PenguiN- Skrevet Oktober 5, 2010 Skrevet Oktober 5, 2010 Har 2 problem som egentlig begynner å irritere. 1: Når bilen har stått f.eks over natta og jeg skal på jobb starter den som ett skudd iløpet av 2 sekund. Men når jeg f.eks parkerer på butikken og skal ut etter å handlet tar det gjerne 4-5 sekund med tenning før den starter. Er dette kanskje typisk diesel motor? 2: Når bilen er kald og jeg ruller på giret fram mot f.eks en kø så lugger bilen litt. Gir jeg gass merker jeg ingenting..men om jeg bare fortsetter uten å hverken gi eller slakke på gassen lugger den litt..i disse "periodene" merker jeg også at bilen rister på tomgang, altså når jeg står i kø og merker at bilen rister så vet jeg at den kommer til å lugge når jeg ruller framover i jevn fart og at jeg altså må gi litt gass når jeg kjører framover for ikke å se ut som en amatør.. Noen som vet hva denne ristingen og nykkingen kan komme av? Er jo iallefall to ting som henger sammen.. Bilen er forøvrig chippet, kan det ha noe med det å gjøre ?
PenguiN- Skrevet Oktober 5, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2010 Har hatt 11 BMW`er, og 2 audier, svært fornøyd med begge bilmerkene.. minus forhjulstrekk på den jeg har nå!
Otis Skrevet Oktober 5, 2010 Skrevet Oktober 5, 2010 Jeg ville ha tatt en diagnose. Uten at jeg er overkvalifisert til å gjette, så kan det hende at du har dårlige glødeplugger. Men det trenger overhodet ikke å stemme. Ta en diagnose.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå