Gå til innhold

Kny's 2004 e46 coupe, solgt

Kny
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Her er min show/prosjekttråd om min 2004 mod 320CDA.

Bilen har:

- Full M-tech pakke

- Beige sportsskinn

- Sotede ruter

- AC Schnitzer splittere

- Eibach Senk 35/15mm

Hva jeg har gjort så langt:

V - CSL replika bakluke

V - Superwhite LED skiltlys

V - Angel Eyes LED (Umnitza Orion v2)

V - Takstativ Thule 753, kjører snowboard om vintern

V - Navigasjon, Dynavin montert

V - 8,5x19" ET38, 9,5x19" ET45 felger, CSL replika

V - Lakkert opp div. (frontfanger, forskjerm, bakskjerm)

V - Skinnpleie (Swisswax Leathercare kit)

V - Superwhite pærer i grøftelys

V - Alu ringer i speedo

Hva jeg har lyst til å gjøre framover/skal gjøre:

- Farge opp litt slitasje på førersete

- Fikse kantkjøring på bakfelg etter bilen var stjålet

- OEM el. M3 speil

- Bytte ut pyntelister på armlener pga. riper

- org. BMW carbon splittere

- Ny frontrute

"Langtidsplaner":

- Hente 330i Manuell i Tyskland og bygge om. Kanskje neste vinter!

- Kjøpe meg vinterbil

Det finnes flere nyere bilder utover i tråden på flere av sidene

Min første detail:

http://www.detailersclub.no/forum/topic ... e46-coupe/

http://www.youtube.com/watch?v=Ovb9f26gH48

tmlbt7y9ye9gii9a9x7i.jpg

DSC_0429.jpg

DSC_0439.jpg

DSC_0382.jpg

5fo1jd7xos3fwvjays40.jpg

dcb9q05dub9qeoz7p5h5.jpg

c4936vqcvji1r0dldftd.jpg

h6z6cxe6m2auh9yxsm51.jpg

hqb1n1d8v8dvnsfdwysj.jpg

ao18dzn3iebufp2kckwc.jpg

DSC_00371.jpg

DSC_00391.jpg

DSC_00431.jpg

uqcuo3gmaq10j2hs0od9.jpg

Flere nyere bilder utover i tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 591
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker, ja, det hadde jeg faktisk glemt på lista, legger de til, M3 speil kommer nok etterhvert også da de elefantørene som sitter på er mindre pene. Men selger påsto at dette faktisk ER m3 fangere, og sideskjørt, men han hadde ikke så peiling tror jeg. Som Glenn sa så er det ikke lett å se med de splitterne på. Men bakfanger er jeg meget usikker på, den ser klin lik ut som M-tech II :P

Forresten, takk for handelen med Angel eyes awt! Spent på hvordan det vil se ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer kny! :D

Flott bil med pent interiør ^^

Takk for 70 mil med symøte om bmw :P

awt: er faktisk m3 fangere, men syntes ikke på bilde. acs splitterne skal og da ser du det nok :)

Jeg kunne nesten bannet på at det var m-tech II :P M3 har jo dobbel eksos ut bakfangeren, samt at jeg syns fronten også ser ut som en std m-tech 2 med splittere. Anyway, gratulerer med ny bil :) Hvordan er diesel motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, ja, det hadde jeg faktisk glemt på lista, legger de til, M3 speil kommer nok etterhvert også da de elefantørene som sitter på er mindre pene. Men selger påsto at dette faktisk ER m3 fangere, og sideskjørt, men han hadde ikke så peiling tror jeg. Jeg synes det er vanskelig å se forskjellen på fronten med de splitterne, men det er visst M3 front, hvis ikke så finner jeg det fort ut når jeg tar av splitterne i morgen. Som Glenn sa så er det ikke lett å se med de splitterne på, men man kan se det på lista foran, den har ikke de brede listene fra org fanger. Men bakfanger er jeg meget usikker på, den ser klin lik ut som M-tech II, og usikker på hvordan en M3 fanger bak uten M3 eksos ser ut.

Forresten, takk for handelen med Angel eyes awt! Spent på hvordan det vil se ut :)

Du har m-tech2 bakfanger og sideskjørt. m3 bakfangeren har ikke den diffusoren der, og m3 sideskjørtene er mer firkantet enn m-tech skjørtene. er temmelig overbevist om at det er m-tech front også, utifra linjene imellom splitterne. Det at jeg aldri har sett de splitterne der på en m3 front forsterker troen endel, spesielt med tanke på at jeg har sett ganske mange m-tech fangere med slike splittere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diesel motoren går fint den, forrige bilen hadde jo samme motor og girkasse, så vet hva jeg gikk til. Jeg blir bare positivt overrasket om jeg finner ut at det er M-tech II rundt hele, da dette er det cleaneste du får til facelift coupe. Får se når jeg får av splitterne, de er rimelig stygge og mangler lakk. Så skal oppdatere i morgen hvordan det er (har sikkert en del promille akkurat nå). Ingenting kler M-tech II bedre enn facelift coupe så! Har ikke undersøkt mye hvordan m-tech ser ut på coupe, så er svært usikker om det er M3 front eller m-tech. Men vet at rompa på min er rimelig lik M-tech II jeg hadde på sedanen min.

Men som sagt, forrige eier virker det som ga F*** i å vedlikeholde denne, så kan trygt si denne har havnet i riktige hender, da jeg skal gjøre denne så strøken som mulig. Må vente til en kamerat av en kamerat har satt opp sitt nye lakkverksted (tidligere Oslo Autolakk) så jeg kan få en god pris på lakkering. Ser faktisk dette som eneste utvei å få denne 100% strøken igjen, da jeg har funnet endel lakkfeil, steinsprut, riper og andre irriterende ting på lakk med denne.

Den har ettermontert Remus doble stusser bak også, som jeg forsåvidt synes ser mye bedre ut enn original diesel stusser, MEN for å si det sånn, så kan jeg "smoke" de fleste som kjørere bak meg :P Kommer ekstremt mye røyk ut, så tar imot forslag til hvordan jeg kan minske den type utslipp.

GLEDER meg til å gjøre denne støken, det fortjener den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

awt: er faktisk m3 fangere, men syntes ikke på bilde. acs splitterne skal og da ser du det nok :)
Beklager, men du tar nok feil. :)

Jeg har selv M3-fanger på bilen min og hadde tidligere M-tech II-fanger, så jeg ser forskjell.

Men selger påsto at dette faktisk ER m3 fangere, og sideskjørt, men han hadde ikke så peiling tror jeg. Jeg synes det er vanskelig å se forskjellen på fronten med de splitterne, men det er visst M3 front, hvis ikke så finner jeg det fort ut når jeg tar av splitterne i morgen. Som Glenn sa så er det ikke lett å se med de splitterne på, men man kan se det på lista foran, den har ikke de brede listene fra org fanger. Men bakfanger er jeg meget usikker på, den ser klin lik ut som M-tech II, og usikker på hvordan en M3 fanger bak uten M3 eksos ser ut.

Selgeren har nok ikke vært klar over hva han har hatt, for folk flest (les: mindre entusiastiske) er M og M3 akkurat det samme. M3-bakfanger er helt annerledes og har ikke den sorte diffuseren nede slik du har. M3-bakfanger uten M3-eksos ser helt feil ut da den ikke er laget for dette, så det kan du bare glad for at du ikke har. :)

Selv takk, kommer nok til å bli bra det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da skal jeg oppdatere første post, jeg spurte han flere ganger. Og synes selv det var veldig rart fordi jeg var 99% sikker på at det var M-tech II når jeg tittet på bilen på finn, men selger sto på sitt, så jeg ble usikker. Men jeg synes bare det er positivt jeg, at det er M-tech og ikke M3 fanger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...