Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på vei til å bestille min første BMW, en ny X1 xDrive 18d Automat i titansølv med sort nevadaskinn og sportsseter, med bla. Comfortpakken, zenon, varme i ratt og bluetooth business.

Vurderer aluminium takreling og må da velge x-line. Noen meninger om hva som er finest, sort takreling uten x-line eller aluminium med x-line?

Prøvekjørte en bil med sportsratt og har ikke prøvd standard ratt. Noen synspunkter på hva som er best?

Vurderer også lyspakke og performance control. Noen erfaringer?

Andre ting dere er veldig fornøyd med eller angrer på at dere ikke valgte?

Takknemlig for innspill :-)

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Nå vet jeg fint lite om X1, svigermor har akkurat mottatt sin splitter nye for noen dager siden, så skal titte på den en dag. I mine øyne kler nesten alltid BMW sorte lister/takrails bedre enn krom/alu, krom passer best til audi og vw ;) Hva vil X-line si? Har kjørt en god del forskjellige biler, de med sportsratt originalt er alltid bedre å holde i enn original ratt, og ser 99% av gangene mye penere ut. Ettersom du skal ha sportsseter ville jeg kjørt på med et ratt i samme stil! Hvis fargevalg ikke er 100% sikkert ville jeg sjekket ut Sepang Bronze fargen som kom med X1 (tror jeg?), det er en flott farge!

Lykke til med kjøpet! :)

Skrevet
vel.....kjøp heller 330xd....

Det er nok ikke et alternativ, er avhengig av en bil med bedre bakkeklaring, pga hullete lang grusvei som ofte er dårlig brøytet om vinteren.

Grusveien er også grunnen til fargevalget.

Skrevet
! Hvis fargevalg ikke er 100% sikkert ville jeg sjekket ut Sepang Bronze fargen som kom med X1 (tror jeg?), det er en flott farge!

Marrakesh Brown var det vel som kom med X1.

Men Sepang Bronze er en kjempefin farge :D

Skrevet
Nå vet jeg fint lite om X1, svigermor har akkurat mottatt sin splitter nye for noen dager siden, så skal titte på den en dag. I mine øyne kler nesten alltid BMW sorte lister/takrails bedre enn krom/alu, krom passer best til audi og vw ;) Hva vil X-line si? Har kjørt en god del forskjellige biler, de med sportsratt originalt er alltid bedre å holde i enn original ratt, og ser 99% av gangene mye penere ut. Ettersom du skal ha sportsseter ville jeg kjørt på med et ratt i samme stil! Hvis fargevalg ikke er 100% sikkert ville jeg sjekket ut Sepang Bronze fargen som kom med X1 (tror jeg?), det er en flott farge!

Lykke til med kjøpet! :)

Da blir det nok sportsratt :-)

X Line vil si terskler, framre og bakre støtfangerdetaljer i matt aluminium.

Sepang bronze fargen skal jeg sjekke ut, vet at det var en kashmir farge, men titansølv er valgt pga kilometerlang grusvei opp til huset som alltid gir støvete og skitten bil. (Og ja jeg har chrom på min audi ;-))

Skrevet

X1 med xline er veldig riktig. Kjempe lekkert. Jeg ville gått for spacegrey eller kanskje sparkling bronze. Jeg leverte akkurat bil til svigermor og svigerfar i den bronze! kjempe fin!

utstyr du må ha etter min mening er.

Servotronic

pdc

xenon

cruise controll

x-line

sportseter

Sportsratt.

Skrevet

Min far har en Svart X1 med det meste av utstyr, han valgte en helt svart med shadowline og sotete ruter, sorte takrails og uten X-line. Han angret på at bilen ble levert uten X-line (som gir en stilig sølv støtlist i frontfanger, side og bakfanger). Men bilen er stilig både helt svart og med alu rails + Xline. Angående ratt, så er sportsratt et krav egentlig, M-sportsratt er foreløpig ikke tilgjengelig til X1 men nå foregår visst testing av Bmw X1 med m-sportspakke som trolig vises til våren.

Utstyret som er nevnt ser ut til å inneholde det viktigste, men har du vurdert alulister istedenfor titan? (regner med det er det du ville ha?) Det blir også levert 2 stilige felgpakker til X1 fra Bmw originalt, disse gir bilen et skikkelig løft utseendemessig faktisk uten å koste skjorta! 8) Lykke til med bilkjøp!

her er bilde av X1 med nevnte felger, begge bilene har forøvrig X-line :

vw1md951nlgvmo8babz6.jpg

26b9a3ps8kreknu5bhwk.jpg

7cwoyw2mwc97m8lyh6mt.jpg

Skrevet

mye starter X1 18d på? 450 eller noe? så er vel endel dyrere, men kanskje litt mer utstyr standard på X3`en? synes den ser mye bedre ut, som en mini-X5 :D

Skrevet

Tror det er nærmere 400K faktisk, men den trenger jo endel utstyr i motsetning til X3 da. Men for all del, det er bra biler begge to 8)

Skrevet
mye starter X1 18d på? 450 eller noe?

Automatutgaven koster vel ganske nøyaktig 450.000 før frakttillegg og metallic-lakk. :)

vel.....kjøp heller 330xd....

Skikkelig lurt forslag - eller kjøp X1 og bruk mellomlegget på en 116i med noe utstyr.

Skrevet

Vurder også om du vil ha oppgradert stereoanlegg. Er ikke alle som er interessert i dette, men om du verdsetter god lyd er ikke standard anlegg adekvat.

Vurder om du skal ta med. Jeg tror du da får med iDrive, og det er svært behagelig og gjør at bilen føles betraktelig mer moderne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...