ingard Skrevet Oktober 6, 2010 Skrevet Oktober 6, 2010 Er vel et krav og at man har 4-punktsseler og hvis man har bur for å begrense hvor mye man kan slenge rundt og dunke hodet i det?Er en del skumle feilkonstruerte svinger (lukker seg mot utgangen eller feildosert) rundt på norske hovedveier som fort kan lage ulykker, spesielt når det er snakk om uerfarne sjåfører (og litt tung gassfot). ingard: Min mor kjører E39 523 og befinner seg jevnlig litt sidelengs i rundkjøringer uten at det er direkte planlagt, men hun er en flink sjåfør så aldri snakk om stor dramatikk. Skal veldig lite til med både hennes og min bil på våt vei å logre litt, uten at man gir særlig gass. Skal være sagt at det er ekstremt sleipt i en del rundkjøringer i Bergen når det regner (som jo ikke er unormalt). Og ikke minst er det enkelte dager midt på vinteren totalt uansvarlig å kjøre noe i nærheten av fartsgrensen, og selv i svært lave hastigheter vil spesielt en bakhjulsdrevet bil leve litt på veien. Hvordan du på slike dager kan holde fartsgrensen uten problemer forstår jeg ikke? Nå er det jo forskjell mellom midt på vinteren og de dagene det pissregner på is. Da kan jeg jo selvfølgelig ikke følge fartsgrensa. Men det jeg mente var at en normal vinterdag med snødekt vei gjør ikke at vi sklir av veien. Da bør jo en halvvåt asfaltvei gå fint.
Markus E30 Skrevet Oktober 6, 2010 Skrevet Oktober 6, 2010 Når stemora mi drar hjem fra jobb en dag det har regnet så slepper rumpa på bilen og hun kjører en pajero. Hun kjører aldri fort.
m-alpin Skrevet Oktober 6, 2010 Skrevet Oktober 6, 2010 Slipper jo med en E36 316i på våt vei i en rundkjøring,med bitte litt gass (0 problem).Så vil tro dekka har mye å si å type asfalt..Snakker om billige nye dekk. Ikke rart det er ulykker
babjorn Skrevet Oktober 6, 2010 Skrevet Oktober 6, 2010 Har ikke hat noe problem selv om den slipper med rumpa i rundkjøringer,er jo snakk om å kjøre fornuftig å vite hvordan bilen er på forskjellige forhold.Syns det er rart det blir solgt dårlige billige dekk,sett ned prisene på ordenlige gode dekk,så vil kanskje noen ullykker ikke skjedd.ikke vet jeg..
Hansh Skrevet Oktober 6, 2010 Skrevet Oktober 6, 2010 Er vel et krav og at man har 4-punktsseler og hvis man har bur for å begrense hvor mye man kan slenge rundt og dunke hodet i det?Er en del skumle feilkonstruerte svinger (lukker seg mot utgangen eller feildosert) rundt på norske hovedveier som fort kan lage ulykker, spesielt når det er snakk om uerfarne sjåfører (og litt tung gassfot). ingard: Min mor kjører E39 523 og befinner seg jevnlig litt sidelengs i rundkjøringer uten at det er direkte planlagt, men hun er en flink sjåfør så aldri snakk om stor dramatikk. Skal veldig lite til med både hennes og min bil på våt vei å logre litt, uten at man gir særlig gass. Skal være sagt at det er ekstremt sleipt i en del rundkjøringer i Bergen når det regner (som jo ikke er unormalt). Og ikke minst er det enkelte dager midt på vinteren totalt uansvarlig å kjøre noe i nærheten av fartsgrensen, og selv i svært lave hastigheter vil spesielt en bakhjulsdrevet bil leve litt på veien. Hvordan du på slike dager kan holde fartsgrensen uten problemer forstår jeg ikke? Nå er det jo forskjell mellom midt på vinteren og de dagene det pissregner på is. Da kan jeg jo selvfølgelig ikke følge fartsgrensa. Men det jeg mente var at en normal vinterdag med snødekt vei gjør ikke at vi sklir av veien. Da bør jo en halvvåt asfaltvei gå fint. Regnet med vi egentlig var mer enige i enn det først kunne se ut til! Er ikke akkurat bortskjemt her i området med skikkelige snødekte vinterveier (som faktisk er mindre glatt enn tidligere nevnte rundkjøringer).
Trond.S Skrevet Oktober 6, 2010 Skrevet Oktober 6, 2010 Nå er det jo forskjell mellom midt på vinteren og de dagene det pissregner på is. Da kan jeg jo selvfølgelig ikke følge fartsgrensa. Men det jeg mente var at en normal vinterdag med snødekt vei gjør ikke at vi sklir av veien. Da bør jo en halvvåt asfaltvei gå fint. Neimen har du aldri vært sjåfør på østlandet du da? Her sklir folk av veien med en gang det blir hvitt på veien til tross for at det går utrolig sakte med mange. Om veien er salta svart og fryst på igjen så den er delvis speilblank går det i fartsgrensa og vel så det igjen og merkelig nok skjer det ikke så mange ulykkene da heller. Virker som folk bare har bestemt seg for at de skal kjøre ut når veibanen er hvit Men det hadde jo ikke så mye med ulykka her å gjøre. Er fort gjort at det glepper med litt dårlige dekk på vått føre, men fra at det glipper til at man havner over i feilkjøre bane er det jo et stykke. Når også det er sagt så er det jo ikke alle som begynner å rette opp i tide. Satt på med en kammerat for noen år siden som ikke begynte å rette opp før vi nesten var ute av veien. Eneste han oppnådde var at vi havna i grøfta på andre siden av veien isteden
extremracing.net Skrevet Oktober 8, 2010 Skrevet Oktober 8, 2010 hørte fra lastebil sjåføren: bmw`n kom sladdende mot han( med vilje) mistet kontrollen og traff lastebilen med sin høyre side smart type!
GeirAndre Skrevet Oktober 8, 2010 Skrevet Oktober 8, 2010 Glad jeg har hatt mine "aha" opplevelser både på tørt, vått og snø...
journey Skrevet Oktober 8, 2010 Skrevet Oktober 8, 2010 hørte fra lastebil sjåføren: bmw`n kom sladdende mot han( med vilje) mistet kontrollen og traff lastebilen med sin høyre side smart type! Folk som gjør slikt burde ikke få lov til å kjøre noe annet en elektrisk rullestol.
KalMar Skrevet Oktober 9, 2010 Skrevet Oktober 9, 2010 hørte fra lastebil sjåføren: bmw`n kom sladdende mot han( med vilje) mistet kontrollen og traff lastebilen med sin høyre side smart type! Greit nok å slade på en plass uten folk, men på en europa vei midt i beste sende tid, der går grensa for lengst.
Yngvejos Skrevet Oktober 10, 2010 Skrevet Oktober 10, 2010 hørte fra lastebil sjåføren: bmw`n kom sladdende mot han( med vilje) mistet kontrollen og traff lastebilen med sin høyre side smart type! Såklart sier lastebilsjåføren at det var med vilje (det var det gjerne også), men det kan godt hende at e30-føreren kom ut av et kryss, overvurderte veigrepet og fikk sladd mot traileren. Jeg tror ikke det er mange som sladder med vilje når det kommer trailer imot.
Dirty Skrevet Oktober 10, 2010 Skrevet Oktober 10, 2010 hørte fra lastebil sjåføren: bmw`n kom sladdende mot han( med vilje) mistet kontrollen og traff lastebilen med sin høyre side smart type! Såklart sier lastebilsjåføren at det var med vilje (det var det gjerne også), men det kan godt hende at e30-føreren kom ut av et kryss, overvurderte veigrepet og fikk sladd mot traileren. Jeg tror ikke det er mange som sladder med vilje når det kommer trailer imot. er ikke noe kryss der. han har nok dradd på opp bakken. er 2felt så veldig enkelt å ligge breit der.
m-alpin Skrevet Oktober 10, 2010 Skrevet Oktober 10, 2010 Tviler på han har sladdet med vilje,original 318 er ikke så brutal...hehe
M3cabriolet Skrevet Oktober 10, 2010 Skrevet Oktober 10, 2010 Tviler på han har sladdet med vilje,original 318 er ikke så brutal...hehe kommer bare an på hvor hardt man satser det!
Dirty Skrevet Oktober 10, 2010 Skrevet Oktober 10, 2010 Tviler på han har sladdet med vilje,original 318 er ikke så brutal...hehe Nei skal ikke uttale meg. men er jo en 325 maskin i
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå