet September 30, 2010 frontruten går nok på forsikring ja, men nei har ikke funnet noe lekasjer eller fersk olje i motorrommet. har peilet oljen siste to månene etter jeg byttet olje bare får å se etter, men har ikke brukt en dråpe olje heller. hadde det vært igjengrodd der hadde jeg jo forstått det litt, men ikke så gale egentlig
Kennethe34 Skrevet Oktober 3, 2010 Skrevet Oktober 3, 2010 Disse tingene er veldig greit å bytte. Anbefaler å bytte hele casterstaget med foringer og ikke kun foringene ( det de kaller for bakre bærearmsforinger). Det eneste som er en del arbeid er bremserørene pga de må bøyes til, og koblingene har en tendens til å sitte noe jævlig
Lars89 Skrevet Oktober 3, 2010 Skrevet Oktober 3, 2010 Kan være at det holder å pusse og tectylere bremserøra. Hvis du skal bytte så kapp røret rett ved nippelen og bruk pipe og skralle. Runder bare hodet med fastnøkkel
T. Tharaldsen Skrevet Oktober 3, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2010 håper ikke bremserøret er så gale at jeg må bytte det men slipper unna med pussing og taktylering:) så får jeg nå nye foringer til kasterstaget på tirsdag og to nye bærearmer (kan like godt ta begge sidene når jeg er i gang ) fikk høre at det var umulig og få tak i bare bærekule så då måtte det til.
T. Tharaldsen Skrevet November 6, 2010 Forfatter Skrevet November 6, 2010 då var det bare frontruten igjen fått byttet foringene og tatt bremserøret i dag.. det var jo ikke så gale som de skulle ha det til så kvarter med pussingen og litt taktyl etterpå var det fint.. må eg bare få tatt frontruten en dag så e det klart for andre forsøk
sparky23 Skrevet November 30, 2010 Skrevet November 30, 2010 hvordan er det å bytte bærearmer? har fått samme feil på min e39 at bærekule venstre side må byttes..
ingard Skrevet November 30, 2010 Skrevet November 30, 2010 Rett fram.. Ta begge sider hvis det er gamle bærearmer. Så slipper du å skifte ved neste kontroll og.
sparky23 Skrevet November 30, 2010 Skrevet November 30, 2010 har du varenummer eller noe på det? står heller ikke om det er indre eller ytre det er snakk om på papiret jeg fikk, men er kanskje bare en type?
Otis Skrevet November 30, 2010 Skrevet November 30, 2010 Bærearm er nr 11. Med varenummer 31 12 1 094 233 http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... _wishbone/
sparky23 Skrevet November 30, 2010 Skrevet November 30, 2010 og inni der var den bærekula og ikke sant? så jeg er helt sikker:P
ingard Skrevet November 30, 2010 Skrevet November 30, 2010 Den har en gjennomgangsbolt som fester den ene sida og selve kula ut mot hjulet. Alt er komplett, bare å bytte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå