Mariuse34 Skrevet Oktober 5, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2010 Men hva er det som lager den insane skrikelyden da?
sealed Skrevet Oktober 5, 2010 Skrevet Oktober 5, 2010 Men hva er det som lager den insane skrikelyden da? Kan være reim, lager(ene) i dynamoen evnt Skal du gå i innkjøp av ny dynamo, så handler jeg mine privat og i jobb hos svein aas electro diesel på kjeller. Bruker å være rimligere med og uten rabatt enn hos BMW
Mariuse34 Skrevet Oktober 5, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2010 Budsjettet er en smule blåst ut oktober, så ser i første omgang etter en brukt en. Det er bare forbanna umulig å finne ut hvilke amper jeg skal ha.
sealed Skrevet Oktober 5, 2010 Skrevet Oktober 5, 2010 Skal være en merkelapp på dynamoen, hvor det står type, merke og ampere =) Men man kan romregel banne på den sitter slik til den ikke er å se uten å demontere hele greia Nå vet jeg ikke hvilke dynamo som sitter i din bil eller åssen den er bygd, men er somregel slitte børster og regulator som tar kvelden. Kan være verdt å sjekke om det er mulig å bytte. Kommer somregel billig ut av det da
Mariuse34 Skrevet Oktober 6, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2010 Hei godt folk! Satte inn et nytt 75 amper batteri idag. Har bare småkjørt den etterpå. Det virker som den lader nå, men det skriker fremdeles under panseret ved turtall. Jeg er ikke sikker på om den lader på høyere turtall. Men det er ikke noe problem å starte bilen eller bruke den. M
stian1990_2 Skrevet Oktober 6, 2010 Skrevet Oktober 6, 2010 Nei, det er fordi batteriet er nytt.. Prøv å mål spenning nå med bilen igang, og bilen av.. Greit og være helt sikker
Mariuse34 Skrevet Oktober 6, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2010 Hei! Det skjønner jeg. Men burde ikke den stoppe uansett hvis ikke den lader? Hvor lenge kan du i teorien kjøre på et fullladet batteri? Kan viftereim påvirke ladingen? M
stian1990_2 Skrevet Oktober 6, 2010 Skrevet Oktober 6, 2010 Sålenge dynamoen snurrer, så skal den lade.. Tjaaa, det kommer litt ann på hvor mye du bruker bilen, hva bilen bruker, tungstarta etc.. Men stopper den vet du hvor du burde begynne væfall
Mariuse34 Skrevet Oktober 6, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2010 Jeg sjekket med et batteri fra en annen BMW før jeg byttet. og da ladet den på tomgang. Men jeg har litt inntrykk av at den ikke lader når jeg kjører. Men kan være noe jeg bare innbiller meg. Skal få kjørt den en skikkelig tur i morgen og sjekke. Satser på å bytte viftereim i morgen uansett. Se om det dreper den jævla skrikelyden!
Mariuse34 Skrevet Oktober 7, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2010 Godt folk! Fant ut at viftereim er klar for bytte og fikk en dude til å se på det som sa at skrikelyden kom fra slitte løpehjul. Noen som har en diy på å bytte løpehjul?
Fixfax Skrevet Oktober 7, 2010 Skrevet Oktober 7, 2010 hmmm, det er skjeldent løpehjula er noe problem, er det så mange da? skrikelyd, høres ut som viftereima slurer spør du meg, ville i allefall vært sikker før jeg byttet løpehjul
Mariuse34 Skrevet Oktober 7, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2010 Skrikelyden kommer når jeg gir gass. Den er ikke konsekvent.
Robin L Skrevet Oktober 7, 2010 Skrevet Oktober 7, 2010 ville prøvd med ett nytt batteri først ja. kan ha fått seg en liten "knekk" av å blitt utladet ett par ganger og nå. se her litt. du kan få opp ladespenningen på instrumentet slik at du kan se når du kjører. http://www.meeknet.co.uk/E38/OBC_Unlock.htm kan jo hende du kan skifte børster bare på den men like greit å få tak i en overhalt en eller noe mener nå jeg.
Mariuse34 Skrevet Oktober 7, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2010 Jeg har allerede byttet batteri. Så den sviver fint sånn sett. Ingen problemer der. Det gamle batteriet var dødt. Men skrike/hvine lyden er der fremdeles. Kjørte opp på GS og han duden mente bestemt at det var et løpehjul som var gåent og derfor lagde ulyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå