///Kristian Skrevet Oktober 28, 2011 Share Skrevet Oktober 28, 2011 hehe.. Har ikke de jeg heller. Har noen 16" .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet November 20, 2011 Forfatter Share Skrevet November 20, 2011 Fått gjort litt i helga. Bilen har en tendens til å sote litt ved gasspådrag så jeg prøvde å rense EGR-ventilen, noe som viste seg å være på høy tid: Før Etter Tok en kjapp runde med støvtørking og plastfornyer da jeg først hadde dekselet over motoren ute også: Neste blir å rense "swirl-flaps" og innsug tenker jeg. Noen tips? Bilen soter fortsatt litt, men betydelig mindre ved varm motor. Prøvde å kjøre med cruise-kontroll fra Tønsberg til bomstasjonen i Sande på lavt turtall (da pleier den å sote MYE da jeg gir gass), og ga full gass ut av bomstasjonen, sota nesten ingenting, kun litt grå-hvit røyk, så noe må vel ha hjulpet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet November 20, 2011 Share Skrevet November 20, 2011 Herlig Vært i Tønsberg i helgen? Ble bra etter rensing den der. Forresten, synes den M47TUD20 motoren var overraskende stygg sånn motordesign-messig Men regner med at dekslene skrus på igjen. Bensin-6er er litt finere Du får si ifra neste gang du skal skru da, så kanskje vi kan skru litt sammen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet November 20, 2011 Share Skrevet November 20, 2011 Ja dieselmotorene til BMW har ikke så mye design over seg akkurat:p men kunne godt tenkt meg en 3-er med diesel alikevel da:p dekslene hjelper mye;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet November 20, 2011 Share Skrevet November 20, 2011 Btw, erstatt swirl flapsene med sånne plastgreier eller hva man erstatter med. Kan føre til motorhavari vettu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet November 20, 2011 Forfatter Share Skrevet November 20, 2011 Herlig Vært i Tønsberg i helgen? Ble bra etter rensing den der. Forresten, synes den M47TUD20 motoren var overraskende stygg sånn motordesign-messig Men regner med at dekslene skrus på igjen. Bensin-6er er litt finere Du får si ifra neste gang du skal skru da, så kanskje vi kan skru litt sammen Ja, har vært å besøkt Glenn og Remi en tur i Tønsberg. Motoren er pent gjemt under plast-dekslene sine igjen ja Skal sjekke ut det med swirl-flaps, siden du nevner det! Må få til no skruing ja, ønsker meg billigere bil om dagen, noe å skru på.. morro! Demonterte interiøret til Glenn i dag, og monterte noe av skinninteriøret hans, var gøy Ja dieselmotorene til BMW har ikke så mye design over seg akkurat:p men kunne godt tenkt meg en 3-er med diesel alikevel da:p dekslene hjelper mye;) Jasså, ikke planer om å selge E39'en din håper jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenglen Skrevet November 20, 2011 Share Skrevet November 20, 2011 Så brand new ut den etter litt rens men skuffet over at du ikke brukte tannbørsten etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet November 20, 2011 Share Skrevet November 20, 2011 Fått gjort litt i helga. Bilen har en tendens til å sote litt ved gasspådrag så jeg prøvde å rense EGR-ventilen, noe som viste seg å være på høy tid: Så bra ut, det der! Min 120d har begynt å sote litt hvis jeg gir mye gass etter å ha kjørt rolig en stund. Lurer på om jeg skal prøve å rense EGR-ventilen jeg også. Hvordan gjorde du det? Børstet du den ren, eller vasket du med et eller annet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet November 20, 2011 Forfatter Share Skrevet November 20, 2011 Ikke dumt å rense den. Jeg brukte bare white spirit / varmt vann og tannbørste, samt noe å tørke/skrubbe med til slutt. Guffa som sitter der er utrolig seig! Hvis du lurer på hvordan du får ut ventilen så bare si fra! Ellers brukte jeg bare google for å finne det ut selv Var rimelig straight forward og enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chrissstian Skrevet November 20, 2011 Share Skrevet November 20, 2011 Btw, erstatt swirl flapsene med sånne plastgreier eller hva man erstatter med. Kan føre til motorhavari vettu Hvilken plastgreier? Renset selv EGR-ventilen på min, men egentlig lite vits da når innsuget og resten ser like j... ut Bør vel helst taes samtidig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet November 21, 2011 Share Skrevet November 21, 2011 http://www.pmwltd.co.uk/swirl_flaps.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet November 21, 2011 Share Skrevet November 21, 2011 Jasså, ikke planer om å selge E39'en din håper jeg? Nei erru gærn:p den er og blir min;) men den er satt inn for vintern, og skal gjennomgå en "liten oppfriskning" iløpet av vintern/våren, så hadde det blitt e46 så hadde det vært en bruksbil;) selv om jeg hadde sløst bort altfor mye på den også da:p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet November 21, 2011 Forfatter Share Skrevet November 21, 2011 Btw, erstatt swirl flapsene med sånne plastgreier eller hva man erstatter med. Kan føre til motorhavari vettu Hvilken plastgreier? Renset selv EGR-ventilen på min, men egentlig lite vits da når innsuget og resten ser like j... ut Bør vel helst taes samtidig.. Sant det, men større sjanse for at EGR ventilen blir tett enn at innsuget blir tett har jeg lest. En tett EGR ventil kan føre til turbohavari, så uansett ikke dumt å rense kun ventilen, litt mer jobb å rense innsug og det andre rundt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chrissstian Skrevet November 21, 2011 Share Skrevet November 21, 2011 Du sier noe der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenglen Skrevet November 23, 2011 Share Skrevet November 23, 2011 Skal ikke avsløre noe, men blir det tepperens hos meg snart ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå