Gå til innhold

"KLUNK" i bakstillinga på E46en!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom en rar lyd i kveld, høres ut som den kommer fra diffen. Når jeg girer til 2. gir kommer det et lite "Klunk" fra bakstillinga et sted. Hva kan det være? Prøvde å spinne på grusen og da begynte det å ule attpåtil men det ble borte etterhvert. Men klunkina er der fortsatt :(

Må jeg ha ny diff??

Skrevet

Er ikke subframe disaster. Det har heller ikke noe med diffoljen å gjøre (trengs i teorien ikke å byttes iløpet av en bils levetid).

Har en lignende lyd selv i min e46ci, men finner ikke ut hva det er. Har sjekket alt av foringer osv osv, men alt er bra....

Skrevet

klunking fra bakstellet er desverre ikke et ukjent fenomen på e46.og i veldig mange tilfeller har man ikke klart å finne ut av dette heller,ikke bmw verksteder heller :^o

det er vanskelig å si direkte hva som årsaker klunkingen.kan være så mangt..

diff-foring,løs diffbolt,traversforing,"subframe disaster",løs eksosanlegg,generell slark i drivverk osv.. :roll:

Skrevet

som regel er det ikke farlig annet enn utrolig irriterende å ikke finne ut av det :P

men det er vanskelig å si uten å vite årsaken..ulingen du snakket om kan ha noe med diffen å gjøre da den gjerne begynner å ule når den er sliten..men det er rart at den kom helt plutselig..hvor langt har bilen gått?

Skrevet

Den har gått 173k snart. Men har vært kjerring kjørt helt til 160k da. Begynte liksom å ule etter at jeg spant meg rundt på grusen. Men har ikke hørt noe mer av den

Skrevet

Bjorni92 hører du klunk om du står på plant underlag, helt stille, setter den i 1 gir eller revers og slipper clutchen veldig forsiktig? Søker litt om dagen selv.

Skrevet

Det mest vanlige som lager klunk på E46 bak er; øvre bærekuler og øvre lenkearmsforinger.

Har også vært borti ett par tilfeller der det er slark i diffen, men det får du frem om du står i ro, legger inn 1.gir, begynner å sige fremover, legg så inn revers, slipp clutchen sakte ut, og om det da kommer ett klunk er det sansynligvis drivverks slark.

Skrevet

Jeg har kun lagt merke til når jeg kjører og girer enten opp/ned til 2.gir og slipper clutchen kjapt, da kommer det et klunk. Bytta akkuratt øvre bærekuler :S

Skrevet

Sjekk diff foringen, typisk at den er utslitt etter såpass mange km. Den lager klunkelyd, og er vanskelig å feilsøke for en utrent øye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...