Hpi Skrevet Oktober 7, 2010 Share Skrevet Oktober 7, 2010 Hei! Har en eksoslekkasje under panseret som jeg tror kommer fra det eksosrøret som går inn på EGr ventilen. Når jeg holder hånden over den "hylsa som ligger innpå røret så kjennes det ut som om det kommer derfra, kan jo være vinden fra kjølevifta jeg kjenner men jeg tror ikke det. Det er også sot på røret så det tyder vel på eksoslekkasje. Overgangen mellom det tykke og tynne røret er pakket med en slags stålgitter/stålull. Er det bare å skifte hele røret eller er det noen annen løsning? Mangler det noe på dette røret mitt eller skal det være slik? Synes jeg har sett at det er en slags metallfleksibel over dette området men det mangler eventuelt hos meg. Noen som vet litt om dette? Se bilde: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peder87 Skrevet Oktober 7, 2010 Share Skrevet Oktober 7, 2010 kjøp sånn eksostettebandasje på bensinstasjonen eller blomber røret sånn at egr ikke fungerer lengre har koblet det ut på min tds får se om de sier noe på eu kontrollen i mars. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Oktober 10, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2010 Takk for svar, har tenkt litt på å koble ut hele Egr`en ja men i dette tilfellet så vil jeg vel fremdeles ha eksoslekkasje. Får prøve å tette det med slik bandasje som du sier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 11, 2010 Share Skrevet Oktober 11, 2010 Du vil ikke få lekkasje i det røret der om du blender av EGR. Fordi da kan ikke EGR åpne seg for å suge eksos derifra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Oktober 11, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2010 Interessant, så det vil ikke sive eksos opp og ut gjennom lekkasjen hvis EGR ventilen er stengt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 11, 2010 Share Skrevet Oktober 11, 2010 Nei, fordi det er EGR som suger eksos inn via det røret det. Skal ikke sige ut der når den er stengt/koblet bort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 11, 2010 Share Skrevet Oktober 11, 2010 liten korrigerin her, du vil allikevel få lekkasje, fordi egr røret står inn på eksosmanifolden, hvor det fort kan bli ganske mye trykk. blir fort 2 bar + under spool up. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 12, 2010 Share Skrevet Oktober 12, 2010 Huff, da har jeg bommet på dette. Jeg var sikker i min sak, men allikevel tok jeg feil. Bra du retter på det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå