Gå til innhold

Elektriske problemer E39 - Haster (nytt problem)

Anbefalte innlegg

• Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Men hva er det som lager den insane skrikelyden da?

Kan være reim, lager(ene) i dynamoen evnt

Skal du gå i innkjøp av ny dynamo, så handler jeg mine privat og i jobb hos svein aas electro diesel på kjeller. Bruker å være rimligere med og uten rabatt enn hos BMW

Skrevet

Skal være en merkelapp på dynamoen, hvor det står type, merke og ampere =)

Men man kan romregel banne på den sitter slik til den ikke er å se uten å demontere hele greia :shock:

Nå vet jeg ikke hvilke dynamo som sitter i din bil eller åssen den er bygd, men er somregel slitte børster og regulator som tar kvelden. Kan være verdt å sjekke om det er mulig å bytte. Kommer somregel billig ut av det da

Skrevet

Hei godt folk!

Satte inn et nytt 75 amper batteri idag. Har bare småkjørt den etterpå. Det virker som den lader nå, men det skriker fremdeles under panseret ved turtall. Jeg er ikke sikker på om den lader på høyere turtall. Men det er ikke noe problem å starte bilen eller bruke den.

M

Skrevet

Hei!

Det skjønner jeg. Men burde ikke den stoppe uansett hvis ikke den lader? Hvor lenge kan du i teorien kjøre på et fullladet batteri?

Kan viftereim påvirke ladingen?

M

Skrevet

Sålenge dynamoen snurrer, så skal den lade..

Tjaaa, det kommer litt ann på hvor mye du bruker bilen, hva bilen bruker, tungstarta etc.. Men stopper den vet du hvor du burde begynne væfall :)

Skrevet

Jeg sjekket med et batteri fra en annen BMW før jeg byttet. og da ladet den på tomgang. Men jeg har litt inntrykk av at den ikke lader når jeg kjører. Men kan være noe jeg bare innbiller meg. Skal få kjørt den en skikkelig tur i morgen og sjekke.

Satser på å bytte viftereim i morgen uansett. Se om det dreper den jævla skrikelyden!

Skrevet

Godt folk!

Fant ut at viftereim er klar for bytte og fikk en dude til å se på det som sa at skrikelyden kom fra slitte løpehjul. Noen som har en diy på å bytte løpehjul?

Skrevet

hmmm, det er skjeldent løpehjula er noe problem, er det så mange da? skrikelyd, høres ut som viftereima slurer spør du meg, ville i allefall vært sikker før jeg byttet løpehjul

Skrevet

ville prøvd med ett nytt batteri først ja. kan ha fått seg en liten "knekk" av å blitt utladet ett par ganger og nå.

se her litt. du kan få opp ladespenningen på instrumentet slik at du kan se når du kjører. http://www.meeknet.co.uk/E38/OBC_Unlock.htm

kan jo hende du kan skifte børster bare på den men like greit å få tak i en overhalt en eller noe mener nå jeg.

Skrevet

Jeg har allerede byttet batteri. Så den sviver fint sånn sett. Ingen problemer der. Det gamle batteriet var dødt.

Men skrike/hvine lyden er der fremdeles. Kjørte opp på GS og han duden mente bestemt at det var et løpehjul som var gåent og derfor lagde ulyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...