Bjorni92 Skrevet Oktober 8, 2010 Share Skrevet Oktober 8, 2010 Kom en rar lyd i kveld, høres ut som den kommer fra diffen. Når jeg girer til 2. gir kommer det et lite "Klunk" fra bakstillinga et sted. Hva kan det være? Prøvde å spinne på grusen og da begynte det å ule attpåtil men det ble borte etterhvert. Men klunkina er der fortsatt Må jeg ha ny diff?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zaphod Skrevet Oktober 9, 2010 Share Skrevet Oktober 9, 2010 Kan være traversforing, i værste tilfelle den omtalte "sub fram disaster" Søk på klunking og E46 så finner du nok mye tips. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjorni92 Skrevet Oktober 9, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2010 Skal ikke det bare være på PReface da? Kommer bare når jeg slipper clutchen etter å ha gira til andre gir Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjorni92 Skrevet Oktober 9, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2010 Kan det ha noe med diffolje og gjøre? Tror ikke det har vært bytta før... Bilen har gått snart 173k. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Oktober 9, 2010 Share Skrevet Oktober 9, 2010 Er ikke subframe disaster. Det har heller ikke noe med diffoljen å gjøre (trengs i teorien ikke å byttes iløpet av en bils levetid). Har en lignende lyd selv i min e46ci, men finner ikke ut hva det er. Har sjekket alt av foringer osv osv, men alt er bra.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet Oktober 9, 2010 Share Skrevet Oktober 9, 2010 velkommen til "klunkegjengen" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjorni92 Skrevet Oktober 9, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2010 Haha Kom etter litt sliting av sommerdekk i går kveld Men en 318d er vel ikke laga for å tåle det kanskje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet Oktober 9, 2010 Share Skrevet Oktober 9, 2010 klunking fra bakstellet er desverre ikke et ukjent fenomen på e46.og i veldig mange tilfeller har man ikke klart å finne ut av dette heller,ikke bmw verksteder heller det er vanskelig å si direkte hva som årsaker klunkingen.kan være så mangt.. diff-foring,løs diffbolt,traversforing,"subframe disaster",løs eksosanlegg,generell slark i drivverk osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjorni92 Skrevet Oktober 9, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2010 Er det farlig å kjøre med da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet Oktober 9, 2010 Share Skrevet Oktober 9, 2010 som regel er det ikke farlig annet enn utrolig irriterende å ikke finne ut av det men det er vanskelig å si uten å vite årsaken..ulingen du snakket om kan ha noe med diffen å gjøre da den gjerne begynner å ule når den er sliten..men det er rart at den kom helt plutselig..hvor langt har bilen gått? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjorni92 Skrevet Oktober 9, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2010 Den har gått 173k snart. Men har vært kjerring kjørt helt til 160k da. Begynte liksom å ule etter at jeg spant meg rundt på grusen. Men har ikke hørt noe mer av den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Oktober 10, 2010 Share Skrevet Oktober 10, 2010 Bjorni92 hører du klunk om du står på plant underlag, helt stille, setter den i 1 gir eller revers og slipper clutchen veldig forsiktig? Søker litt om dagen selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Oktober 10, 2010 Share Skrevet Oktober 10, 2010 Det mest vanlige som lager klunk på E46 bak er; øvre bærekuler og øvre lenkearmsforinger. Har også vært borti ett par tilfeller der det er slark i diffen, men det får du frem om du står i ro, legger inn 1.gir, begynner å sige fremover, legg så inn revers, slipp clutchen sakte ut, og om det da kommer ett klunk er det sansynligvis drivverks slark. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjorni92 Skrevet Oktober 11, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2010 Jeg har kun lagt merke til når jeg kjører og girer enten opp/ned til 2.gir og slipper clutchen kjapt, da kommer det et klunk. Bytta akkuratt øvre bærekuler :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Oktober 11, 2010 Share Skrevet Oktober 11, 2010 Sjekk diff foringen, typisk at den er utslitt etter såpass mange km. Den lager klunkelyd, og er vanskelig å feilsøke for en utrent øye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå