Stoppie_Master Skrevet Oktober 3, 2010 Share Skrevet Oktober 3, 2010 Jeg kjøpte nylig Kumho ku31 dekk på min E38 med 19" felger, er ganske greie dekk til en ok pris.Ellers så må jeg bare si grattis og velkommen inn i E38 gjengen Sitter alltid og ser gjennom 7'ere som ligger på finn.no, og den der så bra ut Når det kommer til anlegg, så er det akkurat det samme om du har 4:3 eller 16:9 frammi, er baki venstre skjerm alle enhetene sitter... Og du har mange valg jaja, men tenker angående hvordan det er og koble til Subwoofer, mp3-spiller, mp3 cd osv... hvordan er justeringsmulighetene på lyden på 16:9 skjermen.. kommer uansett ikke til og beholde 4:3 navien, enten 16:9, eller så blir det en vanlig 1din cd.-spiller... Fortsatt mange valg og det samme om du har 4:3 eller 16:9 skjermen Kan begynne med justeringsmulighetene dine og finne ut om du har DSP/Top HiFi system. Sjekk: -Har du 4 subwoofere i hatthylla? -Har du 7bånds equalizer? I tilfelle så, da har du DSP forsterkeren... Hvis du ikke har dette, da har du kun mulighet til å justere bass, diskant og balanse H/V F/B. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Oktober 11, 2010 Share Skrevet Oktober 11, 2010 gratulerer. meget pen e38! gjør seg med facelift på disse synes jeg. oxfordgrønn eller? kongefarge isåfall. skikkelig pen grønnfarge i sola og nesten svart på kveldene blir bra med senkesettet å det har bestilt!! om du vil kan jeg sjekke hvor subutgangen min er tilkoblet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitrox111 Skrevet Oktober 11, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2010 gratulerer. meget pen e38! gjør seg med facelift på disse synes jeg. oxfordgrønn eller? kongefarge isåfall. skikkelig pen grønnfarge i sola og nesten svart på kveldene blir bra med senkesettet å det har bestilt!! om du vil kan jeg sjekke hvor subutgangen min er tilkoblet.. Ja, skal være oxfordgrønn =) Lurer på omlakkering til sommern grunnet litt riper her og der og mye vaske"rundinger"... men det kommer helt ann på fargen =) en god bilpleie kan også hjelpe mye =) Har fått ordnet med sub nå, kjøpte meg en Lo/Hi-signalomformer og stjelte høytaler signal fra B-stolpen med strømtyver og trakk bak =) Men er fortsatt veldig misfornøyd med volumet, spiller ikke pålangt nær klart nok, og høyt nok.. Muligens fordi jeg bare har radio og kasset akkurat nå for tiden... Lurer på enten cd-veksler eller noe aux/iphone... ett annet alternativ er at jeg kjøper meg en uorginal spiller og legger opp nye høytalerkabler (siden jeg ikke har funnet noen forsterker enda).. EDIT: Senkesettet mitt ble bestillt fra tyskland for 1uke siden.. det har beveget seg slik: Ludwigsburg 06.10.10 Lehrte 08.10.10 Flensburg 11.10.10 Synes det tar en litt tungvinn vei ;P Men er vell bare jeg som er veeeeldig utolmodig med og få senkesettet =) Dekk til felgene ble bestillt idag, så håper ikke de bruker den samme trege ruta som senkesettet bruker, de fortalte meg leveringstid på ca. 1uke i allefall. har bestillt fra www.dekkonline.no Dekkene jeg ender opp med er: 225/30/20 forran på 8,5" felgene, og 255/30/20 bak på 10" felgene =) Tror dette blir en passelig strekk og profil på senken jeg planlegger (dette skal bli ganske lavt tror jeg =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Oktober 11, 2010 Share Skrevet Oktober 11, 2010 225/30/20 gir ikke så veldig strekk, samme gjelder 255/30/20. Dessuten skulle du hatt 25 profil bak med 255 dim. Forresten, hvis du er interessert kan jeg godt maskinpolere bilen din for en sum. Kan event. ta dette på PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitrox111 Skrevet Oktober 11, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2010 225/30/20 gir ikke så veldig strekk, samme gjelder 255/30/20. Dessuten skulle du hatt 25 profil bak med 255 dim.Forresten, hvis du er interessert kan jeg godt maskinpolere bilen din for en sum. Kan event. ta dette på PM Nei, ikke veldig... dekkonline.com hadde ikke smalere enn 225 i 20"... og tenkte og ikke bruke så veldig på mye gummi nå ;P og bor ett sted med grusvei, så gidder ikke ha så mye strekk at felgene ser kantkjørte ut etter og ha kjørt på grusen ;D Tror det blir akkurat passe =P Men skulle gjerne hatt 215 forran ;P Ang. polering så tror jeg at jeg ordner polering selv på denne siden av sesongen.. Får heller se til sommern =P Har jo maskin og sånn selv, selv om jeg ikke er så veldig dreven på bilpleie.. ;P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Oktober 11, 2010 Share Skrevet Oktober 11, 2010 blir ikke 25 profil litt lite? men blir litt forskjell i rullomkrets bak/forran nå da. jeg har 9,5" felg med 255/35/20 foran og bak. i fjor hadde jeg 235/35/19. det så helt på trynet ut mtp strekk, og var latterlig lav profil. var ikke bare bare å kjøre nedi noen hull da gitt:P så greit nok ut forran, men fyllte ikke ut i heletatt bak. 19" til venstre, 20" til høyre. stor forskjell i rulleomkrets som dere ser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitrox111 Skrevet Oktober 11, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2010 Ja, svaret får vi når dekkene mine er i hus og noen har fått lagt dem på felg =) Så er det bare og skru senkesettet så lavt som overhodet mulig det er og få det, sålenge det går ann og svinge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet Oktober 13, 2010 Share Skrevet Oktober 13, 2010 ah, du kjøpte den bilen der ja, lurte litt på den selv men ble feil farge, hehe så ut som et meget bra kjøp. skal følge med her framover. kommer felga på noe før vintern da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Oktober 13, 2010 Share Skrevet Oktober 13, 2010 blir ikke 25 profil litt lite? men blir litt forskjell i rullomkrets bak/forran nå da. jeg har 9,5" felg med 255/35/20 foran og bak. i fjor hadde jeg 235/35/19. det så helt på trynet ut mtp strekk, og var latterlig lav profil. var ikke bare bare å kjøre nedi noen hull da gitt:P så greit nok ut forran, men fyllte ikke ut i heletatt bak. 19" til venstre, 20" til høyre. stor forskjell i rulleomkrets som dere ser. Et av de hjulene må vel være utenfor lovlig avvik på +-5%?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitrox111 Skrevet Oktober 13, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2010 ah, du kjøpte den bilen der ja, lurte litt på den selv men ble feil farge, heheså ut som et meget bra kjøp. skal følge med her framover. kommer felga på noe før vintern da? Ja håper virkelig at felgene og senk kommer på føre den må heises litt igjen og sette på vinterdekk... Senkesettet er påvei, sist checkpoint var i Flensburg 11.10.10 kl 06.52 Synes det veldig snart burde nærme seg Norge ;S Bestilte forrige Mandag.. gummi til dekka ble bestillt på Mandag, og ifølge dekkonline er forventet leveringsdato 21.10.10 så jeg håper virkelig jeg rekker og få på felger og senk, og knipse noen bilder før felga må av igjen ;P Noen som har erfaringer med leveringstiden til dekkonline.com ? og blir felgene levert på nærmeste postkontor? eller på min hjemmeadresse ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Oktober 13, 2010 Share Skrevet Oktober 13, 2010 Tok 10 dager når jeg bestilte. Regn 1-2 uker. Tror de bruker tollpost, ihvertfall div fraktfirmaer. De leverer på hjemmeadresse, jobbadresse osv med lastebil. På posten kommer de ikke Og forresten, gratulerer med grom bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitrox111 Skrevet Oktober 13, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2010 Tok 10 dager når jeg bestilte. Regn 1-2 uker. Tror de bruker tollpost, ihvertfall div fraktfirmaer. De leverer på hjemmeadresse, jobbadresse osv med lastebil. På posten kommer de ikke Og forresten, gratulerer med grom bil. Takk for det =) Har siklet på e38 en god stund nå, så da E46 coupe`n ble solgt kjøpte jeg meg en slik en =) Men om det tar helt opptil 2uker før dekkene er her, så spøker det nesten litt med tanke på om jeg rekker og få brukt dem eller ikke... Kaldt om natta nå, forundrer meg ikke om det plutselig skal snø også -__- Men håper hvertfall det senkesettet nærmer seg ;S Har jo vært på farta i 1,5 uke nå... Ble sendt forrige mandag, og ifølge sporingsnummeret og dpd.de sporingssiden er ikke senkesettet forlatt tyskland enda, går utrolig tregt, og mange omveier =/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Oktober 13, 2010 Share Skrevet Oktober 13, 2010 flott bil dette:) e38 er et utrolig flott karosseri, topp tre av BMW. Litt skeptisk til felgvalget ditt, 20" er stort, uten strekk kan den bli høg, men det får vi jo se på når du får senkesettet på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet Oktober 13, 2010 Share Skrevet Oktober 13, 2010 hva kom senkesettet på? hvor bestilte du? må nok ha meg senkesett til e38 jeg også snart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitrox111 Skrevet Oktober 13, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2010 flott bil dette:) e38 er et utrolig flott karosseri, topp tre av BMW.Litt skeptisk til felgvalget ditt, 20" er stort, uten strekk kan den bli høg, men det får vi jo se på når du får senkesettet på hehe, ja dekksjappa mente det var alt for mye strekk og ha 245 bak, så 255 var det minste di ville legge på ;S og de hadde ikke noe smalere enn 255 i 20" så har det laveste som mulig forran igrunn... Så vi får bare vente og se, blir det for høyt for min smak, så kan det hende det blir salg av felgene, og 19" med minst mulig gummi til neste år... men men, time will show =) Gleder meg til og se resultet ;D Så får vi se om dieselgutta her på bimmers slakter høyden eller ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå